Česká firma Donuter hviezdi s pravými americkými šiškami vo vesmírnom štýle

  • Každý z nás sa raz za čas ocitne na životnej križovatke, keď nevie, ktorým smerom sa uberať ďalej. Podobný prípad riešil aj Honza z Čiech, ktorý mal ten istý problém. Pôvodne ho mienil riešiť úplne ináč, nakoniec sa však rozhodol pre podnikanie v gastronómii. A podarilo sa. Jeho donuty idú na dračku!
donuter
youtube.com
  • Každý z nás sa raz za čas ocitne na životnej križovatke, keď nevie, ktorým smerom sa uberať ďalej. Podobný prípad riešil aj Honza z Čiech, ktorý mal ten istý problém. Pôvodne ho mienil riešiť úplne ináč, nakoniec sa však rozhodol pre podnikanie v gastronómii. A podarilo sa. Jeho donuty idú na dračku!

Honza Harvillla sa prebíjal životom a nedalo sa povedať, že bol spokojný. Keď dovŕšil Kristove roky, nevedel akým smerom sa uberať ďalej. Bol rozhodnutý zmeniť svoj život. Odsťahovať sa, zahodiť minulosť a žiť v Tibete. V krajine, kde sa človek zaoberá duchovnou stránkou. Zrazu mu však akýsi vnútorný hlas povedal: „Skús podnikať, podmienky sú ideálne.“ 

donuter donut

youtube.com

Ako Honza objavil Ameriku

A tak sa do toho s odvahou pustil. Pred štartom sa však zamyslel a vytýčil si pár dôležitých cieľov. Produkt musí hrať všetkými farbami, keďže on sám miloval farebných komixových superhrdinov. Jedlo bolo jeho vášňou, a tak sa rozhodol skúsiť podnikať práve v tejto oblasti. Obracať sa v kuchyni pre neho nebol žiaden problém, a teda množstvo vecí by mohol robiť úplne sám.

Premýšľal nad mnohými oblasťami, až nakoniec doslova „objavil Ameriku.“ A tak padlo rozhodnutie predávať donuty pravé farebné americké šišky, ktoré tak milovala obľúbená postava zo Simpsonovcov. Začal sa teda obzerať po surovinách, z ktorých by mohol sladké dobroty vyrábať. Nič ho však neuspokojilo. Preto sa obrátil priamo na krajinu, z ktorej táto dobrota pochádza. Nadviazať kontakty však nebolo vôbec ľahké, ale aj napriek neúspechom nepoľavil a nakoniec suroviny predsa len získal.

donuter predajňa

Foto: youtube.com

Zo surovín pripravil vzorky, ktoré predstavil dodávateľovi. Ten napriek počiatočnému skepticizmu nakoniec kývol na spoluprácu. A tak vznikol Donuter, ktorý všetky potrebné ingrediencie dováža priamo z Ameriky. Hotový produkt sa vyrába v jednej českej firme. Pri rozbehu biznisu nemal Honza dostatok peňazí, ale získal finančnú investíciu. Táto sa investorovi a partnerovi vrátila už po jednom mesiaci.

Donuty sa predávajú ako na bežiacom páse. Prečo? Pretože hýria všetkými farbami. Aj napriek tomu, že je to iba jedlo, priam piští po tom, aby si ho vyskúšal. A presne to bol cieľ – farby a zábava. Funny sú aj názvy šišiek, ako napríklad The Duke of Darkness, Big Nutz, Snowman Raffael, a nesmie chýbať Homers Dream. Vyplatilo sa, pretože v Českej Republike je množstvo predajcov tejto sladkosti, ale ani jeden sa nezapísal do sŕdc ľudí tak, ako práve hravý Donuter.

donuter donuts

Foto: facebook.com

Pozerať sústavne vpred je dôležité

Donuty sa predávali online a dodávali do predajní, ktoré prejavili záujem. Ten bol obrovský a donútil Honzu otvoriť si kamennú predajňu v Prahe na Žižkove. To sa mu nakoniec podarilo, ale kvôli finančnej náročnosti upustil od plánov, aby mala podobu vesmírnej lode. Niektoré prvky však predsa len zrealizoval, a to hlavne hru so svetlom a detailami. Predajňa má tak vo večerných hodinách svojské čaro. Denne predá okolo 1 000 – 2 000 šišiek. Vo výnimočné dni aj oveľa viac. O úspechu svedčí aj viac ako štyristo 5-hviezdičkových recenzií na Facebooku.

Keďže Honza je fanúšik superhrdinov,  firma má vo svojom logu donutového supermana. A čomu Honza venuje najviac času? Predsa online marketingu na sociálnych sieťach. Momentálne má firma osem zamestnancov a zvažuje, ako sa posunúť ďalej. Expandovať či nie? Rozšíriť ponuku na iné produkty? Ako sa s týmito otázkami Honza popasuje a aká bude budúcnosť značky Donuter, sa teda ešte uvidí. A čo odporúča Honza? Nebáť sa a ísť do všetkého po hlave a ono to nejako vyjde.

Zdroj: forbes.czslideslive.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech