Apploud Digital: „S dobrým tímom je úspech skôr či neskôr zaručený.“
- Martin Felcman nám predstavil Apploud Digital
- Martin Felcman nám predstavil Apploud Digital
Čo Apploud Digital robí?
Keď to vezmem zoširoka a mal by som to zhrnúť do jednej vety, tak potom Apploud sa stará o digitálnu produkciu. Avšak špecializáciou sú webové aplikácie využívajúce dáta zo sociálnych sietí, najmä Facebook aplikácie, a tiež microsites. Z veľkej časti sa jedná o kampane, ale nie úplne zanedbateľnú časť tvoria stále webové stránky menšieho až stredného rozsahu.
Väčšinu našich klientov tvoria agentúry, ktorým najmä v Čechách chýba digitálna produkcia. Pomer sa však postupne otáča a do 2 rokov očakávame, že viac projektov bude pre koncových klientov. V oboch prípadoch, ale platí, že sa jedná o tie najväčšie svetové brandy. Podobne to platí aj pre pomer náš domáci trh/zahraničie, kde už nejakú dobu nie sme obmedzení.
Prečo si rozbehol Apploud Digital?
Apploud som „nerozbehol“ sám, ale s ďalšími 2 spoločníkmi (Honza David, Marek Bouška). Tie dôvody boli prosté. Pred 3 rokmi, kedy Apploud ako značka vznikla, som potreboval veciam dať trošku poriadok, pretože už to nešlo robiť úplne na kolene. Zároveň som sa chystal na polročné štúdium v zahraničí a potreboval som mať pokrytý servis pre klientov z ČR. Paradoxom je, že veľa klientov ani nespoznalo rozdiel, ba naopak. Študoval som totiž v Soule a tak vďaka časovému posunu mali servis doslova 24h denne.
Čo je Vaša inšpirácia?
Veľmi sledujem zahraničné projekty a vôbec dianie. U nás totiž platí, že sme väčšinou 2 roky za Londýnom a Amerikou. No a potom to sú televízne reklamy. To je taká moja osobná vášeň.
Čo považujete za najväčší úspech Apploud Digital?
To, akých máme klientov, sme v úplnej väčšine viazaní mlčanlivosťou a mnohokrát ani nemôžeme povedať pre koho robíme. Nemôžem tak byť moc konkrétny. Osobne ale považujem za úspech to, keď sa nám podarí niečo, čo je nad naše očakávania, úspěšnú kampaň s raketovým štartom alebo sa dozvedieť, že priamy lead z aplikácie, ktorú sme vytvárali, viedol k tomu, že si ten dotyčný kúpil napríklad auto.
Aké sú vaše plány do budúcnosti?
Hlavne nezaspať na vavrínoch. Smer máme daný a to sú väčší klienti a väčšie projekty.
Aké typy ľudí hľadáte do svojho tímu?
Mladých, sa solídnym základom a tvárnych. To čo robíme je dosť špecifické a tak neočakávame napríklad, že dotyčný bude expert v danej oblasti. Pokiaľ ale nemá dobré základy, je to problém. Pomerne dosť často sa stretávame s tým, že všetci vedia ovládať kdejaký program, používajú na prácu milión chytrých pluginov, ale potom akonáhle musí riešiť nejaký problém, sú v koncoch, pretože to už za nich ten šikovný plugin nevymyslí. No a tým pádom nemôžem zabudnúť na sedliacky rozum.
Aká facebooková aplikácia pre vás bola najväčšou výzvou (či už technicky, nápadom, realizáciou, …)?
Všeobecne to sú projekty s extrémnym tlakom na termín, nech už je spôsobený omeškaním u klienta alebo sa jedná napríklad o spravodajstvo, kedy si moc nevyberieme. V dobrom tak spomínam na aplikácie pre Českú televíziu, mnohé však vznikli ešte pred Apploudom, aj keď s rovnakým tímom. A potom samozrejme v nepreskúmanej oblasti Facebook API. :-) Tu môže byť príkladom jeden drobný projekt z našej kuchyne – http://manageyourlikes.com, ktorý sme museli po niekoľkých mesiacoch úplne prepísať, pretože sme mali toľko dát a užívateľov, že to bolo neudržateľné. Už čoskoro však vyjde nová verzia, ktorá by mala tieto problémy na nejaký čas opäť zažehnať.
V čom ste iní ako konkurencia?
Snažíme sa vyznačovať kvalitou, klientskym servisom a flexibilitou. Dávame si na našej práci záležať a klienti to verím, oceňujú. A potom čím ďalej viac hrajú, najmä vo veciach okolo Facebooku, svoju úlohu skúsenosti.
Čo je pre vás pri budovaní firmy/startupu najdôležitejšie?
Možno tu všetkých sklamem, ale Apploud nepovažujem moc za startup. A som trochu na také slovo v niektorých prípadoch alergický. Všeobecne ale platí, že je to o ľuďoch. S dobrým tímom je úspech skôr či neskôr zaručený.
Ako vyzerá pracovný deň v Apploud Digital?
Ja chodím väčšinou skoro ráno, mám tak 2-3 hodiny náskok, než do kancelárie prídu ostatní. Okolo deviatej už potom začína v kancelárii byť rušno. Bežne sa pracuje až na 10 projektoch v rôznych fázach paralelne, takže podľa toho aj vyzerá. Počas dňa to potom je jeden veľký pracovný maratón preložený stretnutiami s klientmi alebo našimi internými, kde riešime jednotlivé projekty či inú potrebnú agendu. Okolo obeda potom nastáva najdôležitejšie a najťažšie rozhodnutie a to kam sa ide na obed. Končí sa väčšinou okolo šiestej, ale mnohí z nás ešte po večeroch riešia maily či iné veci. Nasadenie je obrovské a rozhodne to nie je o pracovnej dobe 9-17.
zdroj: startupjobs.cz