Chceš pridať? TOP 10 vlastností, ktoré ti pomôžu byť lepším zamestnancom

Richard Vitkovský / 8. septembra 2017 / Lifehacking

zdroj: unsplash.com

Byť zamestnancom nie je med lízať a zavďačiť sa náročnému šéfovi často nie je vôbec jednoduché. Dnes už nestačí odrobiť si predpísaný počet hodín, dnes musíš byť priam superhrdina. Ak chceš svoju cestu k vysnívanému platu urýchliť, mal by si spĺňať aspoň niektoré z týchto desiatich vlastností.

Na to, aby si ťa šéf všimol sám od seba, musíš byť skrátka skvelým zamestnancom. Ak ním chceš byť, inšpiruj sa radami, ktoré ti dopomôžu k vysnívanému platu alebo lepšej pozícii. Ak si ťa šéf aj napriek dokonalosti, ktorú na základe týchto rád nadobudneš, vôbec nevšíma, tak ti neostáva nič iné ako zdvihnúť kotvy a pobrať sa inam. Predsa len, zamestnanca s takýmito kvalitami musia vedieť oceniť. Aké sú teda tajomstvá dobrého zamestnanca?

top zamestnanec

Foto: unsplash.com

Má prehľad o pracovnom mieste

Dobrý zamestnanec má prehľad nielen o tom, čo robí, ale aj prečo to robí. Musí vedieť, prečo jeho pracovné miesto vôbec existuje.

Je otvorený

Ktorí ľudia sú všeobecne obľúbenejší? No predsa tí, čo sú otvorení a priateľskí a všetko ich zaujíma. Toto platí aj v práci. Otvorenosť a záujem o to, čo sa na pracovisku deje, ťa posunie o krôčik k dokonalému zamestnancovi.

Má schopnosť ľahko budovať vzťahy

Nemyslia sa tým milenecké, tie na pracovisko nepatria, ale samozrejme pracovné vzťahy. Ak jednoducho vieš, ako s každým vychádzať a budovať niečo spoločne, tak máš veľmi veľké plus.

Pozerá do budúcna

Dobrý zamestnanec nesleduje len prítomnosť, ale pozerá sa aj do budúcnosti. Analyzuje možné scenáre a problémy, s akými sa môže firma stretnúť. Je tak vždy pripravený na nepredvídateľné udalosti.

dobrý zamestnanec

Foto: unsplash.com

Má odvahu rozprávať

Dobrý zamestnanec má odvahu rozprávať nielen o dobrých, ale aj o zlých veciach. Nebojí sa prehovoriť, ak s niečím nesúhlasí, a povedať hlasné nie. Hovoriť o veciach, pri ktorých mnohým naskakuje husia koža, napríklad o plate alebo o rovnováhe medzi prácou a rodinou. Jeho hlas je počuť a aj vďaka tomu sa pevne zapíše do pamäti nadriadených.

Kariérny plán si určuje sám

Nespolieha sa na to, že šéf mu určí smer cesty, ktorou sa má uberať. Plán vlastnej cesty má totiž vo svojej hlave.

úspešný zamestnanec

Nevyhýba sa konfliktom

Hovorí sa, že konflikty treba riešiť za horúca. Koho si šéf zapamätá skôr? Toho, čo vyrieši konflikt k spokojnosti oboch strán alebo toho, čo zbabelo vycúva a strčí hlavu do piesku?

Požiada o pomoc, keď je treba

Žiadať o pomoc nie je hanbou. Nie vždy človek zvládne urobiť všetko sám. Niekedy je skrátka viac párov rúk a hláv nevyhnutných k tomu, aby bola práca urobená v požadovanej kvalite a čase .

pracovitý zamestnanec

Sústavne sa vzdeláva

Ak zamestnanec sústavne rozširuje svoje obzory a vzdeláva sa, tak si to jeho šéf musí určite všimnúť. Hodnota zamestnanca vďaka vzdelávaniu naozaj stúpa na cene a časom sa môže stať takmer nenahraditeľným.

Pomáha ostatným

Zamestnanec, ktorý splnil všetkých 9 predchádzajúcich bodov je jednoducho trieda. Svoje know how si však nenecháva pre seba, ale predáva ho svojim potencionálnym nástupcom. Môže sa stať ich mentorom a pomáhať im s rastom. Táto aktivita pomáha budovať vodcovské zručnosti zamestnanca. Ten je tak plne pripravený na prípadné povýšenie alebo zvýšenie platu.

Zdroj: forbes.cz , forbes.com

Pridať komentár (0)