Burger King „zneužil“ Caseyho Neistata, ten im omylom urobil reklamu úplne zadarmo

  • Svet reklamy je dnes poriadne divoký a búrlivý. Hovorí sa, že čím viac dáš do reklamy, tým je lepšia
  • Dá sa však úspešná reklama urobiť bez jedného centu? Spoločnosť Burger King ukázala, že áno
  • Prefíkaní marketéri totiž „zneužili“ jedného z najpopulárnejších influencerov sveta Caseyho Neistata
casey
youtube
  • Svet reklamy je dnes poriadne divoký a búrlivý. Hovorí sa, že čím viac dáš do reklamy, tým je lepšia
  • Dá sa však úspešná reklama urobiť bez jedného centu? Spoločnosť Burger King ukázala, že áno
  • Prefíkaní marketéri totiž „zneužili“ jedného z najpopulárnejších influencerov sveta Caseyho Neistata

Spoločnosť Burger King sa rozhodla, že nebude platiť za reklamu známym osobnostiam virtuálneho sveta ako to robí konkurencia. Dnes je totiž veľmi obľúbené robiť veci inak a využívať silu ľudí, ktorých meno na internete niečo znamená. Jedná sa o takzvaných influencerov, ktorí majú obrovskú základňu fanúšikov. Takýto človek si uvedomuje svoju cenu a nechá si za svoje služby poriadne zaplatiť.

Jednou z najžiarivejších hviezd, ktorá ovplyvňuje masy, je Casey Neistat, ktorý sa preslávil svojimi vlogmi. Primárne na túto osobu a na zopár ďalších mien, sa zamerali marketéri zo spoločnosti Burger King. Rozhodli sa totiž využiť zaujímavú techniku, aby im tieto známe osobnosti urobili reklamu bez nutnosti platiť.

Aj influenceri sú len ľudia

Ako dopadol tento pokus? Podaril sa na výbornú. Cieľom bolo upozorniť na to, že sa do ponuky po jednej dekáde vracajú legendárne hranolčeky Funnel Cake Fries. Burger King sa rozhodol pre nasledujúcu taktiku: Začal pridávať lajky na twitterové profily známych influencerov. Jednalo sa hlavne o príspevky z rokov 2009 a 2010.

Samozrejme, táto aktivita nezostala nepovšimnutá. Známe mená sa na svojich profiloch pýtali, čo sa to vlastne deje, keď Burger King lajkuje ich príspevky po mnohých rokoch? K záhadným lajkom sa nezabudol vyjadriť ani Casey Neistat.

Práve vtedy Burger King odpovedal na otázku Neistata v nasledovnom znení: „Určité veci z roku 2010 stojí za to opäť navštíviť, podobne ako tvoje staré tweety a tiež Funnel Cake Fries. Kúpte si ich teraz v časovo obmedzenej ponuke.“

Tento reklamný ťah bol natoľko prekvapivý, že sa na neho rozhodol odpovedať aj samotný Neistat vo svojom vlogu. Spočiatku to vyzerá ako výhražné video, ale ak ho sleduješ ďalej, zistíš, že Casey je z toho, čo spoločnosť Burger King predviedla naozaj nadšený a človeku, ktorý toto všetko spískal vyjadruje obrovský obdiv. V závere Casey dokonca vyzval Burger King na spoluprácu. Cieľom má byť pomoc jednej nemenovanej neziskovej organizácii.

zdroj: m-journal.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK