Burger King predstavil najdepresívnejšiu reklamu, akú si kedy videl

  • Burger King je známy tým, že pri reklamách ide svojou vlastnou cestou a s obľubou a „pichá“ do konkurencie
  • Naposledy to ukázal počas Super Bowlu, kde predstavil reklamu s legendárnym umelcom Andy Warholom
  • Na prekvapenie to nepomohlo a reklama sa stala prepadákom. Burger King sa preto rozhodol odpovedať depresívnou reklamou
buger king
zdroj: Youtube Burger King
  • Burger King je známy tým, že pri reklamách ide svojou vlastnou cestou a s obľubou a „pichá“ do konkurencie
  • Naposledy to ukázal počas Super Bowlu, kde predstavil reklamu s legendárnym umelcom Andy Warholom
  • Na prekvapenie to nepomohlo a reklama sa stala prepadákom. Burger King sa preto rozhodol odpovedať depresívnou reklamou

Počas nedávneho finále v americkom futbale bolo odvysielaných množstvo reklamných spotov. Finálny zápas Super Bowl každoročne sleduje okolo 100 miliónov Američanov, a tak si mnoho spoločností zaplatí mastné sumy za reklamný blok. Jednou z tohtoročných top reklám mala byť aj reklama od spoločnosti Burger King.

Takto to aspoň očakávali marketéri z agentúry David Miami, ktorí na reklame pracovali. Tichý reklamný spot s dĺžkou 45 sekúnd, v ktorom vidíme legendárneho umelca Andyho Warhola ako si pripravuje chutný hamburger Whopper a následne sa do neho zahryzne nepriniesol vôbec žiaden efekt.

Nudná reklama bez akcie dnes neohúri

Dá sa bez hanby povedať, že jeho dopad na publikum bol nulový. Od 3.2, kedy bol spot nasadený na YouTube ho videlo viac ako 360 000 ľudí, čo nie je bohvie aké číslo v porovnaní s inými reklamami, ktoré boli počas Super Bowlu odvysielané. Je to proste hanba. Nepomohlo ani zvučné meno Andyho Warhola. Reklame jednoducho chýbala šťava, ktorú ponúkla konkurencia. Marketéri trafili úplne vedľa. Vzali 45-sekúnd videa z dokumentárneho filmu, pridali nápisy a reklama bola na svete.

Výsledok na seba nenechal dlho čakať a príjemný určite nebol, hlavne ak sa pozrieš na cenu, ktorú platia bežné spoločnosti za to, aby mohla byť ich reklama odvysielaná. Podľa odhadov mohla stáť až 8 miliónov dolárov. Umiestnila sa dokonca na potupnej poslednej priečke rebríčka popularity reklám vysielaných počas Super Bowlu.

Burger King a marketingová agentúra, ktorá toto „dielo“ vytvorila sa však rozhodli spoločnými silami brániť a vyjadriť ako publikum reklamu nepochopilo. Výsledkom je spot All By Myself, v ktorom vidíš smutného maskota spoločnosti ako blúdi ulicami mesta a nikto si ho vôbec nevšíma. Smutnú atmosféru dokresľuje pieseň All By Myself od Erica Carmena.

Na konci krátkeho videa sa však predsa len nájde niekto, kto dá maskotovi nádej na dobrý koniec. Kto to bude uvidíš na konci reklamy. Burger King sa preslávil mnohými vynikajúcimi reklamnými spotmi a marketingovými technikami, ktoré niekedy zašli za hranicu. Jeden nepodarok preto spoločnosti určite neuškodí.

zdroj: focus-age.cz