Britskí pracovníci Jaguar Land Rover pracujú len tri dni v týždni. Dôvod ťa prekvapí

  • Britská automobilka Jaguar Land Rover skrátila pracovný týždeň tisícke pracovníkov, aby zabránila prepúšťaniu
  • Dôvodom problémov je brexit a kritický postoj verejnosti voči dieselovým vozidlám
  • Automobilka tvrdí, že problémy sa môžu ešte prehĺbiť a o miesto môžu prísť tisíce pracovníkov
jaguar
flickr
  • Britská automobilka Jaguar Land Rover skrátila pracovný týždeň tisícke pracovníkov, aby zabránila prepúšťaniu
  • Dôvodom problémov je brexit a kritický postoj verejnosti voči dieselovým vozidlám
  • Automobilka tvrdí, že problémy sa môžu ešte prehĺbiť a o miesto môžu prísť tisíce pracovníkov

Britská automobilka Jaguar Land Rover pociťuje dopady brexitu a postoja vlády a verejnosti voči dieselovým vozidlám na vlastnej koži. Práve kvôli týmto dôvodom bola nútená zaviesť skrátený pracovný týždeň pre tisícku pracovníkov vo svojom závode pri Birminghame. Potešujúce je to, že zamestnanci nebudú platovo oklieštení, ale dostanú plnú mzdu. Hlavným dôvodom tohto kroku je snaha o udržanie pracovných pozícií počas vianočných sviatkov.

Predaje dieselových vozidiel klesajú celosvetovo. Boj proti automobilom s naftovými motormi odštartoval škandál Volkswagenu, ktorý umelo za pomoci špeciálneho softvéru znižoval hodnoty emisií počas testov. S podobnými škandálmi sa následne roztrhlo vrece. V emisnom škandále sa ocitla automobilka Audi alebo Mercedes. Tieto prípady naštrbili dôveru v automobilových výrobcov a ich schopnosť dodržať prísne normy.

Slovensko by zo súčasnej situácie vyťažilo

V Nemecku zašla situácia tak ďaleko, že niektoré mestá zakázali vjazd starších dieselových vozidiel. Výsledkom týchto opatrení bol masívny pokles predaja nielen starších, ale aj nových automobilov. Následne prišlo obdobie ochrany životného prostredia a k celej situácii okolo dieselov sa začali nelichotivo vyjadrovať aj vlády krajín.

Situácia postihla aj Veľkú Britániu, kde predaj dieselových vozidiel poriadne poklesol. Dôvodom je strach z možných regulácií a znečistenia. V priebehu roku 2017 sa znížil počet predaných dieselových vozidiel o viac ako 30 percent a ešte nie je koniec.

Druhým dôvodom je samotný brexit. Neistota spôsobuje to, že britskí zákazníci vyčkávajú s nákupom vozidiel. V automobilovom priemysle tak rastie strach z toho, či bude možné vyrobené automobily predávať, čo môže viesť k následnej strate pracovných miest.

„Stojíme pred viacerými výzvami a brexit je len jednou z nich,“ povedal hovorca automobilky. Jaguar Land Rover je najväčším výrobcom automobilov v Británii, a tak pociťuje tieto nepríjemné zmeny najviac. Automobilka v priebehu júla vydala stanovisko, v ktorom tvrdí, že ak Británia vystúpi z EÚ a nezachová dobré obchodné vzťahy s Európou, môže zarobiť o 1,6 miliardy dolárov ročne menej. Šéf automobilky sa vyjadril, že v prípade najhoršieho by museli zavrieť továreň v Castle Bromwich a presunúť výrobu do Európy, napríklad na Slovensko.

zdroj: cnn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech