Chceš si zarobiť? Starbucks rozdá milióny eur, ak budeš dostatočne kreatívny

  • Predstavitelia firmy Starbucks, ktorá prevádzkuje najväčšiu sieť kaviarní na svete, sa rozhodli pre modernizáciu svojich pohárov
  • Preto vyhlásili súťaž pre všetkých šikovných dizajnérov, ktorí by vymysleli náhradu za zastarané jednorazové poháriky, ktoré škodia životnému prostrediu
starbucks
flickr.com
  • Predstavitelia firmy Starbucks, ktorá prevádzkuje najväčšiu sieť kaviarní na svete, sa rozhodli pre modernizáciu svojich pohárov
  • Preto vyhlásili súťaž pre všetkých šikovných dizajnérov, ktorí by vymysleli náhradu za zastarané jednorazové poháriky, ktoré škodia životnému prostrediu

Kaviarne Starbucks sú v Amerike veľmi obľúbené. Veď čo môže byť lepšie, ako si dať niekde pri rannej ceste do práce za dúšok lahodnej kávy? Aj v tejto oblasti však prichádzajú na rad nové trendy, ktoré sa týkajú hlavne ekológie a čo najmenšieho škodlivého vplyvu na životné prostredie. Starbucks ako najväčšia sieť kaviarní chce ísť príkladom a plánuje zbaviť sa súčasných jednorazových pohárov, v ktorých sa chutná káva zvykne podávať.

Starbucks sa o podobné zmeny snažil už po mnohé roky, ale firma nikdy nebola úplne spokojná. Prvé pokusy s tým, ako zmenšiť škodlivý vplyv na životné prostredie začali už v roku 2006. V tomto čase sa poháre vyrábali z vlákien z recyklovaného kancelárskeho papiera. To však veľmi nepomohlo. Druhým plánom bol pokus o výrobu papierových pohárov, z ktorých by sa následne po recyklácii získali vlákna a z nich by sa vyrobili nové poháre. Ako to však dopadlo? Ani jeden z týchto nápadov úplne nesplnil svoj cieľ.

Splní sa firme niekoľkoročný sen?

V súčasnosti sa poháre vyrábajú z dvoch materiálov. Vonkajšiu vrstvu tvorí papier a vnútorná vrstva je tvorená plastom, aby v ňom káva vydržala pekne teplá a papier sa nerozpustil. Toto riešenie je na prvý pohľad fajn hlavne pre zákazníkov, avšak pre samotnú firmu je to hotová pohroma. Súčasné poháre sa totiž v prírode rozložia až za 20 rokov a to je poriadne dlhý čas. Starbucks každoročne vyprodukuje až 6 miliárd takýchto pohárov.

Zúfalým predstaviteľom firmy tak neostáva nič iné, než sa obrátiť na širokú verejnosť. Veď práve medzi touto masou ľudí sa môže nájsť niekto, kto celú túto ošemetnú situáciu raz a navždy vyrieši. Samozrejme, nik dnes nerobí nič zadarmo, takže potenciálny riešiteľ hádanky s názvom „pohár na kávu, ktorý bude ľahké recyklovať“,  si príde na sumičku 8,1 milióna eur.

Starbucks uzavrela kvôli projektu partnerstvo s investičnou spoločnosťou s názvom Closed Loop Partners Očakáva sa, že táto snaha po rokoch konečne prinesie vyriešenie tohto problému.

zdroj: cnn.com , cnn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech