Burger King sa prostredníctvom kontroverznej reklamy zaplietol do prezidentských volieb

  • Prezidentské voľby v Brazílii sa blížia a politici apelujú na voličov, aby ich nepodceňovali a naozaj odvolili
  • V Brazílii sú totiž voľby povinné, ale množstvo voličov je apatických a do urien vhadzuje obálky s prázdnymi volebnými lístkami
  • Do predvolebnej situácie sa zapojila aj sieť Burger King, ktorá prostredníctvom reklamy vyzvala voličov, aby voľby neodflákli
Burger King
zdroj: flickr
  • Prezidentské voľby v Brazílii sa blížia a politici apelujú na voličov, aby ich nepodceňovali a naozaj odvolili
  • V Brazílii sú totiž voľby povinné, ale množstvo voličov je apatických a do urien vhadzuje obálky s prázdnymi volebnými lístkami
  • Do predvolebnej situácie sa zapojila aj sieť Burger King, ktorá prostredníctvom reklamy vyzvala voličov, aby voľby neodflákli

V Brazílii sa budú konať prezidentské voľby už 7. októbra. V pohotovosti je armáda, ktorá by mala byť nasadená v rámci 13-tich z 26-tich štátov Brazílie. K voľbám by mal prísť každý jeden volič. Voľby sú totiž v krajine povinné zo zákona. Vo volebnom tábore sa však nachádza množstvo rebelov, ktorí voliť jednoducho nechcú, a keď musia, nájdu iné riešenie.

Obľúbeným riešením, ako ladne obísť nariadenie a cítiť sa ako pán, je vhodenie prázdnej obálky do urny. Tak to robí množstvo apatických voličov. Vo výsledku je to však kontraproduktívne. Len pár hlasov môže rozhodnúť o tom, kto zasadne na prezidentské kreslo. Podľa posledných prieskumov túto techniku využije až 11 percent percent voličov.

Keďže voliči sa nehodlajú polepšiť ani po výzvach politikov, rozhodla sa do celej predvolebnej kampane tak trošku zapojiť aj spoločnosť Burger King. Zaujímavosťou je to, že celá reklamná kampaň bola natočená bez scenára a účasti hercov. V reklame tak účinkujú úplne normálni ľudia.

Voliči boli poriadne prekvapení tým, čo našli vo vrecúšku

Tých zastavili pred prevádzkou a spýtali sa ich, či plánujú voliť. Samozrejme, opýtaní to vôbec, ale vôbec neplánovali. Vedľa sa nachádzal „volebný panel“, kde potvrdili svoju voľbu. Následne im boli doručené hamburgery podľa vlastného výberu. Aké bolo ich prekvapenie, keď dostali prázdnu žemľu bez oblohy?

A čo bolo vlastne cieľom celej reklamnej kampane? Namiesto toho, aby boli splnené tvoje vlastné želania, boli splnené želania niekoho iného. Inak povedané, ak neodvolíš, nečuduj sa, že miesto teba rozhodne niekto úplne iný a potom nemáš žiadne právo vyjadrovať sa k výsledkom volieb.


„Chceli sme upozorniť na to, že vloženie prázdneho lístku nie je správne, ako sa môže zdať. Každý jeden si zaslúži krajinu podľa svojho želania a volebný hlas je prvým krokom v tomto rozhodnutí,“ povedal Rafael Donato z marketingovej agentúry David, ktorá robí marketing pre tento celosvetovo známy reťazec rýchleho občerstvenia.

zdroj: adweek.com