Audi predstavilo extrémny trhač asfaltu: Elektromobil s výkonom 671 koní a bleskovým nabíjaním

  • Koncept spoločnosti Audi šokoval publikum na výstave v Kalifornii. Diváci otvárali ústa dokorán
  • Novinka nielen dobre vyzerá, ale má aj extrémny výkon 671 koní
  • Najsilnejšou stránkou stroja je však bleskové nabitie na maximálnu kapacitu len za 15 minút
audi
audi
  • Koncept spoločnosti Audi šokoval publikum na výstave v Kalifornii. Diváci otvárali ústa dokorán
  • Novinka nielen dobre vyzerá, ale má aj extrémny výkon 671 koní
  • Najsilnejšou stránkou stroja je však bleskové nabitie na maximálnu kapacitu len za 15 minút

Audi dokáže poriadne prekvapiť hlavne vtedy, keď to nik nečaká. Na prebiehajúcom automobilovom festivale v Kalifornii nikto ani len netušil, čo si nemecká značka priviezla v batôžku za Veľkú mláku. Potajme totiž na výstavnú plochu prepašovala niečo, čo prekvapilo každého fanúšika ekológie a rýchlosti. Jedná sa o koncept s názvom e-tron PB18. Aj keď tento koncept podľa papierových údajov nebude výkonovo stačiť na chystanú Teslu Roadster druhej generácie, dokáže poraziť množstvo konkurencie.

Jedná sa o nefalšovaný superšportiak, ktorý poháňa trojica výkonných elektrických motorov. Jeden z nich bude zásobovať predné kolesá a druhá dvojica sa postará o pohon zadných kolies. Automobil bude mať výkon 671 koní ,avšak v prípade potreby by mali motory dokázať krátkodobo dodať výkon 764 koní. To je však len pre fajnšmekrov, ktorí sa neboja neskrotných šeliem. Zrýchlenie je kapitola sama o sebe. Tu prebehne veľký boj medzi Teslou a Audi. Novinka by mala totiž dokázať zrýchliť z nuly na stovku za dve sekundy. Tesla Roadster druhej generácie by mala byť iba o 0,1 sekundy lepšia.

Orezaný krásavec vynikne na okruhu aj na cestách

Automobil váži 1550 kilogramov a na rozdiel od iných modelov spoločnosti Audi je orezaný o mnohé bezpečnostné vychytávky, dokonca tu nenájdeš ani pokus o autonómne riadenie. Dizajn vozidla kombinuje ostré rysy a ladné krivky. Automobil tak pôsobí pomerne agresívne a úplne nepripomína typické „vyhladené“ športiaky. Dizajn sa jednoducho podaril.

Top novinkou, ktorú nemá pravdepodobne žiaden elektromobil dneška je extrémne rýchle nabíjanie. Ak pôjde vývoj takýmto tempom, možno raz dosiahneme rýchlosť nabíjania porovnateľnú s obyčajným tankovaním na pumpe. Na nabitie 95 kWh batérie by totiž malo vďaka rýchlemu nabíjaniu stačiť iba 15 minút. Za tento čas bude batéria nabitá na sto percent. Dojazd 500 kilometrov nie je vôbec na zahodenie.

Tento automobil má však predsa len jednu nevýhodu. Majiteľ sa nebude môcť o radosť z jazdy podeliť s priateľmi. V automobile je totiž iba jedno jediné miesto, a to pre vodiča. Čo však ušetrili na interiéri, ostalo vo forme batožinového priestoru. Ten má objem 470 litrov, takže v prípade potreby sa tu pohodlne poskladá aj dospelá osoba.

Čo sa špecifických informácií týka, tak tu bolo Audi skúpe na slovo. Nepoznáme ceny, dátum uvedenia, ani to, či sa bude automobil vyrábať vo veľkom. Jednoducho nič. Ten správny čas na oznámenia však určite príde. Bola by veľká škoda, keby sa tento model nedostal na reálne cesty.

zdroj: czechcrunch.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech