Dvaja nadšenci počítačových hier sa spojili, aby umožnili ostatným hráčom bezproblémovú komunikáciu

  • Stanislav "Stan" Vishnevskiy sa stal celosvetovo druhým najlepším hráčom v online hre Final Fantasy XI
  • Úspech dosiahol tým, že vytvoril vlastné prostriedky na uľahčenie komunikácie medzi hráčmi
  • V súčasnosti je spoluzakladateľom spoločnosti Discord, komunikačnej platformy pre hráčov, ktorú využíva v súčasnosti cca 90 miliónov používateľov
online
pixabay.com
  • Stanislav "Stan" Vishnevskiy sa stal celosvetovo druhým najlepším hráčom v online hre Final Fantasy XI
  • Úspech dosiahol tým, že vytvoril vlastné prostriedky na uľahčenie komunikácie medzi hráčmi
  • V súčasnosti je spoluzakladateľom spoločnosti Discord, komunikačnej platformy pre hráčov, ktorú využíva v súčasnosti cca 90 miliónov používateľov

Väčšina teenegerov by sa pravdepodobne zhrozila pri predstave vstávania o 05:00 ráno, ale Stanislav „Stan“ Vishnevskiy k nim nepatril.

Nevstával, aby tvrdo pracoval, budík si nadstavoval na piatu, aby mohol dlhšie hrať populárnu online skupinovú hru Final Fantasy XI. Príbeh ho úplne pohltil, stal sa závislým. Na strednej škole založil tím zložený zo 40 ľudí, ktorý dosiahol najvyšší počet bodov v online hre na svete. Stalo sa to aj kvôli tomu, že Stan vymyslel online prostriedky na lepšiu komunikáciu medzi hráčmi v tíme.

Discord v súčasnosti využíva 90 miliónov ľudí

Stan (29) je CTO a spoluzakladateľ spoločnosti Discord, platformy, ktorá pomáha spájať nadšencov hier, akým je aj Stan. Discord zabezpečuje medzi hráčmi komunikáciu pomocou chatu ale spojiť sa s druhým hráčom viete aj audiovizuálne.

Discord využíva v súčasnosti viac ako 90 miliónov ľudí po celom svete, aby komunikovali s priateľmi ale aj s neznámymi hráčmi. Tento startup zaznamenáva čoraz väčšiu popularitu. Svedčia o tom aj jeho zisky. V poslednej dobe zdvojnásobil svoju hodnotu a v súčasnosti dosahuje výšku 1,65 bilióna dolárov.

„Celý svoj život som sa pokúšal vyvíjať webové stránky a aplikácie, ktoré by spájali ľudí,“ hovorí Vishnevskiy.

Všetko sa začalo neúspechom

Cesta k úspechu však nebola taká ľahká ani pre niekoho, kto si zaslúžil titul druhého najlepšieho svetového hráča Final Fantasy XI. Vishnevskiy a jeho súčasný spoločník Jason Citron (tiež spoluzakladateľ a v súčasnosti CEO v Discorde) nezačali kariéru najlepšie.

Stan sa pokúšal pretransformovať všetky nástroje, ktoré vymyslel pre Final Fantasy XI na niečo, čo by mohli používať všetci hráči na svete, no nestalo sa tak. Citron sa na druhej strane stával úspešným podnikateľom. Svoj projekt, ktorý sa taktiež týkal herného priemyslu predal japonskej spoločnosti za milión dolárov. Avšak jeho druhá spoločnosť, v ktorej už spolupracoval s Vishnevskiym nebola taká úspešná. Jej priemiérový produkt, hra Fates Forever, bol úplný prepadák.

V decembri v roku 2014, pár mesiacov potom ako bola spustená hra Fates Forever, začal Vishnevskiy znovu zvažovať myšlienku prepojenia hráčov na rôznych miestach vo svete. Tentoraz chcel hráčom sprostredkovať komunikáciu hlasovú aj textovú. Myšlienku predstavil Citronovi, a spoločne ju začali realizovať v roku 2015.

Behom jedného dňa získali 600 nových registrovaných používateľov

Discord sa dostal na trh v máji toho istého roku. Jeho hlavnou výhodou bolo, že ho bolo možné používať vo webovom prehliadači, aj ako aplikáciu. Program poskytoval používateľom možnosť vytvorenia vlastných „chat roomov“ (ktoré sa v Discord nazývajú „servers“) zadarmo. Chat roomy umožňovali hráčom komunikovať počas celej hry.

V tej dobe ale Discord nezaznamenal veľký úspech, používalo ho asi 20 hráčov a väčšina z nich boli Vishnevskiyho priatelia. Všetko sa zmenilo, keď jeden z hráčov upozornil na novú aplikáciu na Reddite. Vishnevskiy bol ochotný rýchlo zodpovedať hocijakú otázku. V ten deň Discord zaznamenal 600 nových používateľov a odvtedy číslo len a len rastie. Minulé leto mal Discord 45 miliónov používateľov a v priebehu jedného roku sa číslo zdvojnásobilo. Spoločnosť má v súčasnosti 100 zamestnancov a stále sa vyvíja.

Josh Elman, jeden z členov predstavenstva Discordu, sa domnieva, že Discord bude mať ešte veľa príležitostí ako sa stať populárnym: „Hranie online hier sa stáva bežnou sociálnou aktivitou.“ Dodáva, že hráčsky priemysel má celosvetovo hodnotu cez 100 biliónov dolárov.

Discord čelil negatívnej skúsenosti hneď na začiatku

Popularita Discordu neprínaša iba pozitívne skúsenosti. V auguste v roku 2017 uviedol New York Times článok, v ktorom informoval, že isté skupiny využili komunikáciu cez Discord, aby zorganizovali protesty zahŕňajúc jeden v Charlottesville, v meste Virginia, ktorý vyústil smrťou 32-ročného aktivistu v oblasti ľudských práv.

Discord na udalosť reagoval zatvorením viacerých chatových skupín kvôli zneužitiu aplikácie na iné účely ako je určená. Udalosť bola len výnimkou a používateľov Discordu neodradila, navyše ukázala hluché miesta v aplikácii, ktoré vedia zakladatelia vylepšiť.

Vishnevskiy a Citron vytvorili platformu na komunikáciu medzi hráčmi a nie je ich vina, že sa ju niekto rozhodol zneužiť. Preto sa rozhodli sústrediť na pozitívne stránky projektu a vo vývoji svojej aplikácie pokračovať: „Veľa našich najlepších zážitkov v živote sú prepojené s hraním online hier s najlepšími priateľmi. Poslaním našej firmy je priniesť takéto dobré zážitky aj ostatným ľudom a spojiť ich.“  

zdroj: www.inc.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá