Automobilka predstavila prelomovú reklamu. Scenár k nej totiž napísala umelá inteligencia

  • Automobilová spoločnosť Lexus šokuje svet. Stalo sa vôbec prvýkrát, aby scenár k reklame na najnovší model napísala umelá inteligencia
  • Poznal by si, že scenár nepísal človek? Presvedčila by ťa táto reklama ku kúpe nového vozidla?
reklama
youtube
  • Automobilová spoločnosť Lexus šokuje svet. Stalo sa vôbec prvýkrát, aby scenár k reklame na najnovší model napísala umelá inteligencia
  • Poznal by si, že scenár nepísal človek? Presvedčila by ťa táto reklama ku kúpe nového vozidla?

Dokonalá umelá inteligencia je ešte stále hudbou budúcnosti, avšak už v dnešnej podobe dokáže zaujímavé veci.Typickým príkladom sú moderné výrobné haly, ktoré sú plné robotov. Tieto disponujú základnou umelou inteligenciou, ktorá je postačujúca na výrobu finálneho produktu a neustále sa opakujúce činnosti.

V súčasnosti sa však programátori snažia vyvinúť vyššiu umelú inteligenciu, ktorá bude pripomínať tú ľudskú. Simulovať ľudské emócie plnohodnotne však nebude jednoduché a mnohí programátori, ktorí na umelej inteligencii pracujú to v súčasnosti považujú za nemožné. Je však možné, aby umelá inteligencia vybrala to najlepšie rozhodnutie z viacerých možností?

Inteligentný Lexus ES si zaslúži inovatívny prístup k reklame

Áno takáto umelá inteligencia už existuje. Bola využitá pri tvorbe najnovšej reklamy automobilky Lexus. Postarala sa totiž o kompletný scenár. Aby bol výsledok naozaj dokonalý, pri programovaní samotnej AI sa muselo urobiť niekoľko zaujímavých úprav, pretože samotný scenár od nuly jednoducho nebola schopná vytvoriť.

Jednoducho povedané, musela mať určité vzory, ktoré mohla porovnávať a následne z nich vyberať. Do databázy tak boli naliate informácie o najúspešnejších reklamných kampaniach za posledné roky. Tie boli doplnené o informáciách o samotnej značke Lexus a ľudských emóciách.

Čo z toho vzniklo si môžeš pozrieť v nasledujúcom videu. Reklama má presne jednu minútu a hlavným cieľom bola propagácia nového automobilu Lexus ES. Poďme sa pozrieť na to, ako to dopadlo. Krátka reklama začína v továrni Lexusu, kde sa návrhár automobilu smutne lúči so svojím najnovším dielom.

Automobil tak prvýkrát vychádza na svetlo sveta, aby bol podrobený testom. Vidíme ako ladne prechádza kľukatými zákrutami. Následne sa objavuje v hangári, kde sa má podrobiť testu svojich výnimočných bezpečnostných systémov. Tento test sleduje na obrazovke aj jeho tvorca spolu s manželkou.

Lexus ES sa obrovskou rýchlosťou rúti oproti nákladnému vozidlu a vyzerá to tak, že skončí ako kopa šrotu. Automatizované systémy však predpovedajú zrážku a automobil spoľahlivo zabrzdia. Inžinierovi, ktorý vozidlo navrhoval tak padá kameň zo srdca.

V samotnej reklame sa nachádza všetko, čo je potrebné na to, aby upútala pozornosť diváka. Je tu napätie a sú tu aj emócie. Scenár však pôsobí trošku chaoticky a umelo, chýba tam určitý ľudský prvok a následnosť dejov. Profi scenáristi sa tak zatiaľ nemusia obávať toho, že im súčasná umelá inteligencia zoberie prácu.

zdroj: m-journal.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK