Burger King na Super Bowl poriadne prekvapil. V jeho reklame vystupuje legendárny Andy Warhol

  • Super Bowl je udalosťou, ktorá každoročne pritiahne k televíznym obrazovkám takmer celú Ameriku
  • Finálový zápas v americkom futbale sa konal v nedeľu a sledovalo ho odhadom 100 miliónov divákov. Počas podujatia sa vysielalo viacero reklám
  • Pravdepodobne najviac upútala reklama od spoločnosti Burger King, ktorá stavila na nezabudnuteľného umelca Andyho Warhola
super bowl
zdroj: youtube
  • Super Bowl je udalosťou, ktorá každoročne pritiahne k televíznym obrazovkám takmer celú Ameriku
  • Finálový zápas v americkom futbale sa konal v nedeľu a sledovalo ho odhadom 100 miliónov divákov. Počas podujatia sa vysielalo viacero reklám
  • Pravdepodobne najviac upútala reklama od spoločnosti Burger King, ktorá stavila na nezabudnuteľného umelca Andyho Warhola

Kto dostane možnosť odvysielať svoju reklamu počas veľkolepého Super Bowlu má o úspech postarané. Finále v americkom futbale totiž každoročne spája celú Ameriku. Na včerajšom 53. ročníku zvíťazil favorizovaný tím New England Patriots. Počas prestávok bolo odvysielaných viacero reklám. Na pomyselnú víťaznú priečku by sa však mohla smelo postaviť sieť rýchleho občerstvenia Burger King.

Marketéri zo spoločnosti, ktorí na reklame pracovali, vsadili na legendárneho umelca Andyho Warhola. V reklame ho vidíme, ako si s chuťou rozbaľuje vrecúško s nápisom Burger King, pripraví si chutný hamburger a s láskou sa do neho zahryzne. Každý vie, že Andy Warhol nie je medzi živými, a tak je logické, že natočené video nemôže pochádzať z posledných rokov. Je to naozaj tak. Jedná sa o materiál, ktorý má 37 rokov a bol pôvodne súčasťou dokumentu 66 Scenes from America.

Ľudia z reklamy objavili tento vzácny materiál úplne náhodne. Vedenie spoločnosti bolo nadšené a s nápadom súhlasilo. Spoločnosť však musela získať na 45-sekundový úsek práva na použitie od Nadácie Andyho Warhola. Toto sa im podarilo až po roku tvrdej práce. Za takýto vzácny materiál sa však oplatilo zabojovať. „Aké sú šance, že nejaká značka získa takýto vzácny majetok? Je to fantastické,“ povedal šéf marketingu spoločnosti Burger King Fernando Machado.

Nepodceňuj tichého zabijaka

Kreatívny riaditeľ Juan Javier Peña Plaza vedel, že týchto 45 sekúnd je potrebné poriadne využiť. Práve preto sa začali zamýšľať nad tým, že by túto reklamu nebolo zlé predstaviť na veľkolepom Super Bowle. Spot sa vysielal počas poslednej štvrtiny zápasu.

Nejedná sa o typickú reklamu plnú moderných efektov. Je to obyčajne neupravené video, ktoré obsahuje len minimum zvuku. Veľa práce teda marketéri na prvý pohľad neodviedli. To však bolo cieľom. Super Bowl je totiž plný veľkolepých reklám plných celebrít a hlasnej hudby, ktorých cieľom je upútať diváka. Burger King sa preto rozhodol ísť proti prúdu. Vo firme tento prístup nazvali tichým zabijakom. Ľudí si podmanilo ticho a osobnosť Andyho Warhola.

zdroj: adweek.com

Najnovšie video