Amazon otvára prvú predajňu, v ktorej môžeš odísť bez platenia. Revolúcia v nakupovaní je tu

  • Ešte donedávna bol nákup bez platenia výsadou zlodejov.
  • Dnes sa dostáva aj medzi širokú verejnosť.
  • Nakupovanie bez nutnosti zaplatenia priamo v obchode sa stalo skutočnosťou.
  • Po dlhých odkladoch otvoril Amazon svoju prvú predajňu bez pokladní.
AmazonGoNewinside.0
Twitter
  • Ešte donedávna bol nákup bez platenia výsadou zlodejov.
  • Dnes sa dostáva aj medzi širokú verejnosť.
  • Nakupovanie bez nutnosti zaplatenia priamo v obchode sa stalo skutočnosťou.
  • Po dlhých odkladoch otvoril Amazon svoju prvú predajňu bez pokladní.

Amazon Go je najnovším pokusom firmy o rozširovanie svojho pôsobenia mimo online svet na trh s klasickými kamennými predajňami s tovarom na každodenné použitie. Tento obchodík by mal priniesť svieži vietor do nudného a zdĺhavého nakupovania. Stavia na doteraz nevídanej možnosti, kedy by konkurenční predajcovia volali pravdepodobne políciu. Jednoducho môžeš vziať čo chceš a odísť bez zaplatenia ako pravý dlhoprstý.

Amazon ponúka niečo, čo v tomto segmente trhu ešte nebolo, a práve táto možnosť by mala firme zaručiť istý rast v sektore, ktorý momentálne prechádza ťažkým obdobím. V konkurencii 150 000 predajní v Amerike je tak jedinou predajňou s automatickým systémom. Odpadá tak státie v dlhých nekonečných radoch pri pokladniach. Zákazník si tak ušetrí čas a môže sa venovať dôležitejším veciam. Samozrejme zaplatiť musí neskôr.

Predajne bez pokladní sú akýmsi medzikrokom k úplnej automatizácii predaja. V súčasnosti sa totiž počítalo hlavne s automatizáciou výroby. Ak by sa však táto možnosť uchytila aj v obchodnom sektore, došlo by k postupnému obmedzovaniu ľudského personálu, čo by mohlo mať v budúcnosti negatívny dopad na pracovné miesta. Myšlienka na automatický obchod sa objavila v hlavách zamestnancov Amazonu už pred štyrmi rokmi.

Z myšlienky sa tak stala skutočnosť. Amazon v tichosti testoval svoj obchod od roku 2016. Vytvoriť spoľahlivý automatizovaný systém však nebolo vôbec jednoduché. V priebehu testovacej fázy, ktorej sa zúčastňovali výsostne zamestnanci spoločnosti, sa prišlo na mnohé nedostatky, ktoré však boli postupne odstránené. Vrásky na čele spôsobovala nesprávna identifikácia zákazníka. Systém totiž nepoužíva identifikáciu na základe tváre, ale podľa telesného typu. Druhým problémom bolo prehadzovanie tovaru z jedného miesta na druhé.

Zákazníci neskrývajú nadšenie

Celý systém funguje úplne jednoducho, aj keď sa na prvý pohľad môže zdať nepochopiteľný. Kamenná predajňa je prešpikovaná technologickými vychytávkami od stropu až po podlahu. K nákupu ti stačia dve veci: účet na Amazone a mobilná aplikácia Amazon Go. Pri vstupe do predajne ti špeciálny skener oskenuje tvoj QR kód a môžeš sa pustiť do nakupovania.


Každý tovar, ktorý si vezmeš, je automaticky rozpoznaný vďaka všadeprítomným senzorom a umelej inteligencii so schopnosťou učenia sa. Následne je zapísaný do tvojho virtuálneho košíka na Amazon účte. Ak sa rozhodneš tovar vrátiť, tak sa ti z košíka automaticky vymaže. Výslednú sumu následne uhradíš z pohodlia domova.

Obchod nájdeš na prízemí v novom sídle firmy v meste Seattle. Rozprestiera sa na ploche 167 metrov štvorcových. Ak sa tento systém osvedčí, je takmer isté, že pri jednom obchode to určite nezostane. Podľa nadšených reakcií zákazníkov to vyzerá na poriadnu revolúciu v nakupovaní.

zdroj: bloomberg.com , youtube.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech