Coca-Cola s alkoholom? Legendárny výrobca vstúpi na trh s nečakaným produktom

  • Coca-Cola sa po 125-tich rokoch rozhodla zahodiť imidž nevinnej firmy a vrhnúť sa aj na iný segment trhu
  • Trh s alkoholickými nápojmi je jednoducho neodolateľný, a tak sa výrobca limonád rozhodol konať
  • Firma chce preskúmať neprebádané vody týchto obľúbených nápojov na japonskom trhu
cola
pexels.com, unsplash.com
  • Coca-Cola sa po 125-tich rokoch rozhodla zahodiť imidž nevinnej firmy a vrhnúť sa aj na iný segment trhu
  • Trh s alkoholickými nápojmi je jednoducho neodolateľný, a tak sa výrobca limonád rozhodol konať
  • Firma chce preskúmať neprebádané vody týchto obľúbených nápojov na japonskom trhu

Firma Coca-Cola sa za celú svoju históriu pohybovala v „dobrej spoločnosti“. Po viac ako storočie sa orientovala iba na výrobu sladených limonád, ktoré obľubujú hlavne mladí ľudia. Firma musela v priebehu rokov čeliť kritike z mnohých strán hlavne kvôli obrovskému obsahu cukru, ktorý jedna plechovka obsahuje. Vraj má podiel na náraste obezity u mladých. V dávnej minulosti to však bolo ešte horšie. Tento chutný nápoj v tom čase obsahoval dokonca niekoľko gramov kokaínu.

Na výrobu sa totiž používali aj listy koky, z ktorej sa vyrábala aj táto obľúbená droga, ktorá sa stala zlatou baňou drogového kráľa Pabla Escobara. Vďaka zlepšovaniu výrobnej technológie pri spracovaní listov sa však túto návykovú látku podarilo úplne odstrániť. Dnes má firma na trhu pevné postavenie a jej nápoje sa predávajú v každom obchode či supermarkete. Vedenie firmy však nezaspalo dobu, ako by sa mohlo zdať, ale sleduje trendy vo svete.


Po tom, čo si urobili aký-taký prehľad, ich zaujalo Japonsko, v ktorom sa stali neskutočne populárne nápoje kombinujúce sladkú perlivú vodu a národnú japonskú pálenku Soču. Firma už dlhšie plánovala otestovanie neprebádaných vôd, vďaka ktorým by mohol uzrieť svetlo sveta úplne nový produkt. Japonská pobočka sa rozhodla konať a na trh chystá uviesť vôbec prvý alkoholický nápoj od najväčšieho výrobcu nealkoholických nápojov. Paradox, ale je to tak.

Jorge Garduňo, ktorý je šéfom japonskej pobočky, je z novej príležitosti nesmierne nadšený. A prečo sa zamerali práve na japonský trh? Japonsko je totiž miestom, kde vznikajú nové trendy takmer každý deň. Mnoho z nich sa následne rozšíri do celého sveta. Príkladom môže byť napríklad nápoj z kombuchy či pitie octu. Ázia je totiž pre západné krajiny exotikou. Stačí sa pozrieť na všadeprítomné ázijské reštaurácie, ktoré nájdeš takmer v každom meste.


Existuje určitá pravdepodobnosť, že aj najnovší trend s nízkoalkoholickými nápojmi si jednoducho podmaní svet a Cola-cola by sa tak mohla ocitnúť v čele výrobcov, ktorí by tento nápoj masívne rozšírili. O tom, kedy sa nový produkt objaví na japonskom trhu, sa vedenie firmy zatiaľ nezmienilo.

zdroj: bbc.com , coca-colacompany.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech