Bugatti Chiron: Čím všetkým musí prejsť predtým, než sa ocitne u zákazníka

  • Bugatti. Pri vyslovení tohto slova väčšina automobilových nadšencov zbystrí pozornosť. Firma známa svojimi super športiakmi prišla nedávno s nástupcom modelu Bugatti Veyron. Podobne ako Veyron aj nový model Chiron zaútočil na pozíciu najrýchlejšieho auta sveta. Každé auto však musí prejsť intenzívnym testovaním, aby bola zaručená maximálna kvalita.
  • Bugatti. Pri vyslovení tohto slova väčšina automobilových nadšencov zbystrí pozornosť. Firma známa svojimi super športiakmi prišla nedávno s nástupcom modelu Bugatti Veyron. Podobne ako Veyron aj nový model Chiron zaútočil na pozíciu najrýchlejšieho auta sveta. Každé auto však musí prejsť intenzívnym testovaním, aby bola zaručená maximálna kvalita.

Bugatti Chiron šokuje nielen cenou, ktorá sa pohybuje okolo 2,6 milióna eur, ale aj rýchlosťou. Momentálne je to najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete. Ručička jeho tachometra sa zastaví na rýchlosti 420 km/h. Táto rýchlosť nie je konečná, ale kvôli bezpečnosti bola elektronicky obmedzená. Prvé tri vyprodukované kusy už smerujú k svojim nedočkavým majiteľom, ktorí budú mať určite druhé Vianoce. Pri takejto cene zákazník samozrejme očakáva výnimočné spracovanie a kvalitu, a preto každé auto musí prejsť sériou testov, ktorá aj s výrobou auta trvá mesiace.

Bugatti Chiron – dokonalosť v každom detaile

Autá možno rozdeliť na autá nižšej triedy určené pre bežných smrteľníkov a autá vyššej triedy, ktoré poukazujú na status majiteľa. Bugatti Chiron patrí na vrchol tohto rebríčka. Podľa toho sa pristupuje aj k jeho výrobe, ktorá trvá priemerne 5 mesiacov.

Len pokrytie auta farbou trvá tri týždne. Ďalší týždeň zaberie montovanie karosérie. Pri aute, ktoré dosahuje rýchlosť viac ako 418 kilometrov za hodinu, je dôležité dôkladne nastaviť kolesá. Toto trvá deň až dva.

bugatti

zdroj foto­gra­fie: wikimedia.org

Každý motor auta o výkone 1 500 koní prechádza intenzívnym testovaním, ktoré trvá 8 hodín. Ani po vložení motora do auta motor nedostane vydýchnuť a pri rýchlosti približne 200 kilometrov za hodinu je testovaný na dynamometri. Pre Chiron musel byť vybudovaný nový, ktorý zvládne jeho 1 500 koní.

Po zložení celého auta nasledujú testy v teréne. Auto čaká jazda v dĺžke 321 kilometrov zameraná na sledovanie brzdného systému a tlmenia. Po nej nasleduje test na dráhe letiska Colmar vo Francúzsku. Všetky testy prebiehajú na starých pneumatikách. Aby toho nebolo dosť, po návrate z letiska je naplánovaná ešte jedna 48-kilometrová jazda, kde sa testovací jazdci konečne uistia, že je všetko také, aké má byť.

bugatti

zdroj foto­gra­fie: wikimedia.org

Ak si myslíš, že teraz už auto konečne odovzdajú netrpezlivému zákazníkovi, tak sa mýliš. Auto je polepené rôznymi ochrannými prvkami a fóliami, aby sa v priebehu náročných testov nepoškodilo. Tieto sa musia odstrániť a nasleduje posledné vychytanie „mušiek“ a nedostatkov v ateliéri. Nedostatky sa zakryjú a auto je už takmer jedným kolesom u zákazníka.

Avšak čaká ho ešte jedna dôkladná 6-hodinová prehliadka, kde technik prejde auto odbornými očami a zachytí každý škrabanec, prípadne iné poškodenie. Ak sa problém nenájde, tak auto smeruje do veterného tunela, kde ho sleduje množstvo párov zvedavých očí. Od manažérov kvality, predaja, produkcie až po generálneho manažéra ateliéru. Ten má hlavné slovo v tom, či sa zákazník konečne dočká svojho vytúženého autíčka, s ktorým sa bude pýšiť napríklad na filmovom festivale v Cannes.

Zdroj: theverge.com

Najnovšie video