Do pobočiek Burger Kingu narážajú automobily, značka opäť ukázala brilatný zmysel pre humor

  • Fastfoodový reťazec Burger King má obrovský zmysel pre humor. Na obrázkoch zo zničených pobočiek, do ktorých napálili zákazníci autami, postavil celú svoju reklamnú kampaň
  • V minulosti „hviezdil“ s reklamnými kampaňami, ktoré zobrazovali horiace pobočky
  • Vyzerá, že negatívna reklama je naozaj tá najlepšia reklama
burger king
burger king
  • Fastfoodový reťazec Burger King má obrovský zmysel pre humor. Na obrázkoch zo zničených pobočiek, do ktorých napálili zákazníci autami, postavil celú svoju reklamnú kampaň
  • V minulosti „hviezdil“ s reklamnými kampaňami, ktoré zobrazovali horiace pobočky
  • Vyzerá, že negatívna reklama je naozaj tá najlepšia reklama

V súčasnom marketingovom svete je možné naozaj všetko. Už to nie je ako v minulosti, keď bola reklama pomerne konzervatívna. Dnes letí sex, násilie a nehody a ak to spojíš s humorným postojom, úspech je zaručený. Priekopníkom vo forme katastrofických reklám založených na skutočných udalostiach je spoločnosť Burger King, ktorá predáva chutné a chrumkavé hamburgery.

Tradičná príprava na otvorenom ohni spôsobila v minulosti požiare niekoľkých pobočiek. Od roku 1954 totiž zhorelo viac pobočiek Burger King než iných pobočiek konkurenčných reťazcov. Ako sa však k tomu postavila samotná spoločnosť? Využila tieto smutné okamihy a premenila katastrofu na pozitívum. Na horiacich pobočkách totiž postavila svoju reklamnú kampaň. Upozornila tým na špecifickú prípravu, ktorou je práve tradičná príprava mäsa na ohni.

Z každej situácie sa dá vyťažiť

Katastrofická reklama s humorným podtónom mala obrovský úspech, a preto tu máme novinku. Tentokrát nie je hlavným hrdinom nových reklamných plagátov prírodný živel, ale pomstichtiví zákazníci či ľudia, ktorí si pomýlili brzdu s plynom. Aj takáto nehoda sa však dá jednoducho okoreniť humorom. Marketingoví mágovia totiž pri fotografiách zvolili zaujímavý komentár. Podľa spoločnosti zákazníci nedokážu odolať ,,volaniu hladu“ a automaticky stočia volant, keď pocítia túžbu po ich slávnom hamburgeri Whopper.

„Zrážky automobilov s našimi predajňami sú častejšie, ako si myslíte. Pravdepodobne vinníkom sú smartfóny, ale čo tak chuť na Whopper?“ píše sa vo vyhlásení spoločnosti. Na plagátoch je veľkými písmenami napísaný slogan: Leave it to us. To znamená, že zákazník nemusí pri chuti na chrumkavý hamburger využívať náraz automobilom, ale stačí, aby použil aplikáciu spoločnosti DoorDash. Tá ponúka rozvoz aj pre Burger King. ,,Hladoš“ si tak môže na svoj vysnívaný hamburger počkať doma s vyloženými nohami.

Túto jednoduchú, ale účinnú reklamu vytvorila pre fastfoodový reťazec španielska marketingová agentúra LOLA MullenLowe. Každý jeden z piatich plagátov, na ktorých sú zobrazené zničené predajne zachytáva jednu nehodu. Pred zverejnením fotografii dokonca spoločnosť kontaktovala samotných vinníkov, s tým či môže použiť ich fotografie. Každý jeden súhlasil.

zdroj: m-journal.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech