Dizajnér baví celý svet. Takto by vyzerali známe logá značiek, keby boli úprimné

  • Logá, ktoré pozná celý svet, dostali nový vzhľad
  • Viktor Hertz predstavil svoj projekt Honest Logos
zdroj: unsplash.com/@k_yasser - pexels.com/@rawpixel - unsplash.com/@elijahsad
  • Logá, ktoré pozná celý svet, dostali nový vzhľad
  • Viktor Hertz predstavil svoj projekt Honest Logos

Viktor Hertz je známy švédsky dizajnér, ktorý spolupracoval so značkami ako Ray-Ban, IKEA či Greenpeace. Pre širokú verejnosť sa stal známejší v roku 2011 vďaka jeho projektu Honest Logos, keď svoj talent a kreativitu prezentoval tým, že začal pretvárať resp. redizajnovať ikonické logá svetoznámych značiek. Chcel, aby ich vizuálna stránka lepšie vystihovala skutočnú realitu a to, čo značky ponúkajú, informuje portál core77.com.

Logám zanecháva pôvodné farby, štýl ako aj pôvodný font. Zväčša zvolí len iný text, ktorý úprimne a priamo vystihuje podstatu produktu či služby, ktoré značka ponúka.

Úspech zožal na sociálnych sieťach a najnovšie sa Viktor rozhodol ponúknuť ľuďom jeho výtvory aj na oblečení, kvôli čomu spustil crowdfundingovú kampaň na Kickstarteri.

Absolut Vodka

Rána po prežúrovanej noci sú snáď to najhoršie. To ti ale výrobca vodky nepovie, Viktor áno.

Google

Zázračný nástroj, ktorý dokáže nájsť úplne všetko, čo si len človek zmyslí ale zároveň vie všetko o tebe a o tom, čo vyhľadávaš a o čo sa na internete zaujímaš. Aspoň takto to Viktor svojou „prerábkou“ vníma.

Burger King

Populárna sieť fastfoodov ponúka nezdravé a vysoko kalorické jedlá, čo však zákazníkov od návštevy ich prevádzok neodradí. Realita, ktorá sa ale za „kráľom burgrov“ schováva, nie je vyslovená priamo. Viktor to ale napravil a pretvoril logo na tak priamočiary názov, ako sa len dalo – väčšie boky.

View this post on Instagram

Supersize me.

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

Camel

Je všeobecne známe, že fajčenie škodí nie len samotnému fajčiarovi, ale aj ľudom v jeho okolí. Pôvodnýy názov Camel (ťava) nahradil Viktor trefnejším a bohužiaľ pravdivým slovom „cancer“ (rakovina). Úprimnejšie to v tomto prípade snáď už ani nejde.

Carlsberg

Obľúbená značka piva obsahuje podľa príspevku na Instagrame v plechovke s objemom 440 ml až 189 kalórií. Práve táto skutočnosť vystihuje značku piva dokonale – Kalórie.

Coca-Cola

Presladený, komerčný ale chutný a osviežujúci. Aj tak by sa dal opísať svetoznámy nápoj, ktorého logo a farebnú kombináciu pozná úplne každý. Viktor vníma pod týmto produktom veľký vplyv komercie, a ak by mal byť na etikete uvedený úprimný názov, zvolil by buď Komercializmus alebo StudenýPodvod.

View this post on Instagram

1 or 2?

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

Walt Disney

V prípade, ak by malo logo značky obsahovať pravdu, Viktor by zvolil text World Dominancy.

Facebook

Posledné obdobie je pre giganta sociálnych sieti naozaj rušným, keď sa prevalilo viacero škandálov o únikoch a zneužívaní údajov používateľov, o čom sme ťa informovali aj my. Práve tieto škandály sú aktuálne akýmsi pseudonymom sociálnej siete, ktorá stratila značnú časť svojej dôvery a rovnako to cíti aj Viktor.

View this post on Instagram

Have a nice weekend!

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

Netflix

Existuje lepší spôsob, ako napraviť pokazený deň alebo zlepšiť náladu než sledovanie svojho obľúbeného seriálu na svojej obľúbenej streamovacej službe?

View this post on Instagram

Today's mood.

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

FIFA

Dlhú dobu je bez mihnutia oka možné povedať, že športu vládnu peniaze. Rekordné čiastky za prestupy hráčov či šialené ročné honoráre svetových športovcov nie sú žiadnou novinkou, čo dokazuje rebríček goal.com. Viktor v tom má jasno, podľa jeho názoru je reč peňazí vo futbale číslo 1 a prirovnáva ju k mafii so sloganom Pre chamtivosť z hry.

View this post on Instagram

High Roller Ballers ™

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

Instagram

Ďalšia z oblasti sociálnych sieti, ktorá aktuálne patrí medzi tie najobľúbenejšie – Instagram. Ľudia dávajú na svoj profil fotografie, na ktorých vyzerajú dokonale, aby sa jednoducho cítili lepšie.

Ryanair

Nízkonákladová letecká spoločnosť, ktorá síce ponúka výrazne nízke ceny, ale už šesť rokov po sebe sa podľa theguardian.com umiestnila na prvom mieste v rebríčku najhorších leteckých spoločností. Očividne má na spoločnosť ťažké srdce aj Viktor, ktorý sa, ako sám uvádza, nevedel rozhodnúť a vytvoril až 6 rôznych návrhov.

Snapchat

Čo k tomuto logu s novou podobizňou a názvom dodať? Viktor má na službu Snapchat očividne jasný názor.

Marvel

Spoločnosť, ktorej filmu sa len prednedávnom podarilo dostať na prvé miesto ako najziskovejší film všetkých čias (viac si prečítaš TU), nesmie v tomto zozname chýbať. Trefný sarkazmus, ako poznámka k najväčšiemu počtu potitulkových scén, prevažujúce CGI efekty a bojové scény či Magické príbehy pre dospelé deti – taká je realita.

Volkswagen

Mnohým ľuďom pri tejto automobilke automaticky zíde na um práve nedávny škandál a Viktor je na tom asi podobne.

View this post on Instagram

1, 2, 3 or 4? 🚗💨

A post shared by Viktor Hertz (@viktorhertz) on

PlayStation

Hranie hier v kruhu partie či blízkych je často krát obrovskou zábavou, ale aj veľkým žrútom času, ktorý by bolo možné využiť efektívnejšie.

Starbucks

Podľa Viktora a jeho vysvetlenia na Instagrame bolo „potrebné morskej panne v logu pridať zopár extra kíl navyše, aby to viac korešpondovalo so značkou.“

Všetky výtvory talentovaného dizajnéra Viktora Hertza, zo série Honest Logos, si môžeš pozrieť buď na jeho Instagrame alebo na webe behance.net.

zdroje: Instagram/ViktorHertz; theguardian.com; core77.com; viktorhertz.com

Najnovšie video