Chceš byť novým premierom? Kandiduj.sk ti v tom pomôže.

  • Kto bude občanom v nasledujúcich voľbách skladať účty? Na túto otázku a aj mnohé iné sa snaží priniesť odpoveď projekt kandiduj.sk. Prinášame Vám rozhovor s „rodičmi“ tohto mladého a ambiciózneho slovenského projektu, Martinom Pechovským (26), Martinom Burgrom (23) a Petrom Sontágom (25), ako sa dočítate nižšie, majú čo povedať nielen politickým kandidátom, ale aj mladým podnikateľom.
image_1411994996.png
  • Kto bude občanom v nasledujúcich voľbách skladať účty? Na túto otázku a aj mnohé iné sa snaží priniesť odpoveď projekt kandiduj.sk. Prinášame Vám rozhovor s „rodičmi“ tohto mladého a ambiciózneho slovenského projektu, Martinom Pechovským (26), Martinom Burgrom (23) a Petrom Sontágom (25), ako sa dočítate nižšie, majú čo povedať nielen politickým kandidátom, ale aj mladým podnikateľom.

Mohli by ste sa nám v skratke predstaviť? 

Sme spoločnosť MGROUP, s.r.o., ktorá začala pôsobiť v sektore IT, na slovenskom trhu, od roku 2011. Postupne sme sa vo firme rozdelili do tímov, venujúcich sa rôznym podoblastiam. Prvým, veľmi úspešným tímom, je tím Yamami. Ide o samostatne fungujúcu divíziu spoločnosti, ktorá vystupuje  ako kreatívna agentúra a poskytuje komplexné služby v oblasti vývoja a správy tradičných i netradičných internetových riešení, od malých kreatívnych webov cez eshopy až po veľké projektované portály. Druhý tím sa zaoberá výskumom a vývojom produktu, o ktorom budete môcť už čoskoro počuť.  Pracovnou náplňou tretieho tímu je náš ďalší nápad, projekt persule.com. Persule je súkromná časová schránka, kde si človek môže hromadiť fotografie, videá, texty a odkazy, budovať rodokmeň, či zaznamenávať životné ciele. Toto všetko môže naplánovať a odoslať v čase, napríklad aj  svojim deťom do budúcnosti. Dáta sú šifrované a hromadené v našom vlastnom mini profesionálnom dátovom centre. A nakoniec štvrtý tím pracuje na projekte kandiduj.sk.

 

 

Toľko projektov pod jednou strechou. Nie je to náročné?

Pokiaľ máte správny systém, motivované tímy ľudí a obrovskú dávku optimizmu tak sa všetko dá zvládnuť.
 Spoločnosť sa dá už dnes považovať za miesto, kde mladí ľudia rozbehnú svoje nápady v oblasti IT, a spoločnosť ich za predpokladu, že majú dobrý biznis model zrealizuje prostredníctvom svojich tímov ľudí a dostupných financií. Takéto dokonalé delenie kompetencií na jednom mieste vedie k efektívnemu zvládnutiu toľkých projektov.

Prevádzkovanie takého množstva aktivít v IT si vyžaduje najmä veľa dát, ktoré je potrebné musíme hromadiť. Vybudovali sme si vlastné mini profesionálne dátové centrum Yamami datacenter,  odkiaľ bežia naše i klientske aplikácie, streamy a pripravujeme sa aj na cloud.

 

Za vznikom celej spoločnosti stojí Martin Pechovský. Aké boli Martin Vaše začiatky?

Martin Pechovský: „Začínal som úplne od nuly, keď som mal 21 rokov len s príspevkom úradu práce na prevádzkovanie živnosti, čo bolo približne 3200 eur. Nemal som dostupné žiadne finančné zdroje bánk, investorov ani veriteľov. Banky vám neveria, investorom je dosť náročné vysvetliť čo chcete robiť a rodinu nechcete zatiahnuť do rizika. Všetko som získal postupným budovaním cashflow a reinvestovaním svojej výplaty do firmy. Prvý investor prišiel až o tri roky. Momentálne sme v štádiu rokovania s ďalšími investormi. Dôležitý bol pre mňa vždy najmä môj tím, ktorý som si budoval na základe mojich vyhliadok a následných pohovorov. Máme veľmi šikovný tím, ktorý ak viete správne motivovať, dokáže samostatne fungovať. Minulý rok ma môj tím dokonca nominoval na začínajúceho podnikateľa roka. Môžeme sa pochváliť mladými skillermi ako sú Miňo Chudoba ( webdizajnér | kennymax.sk), Martin Burgr (Predseda debatnej asociácie a majster v argumentácii | maxman.sk), Peťo Sontág (z telky IT – čko) a vlastne všetci sú šikovní geekovia. Momentálne nás je približne 13 kusov starajúcich sa o úspech spoločnosti, ako aj o svoj profesionálny rozvoj. Občas je nás viac, keď prídu stážisti :). Sme veselá kopa ľudí a radi chodíme do našej práce. Momentálne obliehame priestor vskutku kreatívny,  Podnikateľský Inkubátor v Banskej Bystrici, s ktorým spolupracujeme aj na podpore ďalších mladých podnikateľov.“ 

 

 

 

O čom je projekt kandiduj.sk?

Projekt kandiduj.sk je nástroj, ktorý centrálne pomáha kandidátom s politickým marketingom. Celá stratégia je postavená na šetrení financií kandidátov prostredníctvom množstevných zliav, či už pri tlači letákov, tvorbe šablónových riešení a podobne. V tejto chvíli ale pomáhame už aj s podrobnejším poradenstvom. Chodí nám veľké množstvo otázok. Ľudia sa nás pýtajú koľko podpisov potrebujú, kde majú čo odovzdať, za kým ísť, aké termíny splniť… . Dokonca sme dostali podnet na manipuláciu s podpismi v jednom meste.

 

Aké služby konkrétne ponúkate a komu?

Ponúkame kompletné kampane na mieru. Zároveň sa snažíme, aby boli profesionálne kampane dostupné pre všetkých kandidátov. Ponúkame preto produkty, ktoré vyhovujú potrebám a možnostiam kandidátov. Vytvorili sme jedinečnú mapu, ktorá je demokratická v tom, že bude obsahovať rovnaké informácie o všetkých kandidátoch v komunálnych voľbách. Naša mapa tak poskytne návštevníkom možnosť, aby si na jednom mieste prehliadli, kto kandiduje vo všetkých 2890 obciach na Slovensku. Do mapy sme nahrali aj viac ako 20 000 záznamov o aktuálnych zástupcoch samospráv. Našim cieľom bolo, aby si návštevníci mohli prehliadnuť kto v samospráve pôsobil a kto bude občanom v nasledujúcich voľbách skladať účty. Stretlo sa to s pozitívnym ohlasom, nakoľko sme za dva týždne od zverejnenia mapy zaznamenali takmer tridsať tisíc kliknutí na stránku. Po zverejnení všetkých kandidátov očakávame ešte vyššiu návštevnosť. Kandidátom ponúkame možnosť zakúpiť si aj rozšírený profil. Tento profil ponúka všetky možnosti, ktoré poskytuje aj vlastná webová stránka kandidáta. Výhoda nášho profilu je v tom, že je prepojený s mapou a zároveň stojí desatinu toho čo vlastná webová stránka. Takýmto spôsobom ponúkame kandidátom možnosť kampane na webe, ktorá je cenovo dostupná a to pre každého.  

 

 

Ato funguje  v praxi ? 

Postup nie je zložitý. Základom našej práce je osobný kontakt s klientom. Snažíme sa pochopiť jeho potreby. Kampane sa veľmi líšia v závislosti od veľkosti obce. Kandidát na starostu v malej obci nepotrebuje stránku za stovky eur. Úplne mu postačí profil v interaktívnej mape, kde môže zverejniť svoj program, niekoľko letákov a odhodlanie stretávať sa s voličmi. Kandidátovi vo veľkom meste zase ponúkneme profesionálnu stránku na mieru s jedinečnou grafikou, ktorá mu pomôže odlíšiť sa.

 

Odkiaľ sa zobrala myšlienka vytvoriť projekt ako je kandiduj.sk? 

Raz sme boli s pár členmi tímu plávať na plavárni. Zvykneme to robiť, keď sa potrebujeme zregenerovať. Tam nás to napadlo. V podstate sme zareagovali na rok volieb. Potom prišiel náš nový pán prezident so svojou kampaňou, príbehom a nasadením. Uvedomili sme si, že toto potrebujú kandidáti. Že potrebujú kreativitu, potrebujú radu, potrebujú podporu zo strany marketingu a to všetko na jednom mieste, v jednom formulári, ktorí vyplnia. Lenže jeho kampaň stála obrovské prachy a my sme začali hľadať spôsoby ako to urobiť lacnejšie, efektívnejšie a rovnocennejšie pre všetkých. Napokon sme ich našli.

 

Kto stál na počiatku celého projektu?

Projekt je vždy úspešný vtedy, keď to dotiahnete do konca. Sám zakladateľ spoločnosti je človek, ktorému nápad len tak nedá spávať. 

Martin Pechovský:  „Často sa zobudím ráno o štvrtej s pocitom: Mám to!, otvorím Mac a píšem. Potom rozdelím úlohy, aby som nápad priviedol na svetlo sveta. Nápad by mal ísť von ihneď, pretože na svete je asi 100.000 ďalších ľudí, ktorí rozmýšľajú rovnako a vždy je to o tom, kto to prvý dá von. To sa mi potvrdilo aj pri kandiduj.sk. Už mi traja povedali, že nad tým rozmýšľali. Nie je však jednoduché uprednostniť vlastný nápad pred úlohami, ktoré stoja v systéme a robíte ich pre zákazníkov. Preto som využil svoje desaťročné programátorské schopnosti a projekt aj s produktom mapa.kandiduj.sk som naprogramoval za jednu sobotu a to som ešte pomáhal manželke v kuchyni ;). Urobil som facebook fanpage, nastavil kampane a čakal. Počkáme dva mesiace a ak sa to ľuďom nepáči, treba to vypnúť a rozmýšľať nad iným nápadom. V podstate je to taký malý prieskum trhu, ale s tým rozdielom, že už je projekt vonku v spojitosti s vami a nik vás už nepredbehne, lebo ste prvý.“ 

 

Kto tvorí tím teraz? 

Sotv sme projekt predstavili, začali sa ozývať rôzni ľudia. Jedným z nich bol aj Martin Burgr, ktorý teraz stojí na čele kandiduj.sk. Martin študuje politológiu v Brne a rozumie sa problematike volieb. Na seminári pre kandidátov, kde sme boli pozvaní, zožala jeho prezentácia potlesk, a po seminári ako jediný asi hodinu diskutoval s kandidátmi a radil im. 

 

 

 

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

Naďalej sa budeme v projekte kandiduj.sk venovať kandidátom. Budeme im radiť a informovať ich o možnostiach. Ľuďom budeme ukazovať výsledky, ktoré kandidáti dosahujú. Myslíme si, že dobrý kandidát je vzdelaný kandidát, a preto uvažujeme aj o vzdelávaní kandidátov, aby dokázali rozumne viesť naše samosprávy. 

 

Podelíte sa s nami o nejaké informácie zo zákulisia? 

Pripravujeme kampane rôznym kandidátom a je to sranda. Jeden chalan si pýtal študentskú zľavu, iný zase písal, že je „zadlžený po uši“ a preto chce kandidovať :)

 

Čo by ste poradili ľuďom, pred tým než sa pustia do vlastného projektu?

Martin Pechovský: Samozrejme závisí to od charakteru projektu. Ak je to produkt, mal by prejsť vývojom, testami, certifikáciami až do prototypu, ktorý predstavím ľuďom . No ak je to služba, ktorú viem hneď poskytnúť, je potrebné si povedať, koľko ma to bude stáť, koľko vyzbieram a koľko na tom zarobím. Je ešte veľmi dôležitá otázka, ktorú si treba zodpovedať. Koľko mi je ten človek ochotný dať peňazí za moju službu? Potom urobiť haló efekt, zasiahnuť cieľovku a keď sa nechytajú skončiť. Stojí vás to skoro nič. Ak sa chytia, má to význam a je potrebné začať makať a zapojiť ďalších členov tímu, možnosti, kontakty, investorov a podobne.

 

Poznáte (čítate) portál startitup.sk?

Samozrejme, lajkli sme ho hneď ako to Lukáš spustil :). Myslíme si, že je to vynikajúci prostriedok na motiváciu ľudí. Takéto médium na Slovensku chýbalo, možno je cieľovka trochu nižšia ako pre ostatné médiá, ktoré zasahujú svojou farmou, či nákupnými maniačkami ľudí, no je to komunita, ktorá je nesmierne dôležitá pre túto krajinu. Držíme vám palce a budeme vás podporovať. 

 

Chceli by ste niečo dodať takto na záver? 

Martin Pechovský: Rád by som odkázal všetkým ľuďom, ktorí sa snažia rozbehnúť a udržať svoj biznis na Slovensku: Vážte si svojich ľudí, nebojte sa investovať do svojho nápadu, pretože nápad je často krát vašim aktívom. Dôverujte sebe a svojmu nápadu, vo voľnom čase sa vzdelávajte, buďte finančne disciplínovaní, vážte si každého zákazníka aj keď si myslí niečo iné. Spolupracujme, stretávajme sa a urobme si systém, systém inteligentných, mladých a kreatívnych ľudí, ktorý bude náš a nebudeme sa môcť naň sťažovať, pretože toto je základom zdravého trhu a zdravej ekonomiky nielen v Slovenskej republike. V čase, keď sa slovenský trh vysporadúva s privatizáciami, zahraničnými investormi, nezmyselnými stimulmi či zlou informovanosťou, osobne obdivujem každého začínajúceho podnikateľa a viem o čom hovorím. Na druhej strane tu existuje veľa možností, ktoré môže slovenský podnikateľ využiť. Nebojte sa ich využívať. Slovensko môže ukázať svetu ako nastaviť trhový mechanizmus tak, aby bol efektívny pre podnikateľov a spravodlivý pre spotrebiteľov, je to však na našom myslení. Myslenie je výsledkom získaných informácií. Portál Startitup.sk podáva a verím, že aj naďalej bude podávať, pozitívne a relevantné informácie. Držím palce.

 

 

Ďakujem chalanom za ochotu a čas kandiduj.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá