Boli sme na najväčšej konferencii o digitálnom marketingu a dozvedeli sme sa tam jednu dôležitú vec

  • Pred pár dňami prebehla najväčšia konferencia o digitálnom marketingu na Slovensku - Digital RULEZZ 2018 – The Gamechanger
  • Tento rok sa konferencia odohrala v Starej tržnici v Bratislave. Na hlavnom pódiu sa vystriedalo 18 rečníkov zo Slovenska, Čiech a zahraničia
  • Prednášky boli veľmi pestré o čom svedčí aj to, že počas konferencie sa skloňovalo nielen AR, VR, chatboti, lovebrand ale aj falošné účty na Facebooku, polarizácia spoločnosti a spomínal sa i Ján Kuciak
Redakcia Sketcher
  • Pred pár dňami prebehla najväčšia konferencia o digitálnom marketingu na Slovensku - Digital RULEZZ 2018 – The Gamechanger
  • Tento rok sa konferencia odohrala v Starej tržnici v Bratislave. Na hlavnom pódiu sa vystriedalo 18 rečníkov zo Slovenska, Čiech a zahraničia
  • Prednášky boli veľmi pestré o čom svedčí aj to, že počas konferencie sa skloňovalo nielen AR, VR, chatboti, lovebrand ale aj falošné účty na Facebooku, polarizácia spoločnosti a spomínal sa i Ján Kuciak

Digital RULEZZ je konferencia pre odvážnych marketérov, ktorí sa neboja skúšať najnovšie trendy a otvárať aj nepríjemné témy kultivovaným spôsobom. Tento rok smerovali témy prezentácií k podtitulu Gamechanger. Čo nám najviac utkvelo v pamäti a ako to vlastne vyzeralo na hlavnom pódiu?

Začiatok konferencie, ktorý patril rečníkom zo zahraničia, odštartoval Uri Levine, spoluzakladateľ Waze. Nasledoval Constantine Kamaras z IAB Europe, po ktorom prezentoval Henric Smolak zo Strossle. Druhý blok bol o dátach, ktorý sa začal silnou prednáškou Josefa Šlerku o jedinečnom výskume študentov Karlovej univerzity. Rozprával o tom ako sa dá jednoducho ocitnúť v konšpirátorskej bubline na sociálnych sieťach a ako tomu algoritmus a manažment Facebooku dopomáha. „Facebook chce aby sme zostali na ňom čo najdlhšie, nie aby sme sa na ňom cítili príjemne.“

Marian Timoracký z MARK BBDO sa podelil o výsledky jedného z najväčších prieskumov o vplyve internetu na spotrebiteľské správanie. Prieskum bude v blízkej dobe dostupný na internete. Za Google tento rok hovoril Petr Houzar o trendoch v mobil marketingu na rok 2019. „Facebook je ako nudná rodinná večera, na ktorej musíte byť.“ Facebook je síce stále „musthave“, ale mladšiu generáciu nájsť hlavne na Instagrame, no už aj odtiaľ sa presúva na TikTok. Za 15 minút predstavil Tomáš Pflanzer množstvo zaujímavých dát a myšlienok. Odporúčame pozrieť stránku gizmax.

Peter Šebo, zakladateľ PS:Digital, okrem toho, že moderoval celú konferenciu, stihol pripraviť prezentáciu plnú príkladov posledných trendov, ktoré (za)mávajú digitálnym marketingom – chatboti, AR a VR.

„Ak ste sa s niekým niekedy rozprávali o budúcnosti digitálneho marketingu tak vedzte, že ten už je dávno tu. Otázka je len v tom, či si to my ako marketéri chceme pripustiť, alebo budeme čakať nato kým to všetci konkurenti urobia a my si potom všimneme, že niekto robí niečo navyše.“ Okrem množstva príkladov zo zahraničia sme mohli vidieť aj prvé slovenské AR filtre Tatra banky, McCarteru či agentúrneho filtra.

Témou poobedňajšieho bloku bol market kde Łukasz Kołdys z Wawemakers rozobral niekoľko prípadoviek z Poľska. Ján Ilavský rozprával o príbehu najobľúbenejšej VR hry Beat Saber, ktorá vznikla na Slovensku, dočítať sa môžete aj tu.

Michal Dúbravský z Plzeňského Prazdroja hovoril nie len o pive, ale aj o tom aký čas klienta strávený so značkou je dôležitejší ako klasické metriky. Vyzval k tomu aby si sme zdieľali a rozprávali o svojich skúsenostiach z digitálu so svojimi klientami, agentúrami a kolegami medzi Slovenskom aj Českom. Martin Horváth z Deutsche Telekom AG v prednáške skloňoval buzzword bingo. Posledné trendy sú super, ale netreba ich za každú cenu implementovať, pokiaľ neriešia aktuálny biznis problém. Ján Trangel zo Žive.sk a Mobilmania.sk bol jedným z rečníkov mimo marketingu a napriek tomu priniesol množstvo technologických inšpirácií, napríklad o behavoriálnej biometrii, ktoré ovplyvnia digitálny svet.

Posledný blok Media & Ideas otvoril Filip Struhárik z Denníka N kritickým pohľadom na Facebook. Týždenne pripravuje podrobný newsletter MediaBrífing o novinkách o médiách a žurnalistike. Case studies slovenskej platformy Valentin prednášal Martin Kysela z TV Joj. Ján Šifra z Folku redefinoval content marketing, priniesol množstvo tipov a prípadoviek ako na slovenské publikum.

„Obľúbený slovenský šport objednať si dva-tri články v médiách a tešiť sa z pár tisíc prečítaní – to nie je kampaň. Je to ako keby ste v hokeji trikrát vystrelili na bránu a išli ste hneď merať výsledky zápasu alebo dokonca celej sezóny.“

Sociálna zodpovednosť sa začína vyžadovať. Ak sociálnu zodpovednosť značka nemá v DNA, nemá zmysel ju raz za čas na silu pretlačiť do svojej kampane. V podobnom duchu sa viedli posledné prednášky pred záverom konferencie. Martin Woska z Triadu rozprával o „kontroverznej“ kampani Absolutky a Tváre slobody od O2 SK. Michal Pastier zo Zaraguzy o Popradskej káve, obaja rečníci akovždy predniesli množstvo inšpiratívnych postrehov a myšlienok.

Mrzí nás, že sme nestihli workshopy, ktoré sa prebiehali v susedných miestnostiach, pretože to boli veľmi zaujímavé témy. Okrem skvelého jedla ste si mohli zasúťažiť o Mercedes na víkend, testovať digitálne znalosti Dimaq od IAB Slovakia, alebo spraviť si vlastný face filter v PS:Digital. Sme zvedaví čím nás Digital RULEZZ prekvapí budúci rok. Jediným naším prianím je už len zvýšiť počet spíkeriek na pódiu :)

Tešíme sa o rok!

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá