Darca môže zachrániť umierajúcu batériu. Rovnako aj ľudský život

  • Nadpis je zároveň hlavnou myšlienkou hneď dvoch projektov. Dve reklamné kampane, ktoré vznikli v časovom odstupe jedného roka na opačných koncoch sveta, komunikujú rovnaký sociálny problém prostredníctvom šikovného gadgetu. Peniaze, láska, technológia - znie to takmer ako dokonalá telenovela. Hlavným hrdinom je darcovský káblik, ktorý zachráni váš telefón, keď mu dochádza batéria. A ako bonus pomôže zachrániť aj ľudský život.
image_1402006798.jpeg
  • Nadpis je zároveň hlavnou myšlienkou hneď dvoch projektov. Dve reklamné kampane, ktoré vznikli v časovom odstupe jedného roka na opačných koncoch sveta, komunikujú rovnaký sociálny problém prostredníctvom šikovného gadgetu. Peniaze, láska, technológia - znie to takmer ako dokonalá telenovela. Hlavným hrdinom je darcovský káblik, ktorý zachráni váš telefón, keď mu dochádza batéria. A ako bonus pomôže zachrániť aj ľudský život.

 

Nech mi ešte raz niekto skúsi povedať, že reklama a marketing je len bezduchý predaj a oblbovanie ľudí za účelom minúť ťažko zarobené peniaze na hlúposti. Znie to takmer ako reálna poučka. Ale späť k pointe môjho výlevu. 

Darcovský káblik má hneď dve podoby. Jedna pochádza z Brazílie, z dielne asi najznámejšej reklamnej agentúry – Leo Burnett, a druhá od moskovskej reklamky Y&R Moscow. Takže tentoraz nie startup, ale reklamné agentúry prišli s niečím novým.

Obe tieto krajiny spája rovnaký problém. Nedostatok darcov krvi a nadmerný počet ľudí, čo ju potrebujú. A to je zároveň myšlienka, ktorú tento jednoduchý gadget komunikuje. Každý vlastným spôsobom.

 

 

V Brazílií komunikovali toto posolstvo prostredníctvom siete steak reštaurácií Outback. Zariadenie bolo pripevnené na každom stole. Takže stačilo len na správnu stranu zapojiť telefón, ktorý energiu má, aj ten, ktorý ju potrebuje. Na boku škatuľky bola vypísaná adresa najbližšieho miesta, kde ste mohli darovať krv. Klientom agentúry Leo Burnett bol Club SangueBom. Táto kampaň je z roku 2013 a mala podľa mňa len jednu malú chybičku krásy. Koncovka bola len pre iPhone.

 

 

Druhú verziu si v Moskve objednal azerbajdžanský mobilný operátor Nar Mobile. Na rozdiel od vyššie spomínanej verzie, toto zariadenie je mobilné. A s koncovkou pre Android. K náramku vyvinuli dokonca aj aplikáciu, ktorá nájde a zobrazí darcov „energie“ v okolí. Náramok dostal zadarmo každý, kto si kúpil Androidom telefón. Autá, v ktorých mohli darovať krv, boli strategicky rozmiestnené hneď pred predajňami.

Pri porovnaní týchto dvoch darcovských káblov by som vyzdvihla verziu z Moskvy, hlavne kvôli prenosnosti. Forma náramku je naozaj super nápad. Užívateľ ho tak môže mať vždy so sebou, čím vzniká oveľa viac príležitostí na využitie. A  posolstvo pravidelného darovanie krvi má vlastník stále na očiach.

Takže v tomto dueli 1:0 pre Východ, aj keď s ročným oneskorením. 

 

Zdroj: gutewerbung.net, thedenveregotist.com, sugarzen.wordpress.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá