Ďalšia diaľnica na Slovensku bola odložená až na rok 2026

  • To, že stavba diaľníc na Slovensku je dlhodobým problémom, je všeobecne známe. A nielen to. Často sú jednotlivé úseky poriadne predražené, prípadne sa ich výstavba pre nedostatok financií v štátnom rozpočte presúva do ďalších rokov. Toto spôsobuje narastajúce problémy v určitých úsekoch, kde je doprava v špičke neudržateľná. Podobný odklad postihol najnovšie aj D1-tku do Košíc.
diaľnica
wikimedia.org
  • To, že stavba diaľníc na Slovensku je dlhodobým problémom, je všeobecne známe. A nielen to. Často sú jednotlivé úseky poriadne predražené, prípadne sa ich výstavba pre nedostatok financií v štátnom rozpočte presúva do ďalších rokov. Toto spôsobuje narastajúce problémy v určitých úsekoch, kde je doprava v špičke neudržateľná. Podobný odklad postihol najnovšie aj D1-tku do Košíc.

O tom, že diaľnice sú na Slovensku veľmi nákladné, niet pochýb. Či sú ceny naozaj opodstatnené, je na zvážení každého jednotlivca. Práve pre neschopnosť vlád dokončiť rozplánované projekty sa tieto presúvajú z jedného volebného obdobia na druhé. Tento posun tak nahráva do karát politickým stranám, ktoré sa pred voľbami chytajú každého stebla, ktoré by ich mohlo dostať bližšie k víťazstvu vo voľbách.

A práve diaľnice sa stali akýmsi záchranným kolesom pre strany v predvolebnom boji. Každé štyri roky tak počúvame, ako budú najhoršie úseky prepojené diaľnicami. Samozrejme, ako mnoho ďalších sľubov, ani tieto nie je jednoduché dodržať. Hlavným problémom je, ako to už býva zvykom, nedostatok financií.

Hotová diaľnica – ôsmy div sveta

Momentálne je situácia na Slovensku naozaj žalostná a niekoľkoročné posuny tak postihli viacero plánovaných úsekov. V poslednej dobe boli najviac medializované problémy s diaľnicou zo Žiliny(Brodno) do Kysuckého Nového Mesta, ktorá bude následne pokračovať do Oščadnice. Práve preto bola realizovaná petícia a v letných mesiacoch prebehli viaceré protesty, ktoré by mali pokračovať už čoskoro. Momentálne je vo výstavbe úsek medzi Žilinou a Brodnom.

Doprava na tejto ceste je totiž extrémne preťažená a stáva sa tu množstvo dopravných nehôd. Diaľnica je preto nevyhnutnosťou. Úsek z Kysuckého Nového Mesta do Oščadnice bol však odložený minimálne na rok 2020 z dôvodu vyčerpaných eurofondov. Vláda nechce vynaložiť peniaze priamo so štátnej kasy z dôvodu znižovania deficitu. Čaká sa tak na nové príspevky z Európskej únie, ktoré by sme mali získať v roku 2020.

Podobný osud naposledy postihol aj D1-tku do Košíc, ktorá mala byť podľa sľubov vlády dokončená v roku 2020. Čo sa však nestalo?! Samozrejme, že prišiel odklad. Iba súťaž na vybudovanie úseku medzi Turanmi a Hubovou by mala prebehnúť najskôr v roku 2021. A ako to už býva pri diaľniciach zvykom, je možné, že ani tento dátum sa nepodarí dodržať úplne presne.

tunel považský chlmecZobraziť celú galériu (3)
zdroj: wikimedia.org

Plne funkčného úseku tejto diaľnice by sme sa mali dočkať v roku 2026, čo je veľmi optimistický dátum. Vďaka odkladom však bude stúpať nervozita vodičov na problematických ťahoch, čo sa prejaví aj na množstve dopravných nehôd. Ale netreba vidieť všetko čierne. Zázraky sa dejú a je možné, že budúca vláda svoj predvolebný sľub konečne dotiahne do úspešného konca.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech