Amazon je továrňou na peniaze. V čom sa skrýva jeho gigantický úspech?

  • Amazon sa v priebehu rokov vypracoval na jednu z top firiem na svete
  • Smelo sa tak môže postaviť po boku technologických gigantov, ako Apple či Google
  • Vďaka prefíkanosti vedenia a špeciálnym taktikám sa Amazonu darí plniť takmer každý jeden cieľ
  • Amazon sa v priebehu rokov vypracoval na jednu z top firiem na svete
  • Smelo sa tak môže postaviť po boku technologických gigantov, ako Apple či Google
  • Vďaka prefíkanosti vedenia a špeciálnym taktikám sa Amazonu darí plniť takmer každý jeden cieľ

Amazon nie je typická firma. Je riadená „šialencami“, ktorí sa neboja prísť o pár miliárd eur. V čele s podivínom Jeffom Bezosom je tak úspech zaručený. Monopolné postavenie im zaručuje úspech takmer v každej novej oblasti, do ktorej sa pustia. Neboja sa nových vecí, a to im zaručuje možnosť stať sa lídrami v oblastiach, ktorých sa iní boja. Ako to vlastne robia?

Amazon dokáže každoročne navýšiť svoje tržby o 20 %. Číslo, ktoré je mnohokrát zbožným prianím konkurencie. V priebehu rokov sa firma prispôsobovala ako chameleón a z predajcu kníh vznikol špecialista na každú oblasť. Už dávno to nie je len typický e-shop. Iba nedávno otvorili prvý obchod, v ktorom zákazníci nakupujú bez platenia. Tento krok bol však krokom do neznáma. Vyzerá to ale tak, že časom sa nakupovanie bez nutnosti platenia na mieste stane štandardom.

Dnes Amazon ponúka mnoho vlastných služieb a produktov. Hviezdia so svojím inteligentným reproduktorom s dokonalým virtuálnym asistentom Alexa. Môžeš tiež využiť cloudové služby, prípadne rozšírené platené služby v podobe Amazon Prime. Okrem toho sa firma pustila do konkurenčného boja s predajcami zdravých potravín, a to kúpou giganta Whole Foods.

Trhová kapitálizácia Amazonu je natoľko obrovská, že prekonáva HDP v niektorých krajinách sveta. S takouto masou peňazí sa robí všetko akosi ľahšie. Amazonu ide v prvom rade o dosiahnutie tržieb, pričom zisk je až druhoradý. Celý postup je na prvý pohľad postavený na hlavu. Vedia však čo robia. Cieľom je nechať peniaze pracovať a získavať čo najvyššie tržby. Sústavný pohyb je kľúč k napredovaniu.

Točenie peňazí je priam nevyhnutnosť, čo dokazujú mnohé investície, ktoré firma pravidelne realizuje. Keby ich nerealizovala, šla by proti svojmu plánu a namiesto tržieb by si vyrábala zisk. Tento systém im však prináša ďalšie výhody. To, že sa snažia držať zisky na minime, sa odrazí aj na výške daňového zaťaženia. Nepotrebujú posielať peniaze do daňových rajov ako iné firmy. Amazon zaplatil na daniach od roku 2009 len 3,2 miliardy eur. Naproti tomu jeho bývalý konkurent, sieť predajní Walmart, až 36 miliárd. Jednoducho profíci v tom, ako sa vyhnúť plateniu daní.

Amazon je známy bleskovým obsadzovaním nových trhov. Robí to pomerne jednoducho. Zistí si, čo na trhu funguje a čo nie. Pozrie si nedostatky najlepšej konkurencie v danej oblasti. Tieto vyrieši tak, že ponúkne rovnakú službu, ale s pridanou hodnotou pre zákazníkov, pričom cenu drží omnoho nižšie.

Vďaka veľkosti Amazonu si konkurencia nedokáže poradiť a buď sa pustí do vopred prehraného boja, alebo sa prispôsobí. Vďaka tejto taktike sa Amazonu darí a pravdepodobne bude dariť ešte mnoho ďalších rokov. Jednoducho, kto chce uspieť, musí využívať všetky možnosti, ktoré sa mu ponúkajú.

zdroj: czechcrunch.cz , wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech