Elektronický gigant z Číny chystá revolúciu, po mobiloch chce s vlastnou automobilkou raziť prvú ligu

  • Záplava elektromobility pokračuje a chcú sa na nej zviesť aj veľké spoločnosti
  • Z Číny sa valí jedna značka elektromobilu za druhou
  • Do hry by mala s vlastnými autami vstúpiť aj Xiaomi
Xiaomi autá elektrovozidla
Pinterest, Tesla (ilustračná foto) a Gizmochina.com
  • Záplava elektromobility pokračuje a chcú sa na nej zviesť aj veľké spoločnosti
  • Z Číny sa valí jedna značka elektromobilu za druhou
  • Do hry by mala s vlastnými autami vstúpiť aj Xiaomi

Poznáme ju hlavne ako výrobcu smartfónov, bežeckých náramkov a hodiniek, ale aj rôznej elektroniky – od zubných kefiek na motorček po veľké televízory. Keď sa ale v blízkej budúcnosti niekoho opýtaš, aké auto si kúpil, možno ti odpovie „Xiaomi“.

Investovať do elektromobility láka mnohých a niet sa čomu čudovať, každoročne padajú nové a nové rekordy ich predaja a mnohé krajiny i automobilky už stanovili roky, kedy končia s predajom či výrobou spaľovacích vozidiel. Inými slovami, tým, že sa cesta jedným automobilom na tvrdo zatvára, iným sa dokorán otvára.

Nabíjanie elektromobilov a hybridov.
zdroj: Unsplash/ Chuttersnap

Počet elektrických áut by mal do roku 2030 podľa Európskej komisie exponenciálne narastať, keďže už dnes viaceré štáty zvažujú ukončenie produkcie vozidiel so spaľovacími motormi. Práve preto dnes podnikatelia vidia možnosti, ako zhodnocovať na pozadí týchto trendov svoje investície,“ vyplýva z prieskumu J&T. Ten okrem iného zistil, že aj každý štvrtý slovenský milionár rozmýšľa nad investíciou do elektromobilov.

No veľkému výrobcovi smartfónov a elektrospotrebičov z Číny, spoločnosti Xiaomi, už, zdá sa, nestačí len investovať do iných firiem a startupov, ktoré sa venujú elektromobilite, ako to robil doteraz. Zo „zasvätených zdrojov“ unikli najskôr do čínskych a potom i do svetových médií informácie, že Xiaomi pripravuje úplne vlastné vozidlá.

Šéf Xiaomi mal navštevovať Elona Muska

Xiaomi je s elektromobilmi mediálne spájaná už niekoľko rokov. Predovšetkým v zmysle jej investícii do startupov a firiem, ktoré sa elektromobilitou zaoberajú. Ide napríklad o investície do úspešných čínskych výrobcov elektrovozidiel ako Nio či Xpeng.

zdroj: Xpeng

Netreba vynechať ani vozidlo Redmi Bestune T77, ktoré mnohí už nazvali prvým Xiaomi e-vozidlom na svete. „Spoločnosť Xiaomi už vstúpila do automobilového priemyslu uvedením vlastného SUV pod značkou Redmi, čo bol projekt realizovaný prostredníctvom crowdfundingu a v spolupráci s inými spoločnosťami,napísal o tomto automobile pred dvomi dňami Business Insider.

zdroj: Redmi

No najnovšie správy ukazujú, že záujem výrobcu smartfónov o podnikanie v elektromobilite je možno ešte oveľa väčší, než sa zdá. Projekty ohľadom elektrických vozidiel si dokonca podľa uniknutých správ zobral vo firme priamo na starosť samotný zakladateľ a šéf spoločnosti Xiaomi – Lei Jun.

Prvotný projekt Xiaomi so zameraním na produkciu elektromobilov, s údajným názvom Micar, mal byť podľa neoficiálnych zdrojov spustený už v roku 2018. Ten aktuálny má byť v rannom štádiu,“ píše na Slovensku Teslamagazin.sk.

V zahraničných správach sa dokonca objavili informácie, že prvé oficiálne vozidlo Xiaomi by malo byť predstavené na jar a podľa článku Business Insider by to mala byť značka Mi Car.

zdroj: Gizmochina.com

Taktiež sa objavilo niekoľko správ, ktoré hovoria o návštevách Lei Juna s Elonom Muskom, počas ktorých mala byť hlavnou témou práve výroba elektromobilov. Prvá návšteva sa mala udiať už v roku 2013.

Treba ale zdôrazniť, že ide o nepotvrdené a neoficiálne informácie. Samotná Xiaomi sa k otázkam novinárov o týchto chýroch vyjadruje zatiaľ dosť tajuplne. „Počkajte a uvidíte,“ odkázala.

Neskôr prišla s ďalším, trochu nejasným vyjadrením, že si všíma chýry o výrobe elektromobilov, ale najskôr by formálne musela takýto projekt založiť, čím opäť nepotvrdila, no ani úplne nevyvrátila jednotlivé informácie. Nuž, ostáva nám zatiaľ len počkať, s čím Xiaomi v blízkej dobe prekvapí.

Dočkáme sa zákazu predaja spaľovacích áut na Slovensku? Toto sú krajiny, v ktorých si ich už čoskoro nekúpiš

Záplava elektromobilov z Číny

Čínsky drak sa do elektromobility zahryzol naozaj poriadne. V posledných rokoch vzniklo za čínskym múrom, aj za nemalej pomoci miestnej vlády, hneď niekoľko firiem a startupov, ktoré sa autami na elektrickú energiu zaoberajú.

Dôkazom čínskeho záujmu o elektromobilitu je aj samotná Tesla, ktorá po USA predáva najviac automobilov práve tu, a dokonca sa tu rozhodla rozbehnúť svoju vlastnú fabriku.

zdroj: Tesla

No cieľom Číňanov nie je len obrovský a elektromobilom dosť naklonený domáci trh, ale, pochopiteľne, aj zvyšok sveta – obzvlášť Európa, ktorá sa javí, že chce dať spaľovacím motorom zbohom a prenechať miesto elektromobilom. Výsledkom je tak záplava čínskych elektromobilových značiek, ktoré sa skúšajú dostať na starý kontinent.

Číňania zverejnili znepokojivé správy, čo sa deje v miestnej fabrike Tesla. Tá podáva žalobu a žiada dôkazy

 

Len pred dvomi mesiacmi sme ťa informovali o lacnom čínskom elektromobile SA 01 od značky Suda, ktorý sa už začal predávať v Nemecku, hoci nemá airbag ani ESP. „Toto je dobrá ***. Tento elektromobil nemusí mať airbag, ani ESP a môže sa predávať, ale iné autá v minulosti museli meniť celé kapoty, nárazníky a tvary, lebo mali príliš ostré hrany, lebo boli rizikom pre chodcov… Ale im dáme výnimku v bezpečnosti!“ hnevali sa na európskych portáloch niektorí čitatelia.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa NINO | DANZEI Elektroauto Vlog (@buzzingdanzei)

Počas leta sme napríklad informovali o prvom SUV e-vozidle z Číny, ktorý už je v Európe. Šlo o Aiways U5. „Jeho cena sa pohybuje okolo 30 000 eur, čo je v porovnaní s bežnými elektromobilmi nižší priemer, no v porovnaní s tým, s akými elektromobilmi prichádza Čína, hovoríme skôr o drahšom aute.“

Nasledovali ďalšie čínske e-SUV ako Xpeng G4 či DFSK Seres 3, ktoré taktiež najskôr rozbehlo európsky predaj v Nemecku, no postupne sa objavilo aj v ďalších krajinách vrátane Slovenska.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Tesla magazín SK (@teslamagazin.sk)

Okrem tohto SUV si mohol u nás naraziť aj na malý čínsky elektromobil Zhi Dou, ktorý patrí spolu s ďalšou, taktiež o Európu snažiacou sa čínskou značkou elektromobilov Lynk & Co a so švédskym Volvo do jedného koncernu Geely.

Európa vlani zaznamenala rekordný predaj elektromobilov a šlo o výrazný skok v porovnaní s dovtedy rekordným 2019, kedy sa predalo vyše 356 000 e-vozidiel. Vlani, ešte začiatkom decembra, bolo takéto číslo predaných e-vozidiel za hranicou pol milióna a do konca roka sa podľa odhadov dostalo nad 600 000.

zdroj: pixabay

Vzhľadom k spomínaným krokom jednotlivých krajín, ktoré chcú, napríklad ako Nemecko či Veľká Británia, v roku 2030 definitívne stopnúť predaj nových spaľovacích vozidiel, na emisné limity Európskej únie, jednotlivé štedré dotácie krajín na elektromobily i ďalšie prvky, ako čoraz drahší benzín alebo lacnejšia elektrina v niektorých štátoch zjavne nikoho neprekvapí, keď trend elektromobility bude ďalej silnieť a v roku 2021 padne opäť nový rekord.

Zdroje: Business Insider, Teslamagazin.sk, Gizmochina.com, Gizchina.com, Global Times, archív Startitup

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá