Brabus si vzal do parády G-čkový Mercedes. Je z neho zviera s maximálnym krútiacim momentom 1000 Nm

  • Mercedes-Benz triedy G je legendou samou o sebe
  • Model G63 je aktuálnym vrcholom, ktorý táto „krabica“ dokáže ponúknuť
  • Čo sa s týmto off-roadom však stane, ak si ho zoberie do parády nejaký úpravca? Napríklad Brabus?
zdroj: Brabus.com
  • Mercedes-Benz triedy G je legendou samou o sebe
  • Model G63 je aktuálnym vrcholom, ktorý táto „krabica“ dokáže ponúknuť
  • Čo sa s týmto off-roadom však stane, ak si ho zoberie do parády nejaký úpravca? Napríklad Brabus?

Mercedes-Benz svoju novú generáciu triedy G odhalil síce začiatkom minulého roka, no počas svojho životného cyklu sa na trh dostávali jednotlivé motorizácie. G63 sa predstavilo v minulom roku na autosalóne v Ženeve. Brabus to zobral osobne a na týchto doskách, po roku predstavil svoju vlastnú kreáciu na jeho základoch.

Brabus 800 Widestar je jednoduché označenie, ktoré spoločnosť využívala v súvislosti s úpravami triedy G už dávnejšie. Najnovšia podoba poukazuje na svojich predchodcov a plne využíva prednosti sériového zástupcu značky Mercedes-AMG.

zdroj: brabus.com

zdroj: brabus.com

zdroj: brabus.com

Nemusíte sa na auto pridlho pozerať a hneď viete, čo označuje pojem Widestar. Firma z Bottropu dopredu namontovala nový nárazník, ktorý taktiež má funkciu prívodu vzduchu k motoru či brzdám predných kolies. Obnovou prešla takisto aj kapota a v oblasti blatníkov došlo k rozšíreniu o takmer 100 milimetrov. Zadná časť nesie nový nárazník a ťažko prehliadnuteľné zadné krídlo, ktoré si svoje miesto našlo na streche.

Nové karosárske diely sú prevažne vyrobené z uhlíkových vlákien a mimo nich sa Brabus G800 Widestar môže pochváliť aj prídavnými LED svetlami v prednom nárazníku a nad čelným sklom, prípadne sa na svet môže pozerať z 23“ kovaných kolies Brabus Platinum Edition Monoblock.

zdroj: brabus.com

zdroj: brabus.com

zdroj: brabus.com

V interiéri takisto neostal kameň na kameni. Nové čalúnenie kombinuje jemnú kožu s Alcantarou. Ostatné prvky sú odeté do pianovej čiernej farby spolu obložením pozostávajúce z uhlíkových vlákien a množstvom detailov z lešteného kovu. Pozornosť si zaslúži aj stropnica interiéru, ktorá pobrala inšpiráciu z Rolls-Roycu – hviezdna obloha.

Okrem interiéru a exteriéru sa zmenil aj výkon tohto obra. Sériové G63 AMG má pod kapotou usadenú 4,0-litrovú V8 s výkonom 430 kW / 585 koní a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Brabus tento motor vyladil na výkon 588 kW / 800 koní a maximálny krútiaci moment 1000 Nm! Aj vďaka týtmo parametrom Brabus G800 dokáže z pokoja na 100 km/h akcelerovať v priebehu 4,1 sekundy, čo je o štyri desatiny rýchlejšie, než sériová G63. Maximálka je obmedzená na 240 km/h, tak ako u G63 AMG.

zdroj: brabus.com

zdroj: brabus.com

Zdroj: Startstop.sk

viac_podobnych_clankov_na_startstop_sk