Daniel Wellington a 180 miliónový biznis s hodinkami

Lýdia Repová / 16. júna 2016 / Lifehacking

Nie každému sa podarí zbohatnúť už počas štúdia. To, o čom väčšina z nás sníva sa tomuto Švédovi podarilo. O koho ide?

Daniel Wellington je známa značka, ktorá sa venuje výrobe a predaju hodiniek. Založená bola v roku 2011 vo Švédsku mladým Filipom Tysanderom.

 

Náhoda či osud?

Tento mladý Švéd chcel už od malička precestovať celý svet. Keďže si chcel svoj detský sen aj splniť, Tysander sa rozhodol, že pocestuje po strednej do Austrálie. Tam sa mu skrížila cesta s módnym Angličanom, Danielom Wellingtonom. To, čo uchvátilo mladého Tysandera bola jeho ruka, na ktorej mal Rolexky s klasickým NATO remienkom. A presne takto nejak vznikla miliónová idea a miliónová značka s názvom Daniel Wellington.

20130122-223018

foto: nickys.se

 

Nešlo to tak ľahko

Za každým úspechom je veľa driny a inak tomu nebolo ani teraz. Po návrate do Švédska sa Tysander pokúsil nájsť prácu, no z každej ho vyhodili. Zapísal sa teda na štúdium biznisu, počas ktorého založil dve menšie spoločnosti predávajúce kravaty a umelohmotné hodinky online. V roku, kedy promoval použil Tysander 24 000 dolárov, ktoré zarobil vo svojich spoločnostiach a založil tretiu rozhodujúcu spoločnosť, ktorá mu v priebehu niekoľkých rokov zmenila život.

 

Big Boom

Začalo to malým online obchodom a logom, ktoré si sám navrhol vo Photoshope. Hodinky zažili obrovský úspech no nie len pre svoj jednoduchý, štýlový dizajn či prijateľnú cenu, ale aj vďaka Tysanderovmu marketingovému plánku, kde dokázal efektívne využiť sociálne média. Spoločnosť bola založená na aktívnom využívaní followerov svojej značky. Aktuálne je to dosť častá stratégia, no v rokoch, kedy bola firma založená to bolo niečo nové. Aktuálne má Daniel Welington viac ako 2 milióny followerov na Instagrame.

Bez názvu

foto: instagram.com

V roku 2014 predal viac ako milión výrobkov a dosiahol zisk 70 miliónov dolárov. V 2015 vystrelil nahor, kedy z predaja dosiahol zisk 170 miliónov dolárov. Tysander minulý rok zarobil okolo 66 miliónov dolárov na tejto značke. Takže sa nemusíme čudovať, že si zadovážil najdrahší apartmán v Štokholme.

Aj napriek tomu, že za úspech spoločnosti môže aj stretnutie s istým Angličanom menom Daniel Wellington, Tysander sa vyjadril, že sa s jeho inšpirátorom nechce už nikdy stretnúť. „Asi by som sa rýchlo ukryl pod stôl, keby sa strojca mojej inšpirácie objavil v mojej kancelárii“ vyjadril sa Tysander pre Švédsky magazín Veckans Affärer. Taktiež dodáva, že každý sa môže stať úspešným podnikateľom, chce to len čas a trošku šťastia.

Zdroj: businessinsider.com, zdroj titulnej foto: donghoviendong.com

Pridať komentár (0)