Burger King si opäť poriadne strieľa z McDonald’s. Zákazníkov posiela nakupovať ku konkurencii

  • Burger King je známy tým, že si vo svojich reklamách strieľa nielen sám zo seba, ale aj zo svojej konkurencie
  • Do hľadáčika škodoradostných predstaviteľov spoločnosti sa tak opäť dostala spoločnosť McDonald's
  • Tá sa musí pripraviť na nápor zákazníkov, ktorí chcú zľavu na hamburger Whopper, ktorý nemajú v ponuke
burger king
zdroj: Youtube Burger King
  • Burger King je známy tým, že si vo svojich reklamách strieľa nielen sám zo seba, ale aj zo svojej konkurencie
  • Do hľadáčika škodoradostných predstaviteľov spoločnosti sa tak opäť dostala spoločnosť McDonald's
  • Tá sa musí pripraviť na nápor zákazníkov, ktorí chcú zľavu na hamburger Whopper, ktorý nemajú v ponuke

Svetový reťazec rýchleho občerstvenia Burger King má obrovskú odvahu. Už minulosti zahrnul do svojej reklamy politiku. Dokonca aj svoje zničené predajne, do ktorých si to namierili zákazníci na automobiloch. Predstavitelia spoločnosti majú pravdepodobne obrovský zmysel pre humor a množstvo ľudí čakalo, s akou reklamou príde Burger King najbližšie.

reklama

Kto si počká, ten sa dočká. Dnes tu máme reklamu, ktorá si robí opäť dobrý deň z konkurenčnej spoločnosti McDonald’s. V reklamnom spote posiela svojich zákazníkov ku konkurencii. Vďaka aplikácií Burger King by sa totiž mala pri návšteve prevádzky McDonald’s odomknúť zľava na ikonický hamburger Whopper, ktorý stojí bežne viac ako 4 doláre.

Po „odomknutí zľavy“ na mieste pobočky McDonald’s môže zákazník získať tento hamburger len za 1 cent. Nejedná sa však len o reklamu ako takú, reťazec ňou promuje svoju mobilnú aplikáciu. Vďaka nej si môžu zákazníci objednať jedlo ešte predtým, ako dorazia priamo do reštaurácie. Burger King zapojil do kampane celkovo 14-tisíc pobočiek McDonald’s, ktoré sa v USA nachádzajú.

Akcia, ktorá spôsobila vrásky pracovníkom McDonald’s

A ako to celé fungovalo? Na mieste bol tím kameramanov, ktorí zachytávali prekvapené reakcie obsluhy McDonald’s. Keď sa zákazníci Burger King pýtali predavačov konkurencie na prebiehajúcu akciu a objednávali si Whopper, stálo to za to.

O hamburgery za jeden cent je naozaj obrovský záujem a v priebehu týždňa, počas ktorého bude táto akcia trvať, sa určite zamestnanci McDonald’s budú musieť popasovať s neoblomnými zákazníkmi, ktorí túžia po zľave.

Odváži sa niekedy McDonald’s zdvihnúť hodenú rukavicu a odpovedať podobným spôsobom vo svojej reklamnej kampani? Pravdepodobne nie, pretože sa tak zatiaľ nestalo. McDonald’s využíva úplne iný prístup. Fanúšikom škodoradostných reklamných kampaní Burger King tak neostáva nič iné len čakať na to, s čím príde spoločnosť v najbližšom čase. O reklamnú kampaň sa postarala agentúra FCB New York. S agentúrou začal Burger King spolupracovať len nedávno.

zdroj: adweek.com