BMW predstavilo prvý autonómny motocykel sveta. Bez jazdca si poradí na jednotku

  • Budúcnosť vozidiel je v autonómnom riadení.
  • Práve preto je táto oblasť rajom pre experimenty
  • Výrobcovia automobilov sa predháňajú v tom, kto príde s lepším autopilotom
  • BMW vytrelo všetkým konkurentom zrak, pretože predstavilo prvý autonómny motocykel na svete
bmw
bmw
  • Budúcnosť vozidiel je v autonómnom riadení.
  • Práve preto je táto oblasť rajom pre experimenty
  • Výrobcovia automobilov sa predháňajú v tom, kto príde s lepším autopilotom
  • BMW vytrelo všetkým konkurentom zrak, pretože predstavilo prvý autonómny motocykel na svete

Elektromobily sú budúcnosťou dopravy. Autonómne riadenie taktiež. Práve preto sa na tieto dve oblasti postupne sústredí čoraz viac svetových výrobcov. Bola to však spoločnosť Tesla, ktorá vzbudila prvotný záujem o elektromobily. Spočiatku bola jedinou lastovičkou, ktorá verila v úspech v časoch, keď si robil z elektromobilov posmech celý svet. Dnes je situácia iná a dokonca aj tie najtvrdohlavejšie spoločnosti postupne podvolili.

Druhou technológiou s ktorou začali v Tesle experimentovať bolo autonómne riadenie, ktoré už dnes funguje celkom solídne. Človek má chvíľami pocit, že sedí v nefalšovanom KITTOVI zo seriálu Kight Rider. Aj keď súčasné autonómne vozidlá majú od dokonalosti ďaleko, je pravdepodobné, že sa to zmení v priebehu pár rokov. Aj v tomto prípade svet tieto pokusy spochybňoval. Dnes sa veľké automobilky pokúšajú pracovať na svojich vlastných verziách autonómneho riadenia.

Veľmi ďaleko v tejto oblasti pokročila spoločnosť Volvo, ktorá predstavila koncept vozidla bez volantu a pedálov. Vďaka ušetrenému miestu sa tu umiestni napríklad posteľ alebo kancelársky stôl. Takto si švédska automobilka predstavuje budúcnosť dopravy.

Vylepšený motocykel nie je určený na predaj

Pravdepodobne najďalej však zašla spoločnosť BMW, ktorá sa rozhodla namiesto automobilov obohatiť umelou inteligenciou svoje motocykle. Práve dve kolesá sa stali obrovskou výzvou. Udržať rovnováhu stroja nielen na rovine, ale aj v zákrutách bolo ťažkým orieškom, avšak podarilo sa to na jednotku. Autonómnu verziu motocykla R1200GS, ktorý predstavila motocyklová divízia po dvoch rokoch vývoja dokáže fungovať úplne samostatne.

Nielenže sám naštartuje, ale dokonca aj akceleruje, zvládne prejazd zákrutami a následne sám zaparkuje. Na smútok všetkých tých, ktorým sa tento nápad zapáčil je novinka určená na testovacie účely. Cieľom je zvýšenie bezpečnosti nepozorných jazdcov na motorkách. Spoločnosť BMW verí, že táto umelá inteligencia sa v budúcnosti objaví na predajných verziách motocyklov. Bude slúžiť ako jazdný asistent, ktorý nielenže zlepší rovnováhu motocykla, ale aj bezpečnosť.

„Oči motocykla“ totiž dokážu odhadnúť situáciu a vyhodnotiť či je nebezpečná. Následne môžu systémy jazdca varovať alebo jednoducho zakročiť ešte predtým než zareaguje samotný jazdec.

Verejnosť sa zatiaľ stavia k autonómemu riadeniu pomerne skepticky. Takmer polovica Američanov zatiaľ nemá v pláne kupovať autonómne vozidlá. Situácia sa však pravdepodobne zmení, keď sa stane autonómne riadenie takmer dokonalé.

zdroj: dailymail.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech