Apple začína na svojich konkurentov strácať

  • Minulý týždeň Apple odhalilo ďalšiu verziu svojho veľdiela, ktoré je zodpovedné za dve tretiny tržieb - iPhone 5SE. Tentokrát sa však Apple namiesto tradičného zväčšovania svojho smartfónu rozhodlo vydať opačným smerom a recyklovalo starší dizajn iPhone 5.
apple-iphone-se-ipad-pro-event-verge-296
  • Minulý týždeň Apple odhalilo ďalšiu verziu svojho veľdiela, ktoré je zodpovedné za dve tretiny tržieb - iPhone 5SE. Tentokrát sa však Apple namiesto tradičného zväčšovania svojho smartfónu rozhodlo vydať opačným smerom a recyklovalo starší dizajn iPhone 5.

Minulý týždeň hlásili informácie o predobjednávkach tri milióny. Ako vzor ich nasledoval Samsung, ktorý zmenšil svoju vlajkovú loď Galaxy S7 na 4,6 palcov a nazvali ho „Mini“. Xiaomi, ktoré je v Číne v tieni Apple, by sa malo pustiť rovnakou dráhou.
Prečo však taká náhla zmena trendu? Keď také Sony oznámilo, že Xperia Z5s, bude 4,6 palcové, nikoho to nezaujímalo.

Greg Joswiak, hlava Apple marketingu pred týždňom zdôraznil, že Apple predalo 30 miliónov štvor-palcových iPhone-ov minulý rok. Pokiaľ chcú ľudia stále malé smartfóny, oplatí sa ich stále predávať, však? Je však za tým viac. Apple v januári oznámilo rekordné tržby za posledný štvrťrok minulého roka 2015, a takisto dodalo, že ten nasledujúci nebude zrovna ružový. Toto bude pravdepodobne prvýkrát, čo Apple zverejní svoje poklesy v tržbách za 13 rokov. Apple je síce neustále profitabilné, no toto by predsa len nemali prehliadať.

Screen-Shot-2016-03-30-at-10.56.24

Výskum dokazuje, že Apple klesá v predaji, foto: thenextweb

Spoločnosť je neustále kritizovaná za spoliehanie sa na iPhone, pre generovanie rekordných ziskov. Je to jeden z dôvodov prečo bola ponuka produktov diverzifikovaná. Apple potrebuje ďalší iPhone, inak zariskuje, že bude obeťou svojho úspechu, čo si už všimlo zopár investorov

Čím dlhšie bude prekonávať rekordy v predaji iPhoneu, tým viac je pravdepodobnejšie, že nasledujúci štvrťrok sa ukáže, že produkt dosiahol svoj vrchol, ktorý donúti spoločnosť naozaj otvoriť oči. Apple čelí nízkemu, poprípade negatívnemu nárastu hlavných produktových segmentov. Hoci pohľad na súvahu vyzerá ako sen každého CFO, v skutočnosti spoločnosť smeruje k ťažkému obdobiu, v ktorom už nebude rast každý štvrťrok dvojnásobný, no nižší, ako u tradičných technologických gigantov typu IBM.

idc-smartphones-2-520x277

Počet predaných smartphonov za jednotlivé roky, foto: thenextweb

Cenovo dostupnejší štvorpalcový iPhone SE bude nadizajnovaný pre prilákanie prvotných kupujúcich na trhoch ako India a Čína, ktoré Apple vynechal so svojou prémiovou cenovou skupinou. Zníženie vstupnej bariéry má priniesť nové vetry do plachiet pre tržby spoločnosti. Spoločnosť má pod palcom 75% tržieb z platených aplikácii, hoci Google PlayStore ich má viac v pomere 2 ku 1.

iPhone predstavuje vstupnú bránu do sveta Apple produktov ako sú iPady, Macbooky alebo Apple TV. Priemerný angličan vlastní aspoň tri Apple zariadenia, a 10% amerických rodín má viac než päť. Úlohou SE je aj ochrániť svoj podiel na trhu od čínskych produktov ako je Lenovo, Huawei a Xiaomi. Všetci traja zaznamenali veľký nárast za posledných 12 mesiacov, s väčšinou predajov pochádzajúcich mimo Číny.

idc-smartphone-market-q4-2015-2

Jednotlivé podiely predaja smartphonov na trhu, foto: thenextweb

Predpokladá sa, že ďalší veľký krok pre Apple bude ich vlastné elektrické auto. Predpovede však vidia prvý prototyp najskôr až v roku 2019 a bez pochýb bude mať rovnaké problémy ako Tesla pri produkcii veľkého množstva batérii.

Budúcnosť Apple je stále jasná, no za 10 rokov sa objavia prvé mráčiky.

What-to-Do-with-Your-iPhone-When-It-Breaks

foto: argyllfreepress.com

zdroj: thenextweb.com, zdroj titulnej fotky: theverge.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá