Americký výrobca pizze Domino´s sa chystá ovládnuť Slovensko

  • Pizza je po haluškách zrejme druhým najobľúbenejším jedlom na Slovensku. Prosperujúce pizzérie nájdeš takmer na každom kroku a skutočne si máš z čoho vyberať. Aj napriek obrovskej konkurencii na slovenský trh vstupuje druhý najväčší americký výrobca pizze. Čo ho k nám privádza? Dokáže ponúknuť niečo, čím si nakloní náročného slovenského zákazníka?
collagewefw
unsplash.com
  • Pizza je po haluškách zrejme druhým najobľúbenejším jedlom na Slovensku. Prosperujúce pizzérie nájdeš takmer na každom kroku a skutočne si máš z čoho vyberať. Aj napriek obrovskej konkurencii na slovenský trh vstupuje druhý najväčší americký výrobca pizze. Čo ho k nám privádza? Dokáže ponúknuť niečo, čím si nakloní náročného slovenského zákazníka?

Americká pobočka siete pizzérií Domino´s vzala Bratislavu útokom a vyzerá, že pomerne úspešne. Jej plány sú však omnoho smelšie. Vstup najväčšieho konkurenta americkej jednotky Pizza Hut na náš trh sa deje pod rúškom tajomstva. Čo však ponúkne v porovnaní s našou konkurenciou? Pravú americkú pizzu!

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: unsplash.com

Americká pizza je narozdiel od tej pravej talianskej tvorená bohatou a šťavnatou oblohou a poriadnym množstvom nadýchaného cesta. Je teda pomerne vysoká a cesto o niečo hrubšie ako v prípade klasickej pizze. V hlavnom meste sa zatiaľ nachádza iba jedna prevádzka, ktorá funguje viac ako týždeň. Sídli na Krížnej 23 v Bratislave a prekvapivé je, že momentálne je možný iba osobný odber. Rozvážanie je nedostupné, čo je obrovská konkurenčná nevýhoda.

domino's pizzaZobraziť celú galériu (5)
zdroj: techtimes.com

Majitelia však urýchlene hľadajú ľudí, ktorých by bavilo rozvážanie voňavej pizze. Problémom je, že uchádzač musí mať vlastné auto alebo skúter. Firma mu to chce vynahradiť dobrým platom, preplácaním paliva a zľavou na produkty pizzérie vo výške 30 percent. Sieť Domino´s bude mať u nás nastavenú mierne vyššiu cenu a bude tak patriť medzi tie drahšie pizzérie. Najlacnejšia pizza bude stáť 6 eur, pričom maximálna cena bude končiť na desiatich eurách.

Majiteľom franšízy je bratislavská spoločnosť APIM Gastro. Majitelia majú so značkou Domino´s obrovské plány a postupne chcú obsadiť ďalšie územia Slovenska. Vo svojom víťaznom ťažení musia mať za sebou spoľahlivý tím milujúci vôňu chrumkavej pizze, ktorý chce byť súčasťou rastu a rozvoja novej firmy.

talianská pizzaZobraziť celú galériu (5)
zdroj: facebook.com

História Domino´s sa začala písať už v roku 1960, keď sa dvaja americkí bratia rozhodli kúpiť maličkú pizzériu DomiNick. Ich naivný pokus im vyšiel a o pár desiatok rokov v roku 1983 pod ich značkou fungovalo už okolo tisíc pobočiek. Toto množstvo sa následne ešte znásobilo. Veľká kríza, ktorá zasiahla krajinu po roku 2000 však spôsobila strmý pád a firma strácala zákazníkov.

Zlom prišiel až v roku 2010, keď vymenili 50-ročnú receptúru za úplne novú. Aj napriek hlasom skeptikov sa tento krok vyplatil a nastal strmý vzostup. S nástupom zdravej stravy obohatili svoju ponuku o vegánske pizzy. Aby bol výber ešte pestrejší pridali aj iné produkty na konzumáciu ako napríklad sendviče alebo kurčatá. V Amerike dýchajú na chrbát konkurencii Pizza Hut, ktorá má mierny náskok. Domino´s má po svete viac ako 14 000 pobočiek a jej známejší konkurent viac ako 16 000. Obe spoločnosti ponúkajú možnosť franšízovania.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK