Dajte zbohom kope letákov s appkou Goodbuy!

  • Prehrabávanie sa v hŕbe reklamných letákov je zábava asi len pre seniorov. Nová slovenská aplikácia GoodBuy prenáša klasické papierové letáky do elektronického sveta a prináša ich používateľom v modernej a prehľadnej podobe.
image_1436953315.jpeg
  • Prehrabávanie sa v hŕbe reklamných letákov je zábava asi len pre seniorov. Nová slovenská aplikácia GoodBuy prenáša klasické papierové letáky do elektronického sveta a prináša ich používateľom v modernej a prehľadnej podobe.

 

V tejto appke sú len aktuálne letáky od rôznych predajcov. Appka ponúka aj množstvo praktických doplnkov, čím prináša skutočný prehľad a zvyšuje komfort používateľov.  

V sekcii „Odložené“ si ukladáte aj letáky, ktorých platnosť už uplynula a inak by sa automaticky zmazali. Záložky prinášajú dávku personalizácie pre každého používateľa.

Predstavili ste si koľko stromov padne za obeť hŕbe letákov, ktoré Vám každý týždeň prídu do schránky? S aplikáciou GoodBuy môžete sledovať aj to, ako elektronické letáky prispievajú k ochrane životného prostredia v sekcii Eko info. Ak nechcete mať schránku preplnenú reklamnými letákmi, označte ju nálepkou GoodBuy a čítajte elektronické letáky.

 

 

„Vezmi do rúk 10 palcový“ tablet s dobrým rozlíšením a uvidíš, že prelistovať si aktuálne reklamné letáky v appke GoodBuy je rovnako jednoduché a rovnako prirodzené, ako listovať letáky papierové. Vynechať by si nemal takisto sekciu EkoInfo a kde uvidíš, koľko vody, dreva a energie môžeme spoločne ušetriť, keď nás bude dosť.“ Peter Lamačka o GoodBuy.

Viac o appke GoodBuy prezradil „strojca“ celého projektu, Peter Lamačka.

 

 

Ako a prečo vznikla aplikácia?

Boli sme v kontakte s tým, ako sa v obchodoch používajú reklamné letáky. Môže to byť vynikajúci nástroj komunikácie, no môžu to byť aj vyhodené peniaze. Záleží na obsahu a jeho usporiadaní. Väčšina „vydavateľov“ má len veľmi nepresné údaje o čítanosti a efektoch tejto komunikácie. Na 100% však vieme, že letáky (čítané aj nečítané) predstavujú ekologickú záťaž. Naša aplikácia vznikla s ambíciou riešiť oba problémy – čítanosť aj ekologický dopad.

 

Aké boli prvé kroky aplikácie? Kedy vznikla?

Prvý krát sme naše myšlienky dali na papier (do prezentácie:) ) v marci 2014. Dlho sme o tom rozprávali a ladili našu predstavu. V lete 2014 sa začalo pracovať na grafike, vývoji backendu a vývoji mobilnej aplikácie.

 

Kto na appke pracuje?

Dá sa povedať, že za myšlienkou GoodBuy na začiatku bol Ján Grinvalský a ja (Peter Lamačka). Jano sa dlhší čas pohybuje v oblasti marketingu a webových aplikácií, ja sa pohybujem vo svete ERP aplikácií, takže táto téma je pre mňa nová. Grafiku, vývoj backendu a webovej aplikácie robili chalani (a Majka) z Adsulting. Adsulting nám pomáha aj s on-line marketingom. Mobilné aplikácie pre iOS a Android urobili chalani z Inloop a GoodRequest.

 

 

Čo appka prináša používateľom? Čo je základom?

Základná myšlienka je dať používateľovi do tabletu schránku na reklamné letáky a tématicky podobné tlačoviny, ktorá mu nahradí schránku fyzickú. Mala by byť rovnako jednoduchá na obsluhu – letáky do nej prídu samé, ja si ich vyberiem, prečítam, a zahodím. Alebo odložím na neskôr. Ak budem mesiac na dovolenke (kiež by), nenájdem v nej 4 staré LIDL letáky, ale len ten aktuálne platný. To je základ.

 

Aké doplnkové funkcie poskytuje používateľom? (napríklad na čo slúžia Záložky?)

Pridaná hodnota naviac je možnosť urobiť si na stránkach letákov záložky s poznámkami, urobiť si „kôpky“ odložených letákov, ktoré si môžem pozrieť aj neskôr, alebo rovno z letáku odskočiť na web predajcu, kde si nájdem kontakty, otváracie hodiny, alebo dokonca skok na webshop predajcu, kde nájdem produkty z aktuálnej stránky letáku – ak predajca leták pripraví s takýmito linkami. Ďalej je možné zdieľať stránku letáku aj takým používateľom, ktorí nemajú nainštalovanú appku GoodBuy.

Po registrácii má používateľ synchronizovaný profil medzi zariadeniami. Takže záložky, ktoré som si urobil doma na iPade, otvorím na telefóne priamo v obchode.

 

 

Aké letáky si môžem cez appku pozrieť?

V prvom rade sme sa snažili dostať do appky všetky „bežné“ letáky, teda letáky obvyklých reťazcov, ktoré pôsobia na celom území SR a pravidelne komunikujú so svojimi zákazníkmi formou letákov. Snažíme sa ďalej dostať do schránky aj hodnotnejšie čítanie, ako je napríklad sezónna kuchárska kniha od Tescomy. Nemáme ambíciu poskytnúť nástroj na hľadanie najlepšej zľavy, ale nástroj na hľadanie nákupných inšpirácií.

 

Kde môžem získať appku?

Appka je na stiahnutie v PlayStoreAppStore , treba hľadať GoodBuy. Aplikácia beží aj ako webová aplikácia na adrese mojeletaky.sk. Funkčnosť je úplne rovnaká pre všetky mobilné aplikácie, vrátane synchronizácie. Napriek tomu by sme najradšej videli našich používateľov, ako si listujú letáky v našej appke niekde na gauči s tabletom v ruke. Pohoda. Pôvodný pracovný názov projektu bol Sofa Surfer, takže toto je naša predstava .

 

Čo prinesie registrácia používateľovi? Aký je rozdiel medzi registrovaným a neregistrovaným používateľom?

Ako som už spomenul, registrácia umožní synchronizovať celý profil používateľa medzi zariadeniami. Okrem záložiek sa synchronizuje aj zoznam toho, ktoré letáky už používateľ otvoril a ktoré sú v schránke nové, synchronizuje sa zoznam odložených a vymazaných letákov. Slúži to zároveň ako záloha – ak si nainštalujem appku na nový telefón, lebo starý som utopil, a prihlásim sa, zrekonštruuje sa mi celý môj profil – schránka, záložky aj archív.

 

Koľko stiahnutí už má appka GoodBuy?

Pre iOS je to približne 500 stiahnutí, pre Android niečo cez 800. Významný počet letákov si prečítajú aj používatelia cez webovú aplikáciu, počet unikátnych návštev sa však nedá porovnávať s počtom stiahnutí.

 

 

 

Fungujete aj v iných krajinách ako na Slovensku? Resp. plánujete?

Backend aj mobilná aplikácia je navrhnutá s tým, že dáva priestor pre distribúciu obsahu vo viacerých krajinách. Technologický rollout na ďalšie trhy je jednoduchý. Dokonca ani s obsahom nie je veľký problém. Na presadenie však potrebujeme realizovať niekoľko marketingových krokov, možno partnerstvá, ktoré sú už veľmi špecifické pre daný trh. Taktiež v západnej Európe existujú etablované aplikácie, ktoré túto tému riešia, aj keď možno trochu inak, ale majú za sebou silné mediálne domy a ohromnú používateľskú základňu. Vidíme teda pred sebou v prvom rade Slovensko, optimisticky potom Česko, prípadne niektoré ďalšie okolité krajiny.

 

Aký je Tvoj názor na startupy a slovenský startupový ekosystém?

My sme v našom projekte zatiaľ nevyužili žiadny startupový event, ani inú formu podpory. Každpopádne dá sa povedať, že jeden Startup Weekend v Žiline nás naštartoval a presvedčil, že máme možnosť urobiť niečo vlastné. Takisto sme sa tam spoznali s chalanmi z Inloop, ktorí pre nás realizujú appky pre obe platformy. Nepoznám prostredie slovenských startupov tak dobre, aby som ho mohol hodnotiť. Každopádne skutočné zdravé startupy, ktoré to dotiahnu do komerčnej fázy (teda nie do fázy, keď našli iba investora, ale do fázy, keď majú tržby od zákazníkov), sú pre ekonomiku úžasný prínos a žiarivý motivujúci príklad pre všetkých vo veku od 15 do 95.

 

Ja som GoodBuy už vyskúšala a využívam ju aj naďalej. Páči sa mi jej prehľadnosť, najmä to, že zobrazuje len aktuálne letáky pekne všetky pokope. Dobrý pocit mám aj z pozitívneho ekologického dopadu. Čo poviete na túto appku Vy? Stane sa súčasťou nakupovania aj u Vás?

 

Ďakujem za rozhovor a prajem veľa spokojných používateľov!

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá