Čo má spoločné Elon Musk a vyšťavený citrón? Viac ako by si si myslel

  • Elon Musk si za posledné mesiace prešiel poriadnym testom odolnosti
  • Nielenže spal minimálne, ale aj extrémne pracoval
  • Nedostatok spánku však prináša obrovské zdravotné riziká
musk elon
pixabay
  • Elon Musk si za posledné mesiace prešiel poriadnym testom odolnosti
  • Nielenže spal minimálne, ale aj extrémne pracoval
  • Nedostatok spánku však prináša obrovské zdravotné riziká

Čo má spoločné Elon Musk a vyšťavený citrón? Viac ako by si si myslel. Vyšťavený citrón je totiž stav, v ktorom sa Elon momentálne nachádza. Mesiace strávené takmer bez spánku v práci sa podpíšu na psychike každého človeka. V prípade Elona, ktorý pracoval až 120 hodín týždenne, to nebolo jednoduché. Cieľ, ktorým bolo drastické navýšenie výroby Modelu 3, sa však podarilo dosiahnuť. Prílišný workoholizmus si však vyžiadal svoju daň.

Elon v nedávnom rozhovore pre New York Times pôsobil extrémne vyčerpaným dojmom. Pripomenul, že tento rok bol zatiaľ najťažším v jeho živote. Jeho priatelia si začali dokonca robiť o známeho vizionára starosti. Práce bolo toľko, že dokonca zabudol na to, že má narodeniny. Okrem toho takmer zmeškal na svadbu svojho vlastného brata. Tomu sa hovorí workoholizmus. Príliš veľa práce škodí. Čo však extrémny nedostatok spánku?

Spánok je elixírom mladosti, ktorý nič nestojí

Ten nie je o nič lepší. Elon teda zažil oba extrémy v jeden jediný moment. Nie je preto vôbec prekvapujúce, že pôsobil unavene a hovoril do vetra. Nedostatok spánku totiž znemožní zregenerovanie organizmu tak, ako je potrebné. Ak by Elon pracoval 120 hodín za týždeň, denne by mu zostalo menej ako 7 hodín času. Je pravdepodobné, že iba zlomok z tohto času strávil spánkom. Ideálny počet hodín spánku je presne sedem. Nižší počet hodín zvyšuje riziko obezity, vysokého krvného tlaku a choroby srdca.

Musk však nie je jediný. V Amerike spí nedostatočne až tretina ľudí. Expert na spánok Matthew Walker, ktorý radí športovcom, ale aj spoločnostiam koľko správne spať tvrdí: „Čím kratšie spíš, tým kratší je tvoj život.“ Walker si sám dopraje osem hodín spánku denne. Vďaka dostatočnému oddychu sa na druhý deň cíti fit po emocionálnej aj fyzickej stránke. Jeho tvrdenia sú podložené výskumami. Ak spíš okolo 4 až 5 hodín denne, dlhšiu dobu znižuješ počet červených krviniek až o rekordných 70 %, čo v konečnom dôsledku znamená menšiu odolnosť voči chorobám.

Nedostatok spánku ovplyvňuje aj fungovanie inzulínu. Už po týždni krátkeho päťhodinového spánku ti môžu lekári diagnostikovať nábeh na cukrovku. Ako už vieš, nedostatok spánku oslabuje náš imunitný systém, čo je ideálna pôda pre rozvinutie takých chorôb ako rakovina. Spíš málo, ale nedá sa to zmeniť? Stále je tu nádej, že sa vyhneš najhoršiemu. Existuje totiž jedno percento ľudí, na ktoré nedostatok spánku vôbec negatívne nevplýva. Walker nazýva túto skupinu elitou. Za svoju odolnosť vďačia vzácnemu génu BHLHE41.

zdroj: sciencealert.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech