Bookio.sk – slovenské spasenie gastronomického biznisu usadilo už takmer pol milióna hostí

  • Na Slovensku veľmi známe projekty, medzi ktoré patrí predovšetkým najväčší zľavový portál – ZľavaDňa.sk, ale aj ďaľšie projekty ako KamNaPivo, či ZZZ.sk sa rozrástli o súrodenca. Vývojársky tím spoločnosti Creative web vytvoril revolučný produkt Bookio, ktorý má za úlohu usadiť v slovenských reštauráciách a gastronomických zariadeniach viac hostí ako kedy predtým.
image_1441279674.jpeg
  • Na Slovensku veľmi známe projekty, medzi ktoré patrí predovšetkým najväčší zľavový portál – ZľavaDňa.sk, ale aj ďaľšie projekty ako KamNaPivo, či ZZZ.sk sa rozrástli o súrodenca. Vývojársky tím spoločnosti Creative web vytvoril revolučný produkt Bookio, ktorý má za úlohu usadiť v slovenských reštauráciách a gastronomických zariadeniach viac hostí ako kedy predtým.

 

Ahojte :). Bookio sa už na Slovensku skloňuje dosť často. Zrejme sa teší veľkej obľube. Ako si projekt vedie?

Momentálne máme na Slovensku a v Čechách zapojených zhruba 200 prevažne TOP reštaurácií, vrátane napríklad Cafe Imperial pána Zdeňka Pohlreicha, čo je jedna z najvyťaženejších reštaurácií v Prahe. Od spustenia Bookio.cz a Bookio.sk sme zrealizoval viac ako 100 tisíc rezervácií a usadili sme takmer pol milióna hostí. Zaujímavým faktom je, že sa rezervujú hlavne väčšie skupiny ľudí, v priemere to je cca 4,5 človeka na rezerváciu a viac ako 2 dni vopred.

 

Ako prebieha rezervačka cez Bookio? Čím dokázal systém osloviť reštaurácie?

Systém funguje tak, že reštaurácie majú od nás software BookioPro, cez ktorý si manažujú svoje rezervácie a zákazníkov. Týmto softwarom sme nahradili klasickú papierovú rezervačnú knihu. Ľudia sa môžu rezervovať online a rezervácia je okamžitá, keďže systém zobrazuje reálnu aktuálnu kapacitu reštaurácie v danom čase. Napríklad Cafe Imperial sa vďaka BookioPro podarilo zefektívniť chod už plne vyťaženej reštaurácie o ďalších 10% vďaka tomu, že ľudia si musia povinne dopredu uviesť, ako dlho v reštaurácii budú a psychológia funguje tak, že väčšinou ten čas aj dodržia. Okrem toho, reštaurácia navyše získava možnosť systematicky zbierať údaje o svojich zákazníkoch – emailovú adresu, ako často v nej človek rezervuje, ktorý stôl je jeho obľúbený a vytvára si tak základ pre vernostný systém.

 

 

 

Okrem BookioPro sme spustili aj rezervačný portál pre verejnosť Bookio.cz a Bookio.sk, kde si ľudia môžu vybrať reštauráciu a rezervovať sa. Na Slovensku je zapojených 48 reštaurácií v Bratislave a 60 reštaurácií v Prahe a počet stále rastie. Na začiatku sme trošku bojovali s tým, že ľudia sa online a aj celkovo veľmi málo rezervujú. Preto sme pridali motiváciu a zákazník získava (okrem toho, že si rezervuje stôl) aj 30% zľavu z celého účtu vrátane nápojov. Zákazník za túto zľavu platí poplatok 3 eurá, čo reštauráciám zaručí, že tam ľudia neprídu iba na kávu. Táto motivácia zafungovala a ľudia sa začali rezervovať aj cez Bookio.sk/cz.

 

Takže Bookio jednoznačne rastie :).

Sme radi, že je Bookio na rastovej krivke. Každým mesiacom rastie počet rezervácií i usadených hostí. Stále sme však na začiatku a máme kde rásť. Ale pre predstavu, za jún nechali zákazníci Bookia v bratislavských reštauráciách odhadom 15 000 eur a to už po 30 % zľave.

 

Aké sú ohlasy majiteľov reštaurácií? Je rozdiel medzi zákazníkom klasickým a rezervovaným cez Bookio?

Z reštaurácií, ktoré sa do Bookia zapojili máme prevažne pozitívne ohlasy. Z niektorých reštaurácií máme aj informáciu, že sme im pomohli pri otvorení, s propagáciou a naplnením kapacít. Príkladom môže byť Mon Lapin v River Parku. Celkovo je teda spätná väzba pozitívna, no stále ide o nový produkt, ktorý ďalej vyvíjame a reštaurácie si musia naň zvyknúť. Stále sú tu prvotné obavy, Bookio funguje len necelý rok.

 

Máme informácie, že zákazníci, ktorí prišli do reštaurácie cez Bookio míňajú viac, pretože si objednávajú viac chodov. Taktiež si reštaurácie pochvaľujú spätnú väzbu od zákazníkov – hodnotenia reštaurácií zákazníkmi sú totiž súčasťou Bookia.

 

 

 

Kto rezervuje cez Bookio najviac?

Zisťovali sme aj to, aký typ zákazníkov navštevuje reštaurácie cez Bookio a potvrdilo sa nám, že je táto vzorka rôznorodá. Bookio využívajú páriky i rodiny na spoločné večere. Taktiež sa nám úspešne podarilo osloviť firemnú klientelu a rozbiehajú sa aj rezervácie na biznis obedy. Úspech majú aj oslavy, ako napr. nedávno promočné obedy.

 

Nespokojní klienti sa nájdu zrejme všade. Ako je to vo vašom prípade? Aké sú dôvody odchodu zo systému v prípade odhlásených reštaurácií, ako s týmito problémami pracujete?

Odchodov sme zatiaľ veľa nemali, ide o prípady, ktoré by sa dali zrátať na prstoch jednej ruky. Dôvodom bola 30 % zľava na celý účet, čo je vlastne základný koncept celého projektu. Gastro segment na Slovensku je náročný a stále sa formuje. Trh je malý, zákazníci stále uprednostňujú skôr cenu, pred kvalitou a tak sa pracuje s minimálnymi maržami. Okrem toho je tu množstvo prevádzok, ktoré „dumpujú“ ceny a vyplácajú časť miezd na ruku. Preto je pre kvalitné reštaurácie ťažké fungovať, pracovať na marketingu a ešte poskytnúť 30 % zľavu.

Avšak z nášho pohľadu je práve Bookio odpoveďou na tieto problémy. Bookio nie je iba o zľave. Našim cieľom je prilákať do kvalitných reštaurácií aj zákazníkov, ktorý ich štandardne nenavštevujú. Chceme robiť aj osvetu a tak pozdvihnúť gastro kultúru na Slovensku. Chceme ľudí učiť, že reštaurácie nie sú len o dennom meníčku, ale je to zážitok. Zážitok z jedla, zo stretnutia sa s ľuďmi a podobne.

30% zľava je nástroj, ako to dosiahnuť. Netreba však zabúdať na to, že je Bookio aj ďalší komunikačný kanál, ktorý prináša nových zákazníkov. Títo zákazníci sú kvalitní – ako som spomínal, objednávajú si viac chodov, často ide aj o biznis klientelu, takže sa oplatí do nej investovať. Musíme o tom len viac hovoriť a reštaurácie si to potrebujú aj vyskúšať a sami zažiť. Okrem toho skúšame rôzne tematické večery, ako teraz pilotný steakový večer v reštaurácii Tarpan a píšeme aj blogy, ktoré predstavujú jednotlivé reštaurácie.

 

 

 

Vaše plány siahajú až za hranice. Ako sa vám darí expandovať do zahraničia?

Nadľahčene môžeme povedať, že sa nám podarilo expandovať do Českej Republiky, kde sme s BookioPro a Bookio.cz začínali, keďže tu je trh väčší. Presnejšie by však bolo povedať, že slovenský aj český trh už považujeme za domáci. V oboch krajinách majú zastúpenie viaceré naše projekty a máme tu aj ľudí.

Čo sa týka expanzie do ďalších krajín rozdelil by som ju do dvoch fáz. Tou prvou je expanzia do Budapešti a Viedne, s ktorou začíname v Auguste a máme už pripravený tím 3 ľudí. V týchto dvoch mestách si chceme odskúšať konkurencieschopnosť produktu a podporiť našu terajšiu hlavnú úlohu – vývoj produktu, ktorý stále vylaďujeme a zlepšujeme. Na ďalšie trhy chceme vstúpiť so skvelým produktom, najlepším na trhu. Jedna vec je totiž mať super koncept, druhá je spraviť aj skvelé technologické riešenie pre ľudí aj prevádzky. Momentálne pracujeme na implementácií nášho ďalšieho produktu do Bookia. Ide o Camarero, ktoré je komplexným reštauračným systémom. Reštaurácie by tak mali kompletné riešenie, ktoré by im jednak priťahovalo zákazníkov, ale zároveň by im manažovalo stoly, sklad, vybavovalo objednávky v prevádzke a hodnotilo čašníkov i jedlo. Do zahraničia teda chceme prísť s produktom, ktorý partnerov doslova ohúri. Taká je predstava, uvidíme, aká bude realita, ale veríme si :)

Druhá fáza expanzie je budovanie lokálneho tímu v ďalších krajinách a získavanie partnerov. Tu sme ešte v plienkach, ale robíme prvé kroky. Ďalej sa uvidí.

 

Čo nové sa v projekte udialo za posledné obdobie?

Na začiatku leta sme rozbehli projekt Ochutnaj & zaži s Bookio.sk. V rámci neho pripravujeme pre zákazníkov Bookio.sk zážitkové večery, počas ktorých môžu ochutnať jedlá špeciálne, nepoznané. Premiérová časť bola venovaná steakom – Večer milovníkov steakov v reštaurácii Tarpan. Išlo o ochutnávku najvyberanejších mäsiek z rôznych kútov sveta, ktoré sú vychýrené dlhoročnou históriou chovu dobytka a kvalitou spracovania mäsa. Nakoľko je hovädzia sviečkovica už v našich končinách dobre známa, reštaurácia Tarpan chcela dopriať svojim hosťom ochutnávku takých druhov steakového mäsa, ktoré sú IN na svetovej gastro scéne. Zákazníci si mohli degustačné menu vychutnať vďaka Bookio.sk s 30% zľavou. Oba termíny 15. a 16. júla sa vypredali a Večer milovníkov steakov v Tarpane sa dočkal aj druhého pokračovania v auguste.

 

 

Projekt Ochutnaj & zaži s Bookio.sk pokračuje aj v septembri dvomi podujatiami – najprv 9.9. v reštaurácii Pulitzer u zlatého jeleňa Zlatým degustačným 6-chodovým menu a následne v dňoch 23.9. a 24.9. chutné večere v reštaurácii Hradná Hviezda. Do konca roka sa môžu zákazníci Bookio.sk tešiť na dva zaujímavé eventy každý mesiac.

 

Bookio.sk pripravilo aj Odporúčací model pre zákazníkov, aby sa povedomie o ňom šírilo ďalej. Ako to funguje? Stačí ak pošlete unikátny link svojim priateľom alebo známym a za každú nimi vytvorenú rezerváciu cez tento link dostanete 3 € kredit (a teda rezerváciu) zadarmo.

 

Bookiu ďakujeme za rozhovor a želáme ďaľšie úspechy!

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá