Emanuel Macron ohlásil novú reformu. Deti vo Francúzsku zmenia školské návyky

  • Francúzky prezident Macron oboznámil verejnosť s „čerstvo upečenou“ reformou
  • Podľa nej budú do školy nastupovať už trojročné deti.
  • Koho sa reforma dotkne?
emanuel macron
flickr.com
  • Francúzky prezident Macron oboznámil verejnosť s „čerstvo upečenou“ reformou
  • Podľa nej budú do školy nastupovať už trojročné deti.
  • Koho sa reforma dotkne?

Reforma, ktorú chystá francúzsky prezident Emanuel Macron, nevzbudila žiadne väčšie vášne, ako by si možno predpokladal. Prečo tomu tak je? Bola vlastne očakávaná a je len akousi oficialitou. Francúzsko je totiž známe tým, že väčšina detí nastupuje do školy omnoho skôr, než je tomu v iných krajinách, a to aj napriek tomu, že začiatok školskej dochádzky bol zákonom stanovený na šesť rokov. Väčšinu detí totiž zapisujú rodičia do školy už vo veku troch rokov.

Preto je reforma úplne normálnym vyústením celej situácie. Vďaka nej sa Francúzsko oficiálne zaradí medzi krajiny, kde deti vstupujú do školského systému v extrémne nízkom veku. Emanuel Macron si od reformy sľubuje hlavne odstránenie rozdielov medzi časťami Francúzka. Školskú dochádzku odkladali rodičia detí z chudobnejších častí alebo zo zámorských regiónov Francúzka. Celkovo sa do školy v troch rokoch nezapisovalo asi len 2,4 % detí.

Skorý nástup do školy má pozitíva i negatíva

Prečo vlastne v niektorých krajinách zapisujú žiakov do prvej triedy omnoho skôr než v iných? Má to viacero výhod. Prvou je možnosť naučiť sa viac než v domácich podmienkach. Druhým plusom je samozrejme intenzívny kontakt s rovesníkmi a práca v kolektíve, čo sa prejaví v budúcnosti pri práci v tíme. Navonok samé výhody. Odborníci však nie sú takémuto skorému začiatku úplne naklonení.

Psychológovia tvrdia, že skorý nástup do školy nemá po psychickej stránke na dieťa pozitívny vplyv. Predsa len väčšina detí v tomto veku má rado úplne iné aktivity než štúdium v školách. Malé deti rady spoznávajú a hrajú sa a nie študujú. Predčasné zaradenie do školy môže dieťa poznačiť a dôsledky sa môžu prejaviť v dospelosti.

Skoré štúdium je na druhej strane väčšinou vyvážené tým, že deti nie sú hodnotené typickými známkami. Hodnotenie v podobe známok by malo na deti v takomto útlom veku stresujúci vplyv. Treba si však uvedomiť, že každá krajina má právo určovať si pravidlá a ak verejnosť s nimi súhlasí, tak je asi všetko v poriadku.

zdroj: telegraph.co.uk , dw.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech