Facebook plánuje historický moment a chce otvoriť prvú kanceláriu v Číne. Za týmto krokom však stojí množstvo problémov

  • Spoločnosť Facebook sa už dlhší čas snaží dostať na územie Číny, veľmi sa jej to nedarí
  • Čína totiž tvrdohlavo blokuje západné sociálne siete
  • Ban dostal nielen Facebook, ale aj YouTube či Twitter
  • Dostať sa na územie Číny fyzicky a otvoriť si tak dvere do krajiny bude ešte ťažším orieškom
facebook
flickr
  • Spoločnosť Facebook sa už dlhší čas snaží dostať na územie Číny, veľmi sa jej to nedarí
  • Čína totiž tvrdohlavo blokuje západné sociálne siete
  • Ban dostal nielen Facebook, ale aj YouTube či Twitter
  • Dostať sa na územie Číny fyzicky a otvoriť si tak dvere do krajiny bude ešte ťažším orieškom

Spoločnosť Facebook je neodbytná a snaží sa preraziť na obrovský trh, ktorý predstavuje Čína. Tá by mala byť rajom pre expanziu. S počtom obyvateľov, ktorý presahuje hranicu 1,3 miliardy by počet užívateľov pribúdal raketovým tempom. To by znamenalo viac reklamy a vyššie zisky. Čína sa pred vstupom západných spoločností na svoje územie bráni.

Márne sa snažil Facebook, Twitter či Youtube, všetci dostali červenú stopku. Plánov na ovládnutie Číny sa však Facebook nevzdáva. Nedávno si zaobstaral licenciu na otvorenie kancelárie priamo v Číne. Licenciu mu síce schválili, ale to ešte nič neznamená. Aj napriek tomu, že všetko vyzeralo nádejne, registrácia kancelárie zmizla z webových stránok čínskej vlády. Vyzerá to tak, že postup bude náročnejší ako sa očakávalo. Nepomohlo ani to, že kancelária bola oficiálne registrovaná ako centrum pre inovátorov. Facebook plánoval založiť podobné centrum, aké vybudoval napríklad vo Francúzku, Indii, Brazílii alebo v Južnej Kórei.

Boj o Čínu je zatiaľ neúspešný

Čína prezentuje najväčší trh pre sociálne siete a krajina si túto výhodu určite uvedomuje. Práve preto podporuje iba domáce spoločnosti ako napríklad Weibo, Renren a YouKu. Prečo je to tak? Čínska vláda chce mať o všetkom prehľad. Domáce weby dokáže kontrolovať. Pri tých zahraničných by to bolo nereálne.

Kancelária Facebooku bola registrovaná v meste Hangzhou na juhu Číny. Na jej vytvorenie bolo vyčlenených takmer 34 miliónov eur. Na skutočnú realizáciu si však vedenie počká. Mark Zuckerberg sa o vstup na čínske územie snaží už dlhšiu dobu. Žiaden z jeho doterajších pokusov však neobmäkčil čínsku vládu. Samotný šéf Facebooku minulý týždeň prehlásil: „Ešte sme ďaleko od toho, aby sme niečo urobili.“

Podľa všetkého však ani tento neúspech tvrdohlavého Zuckerberga nepoloží. Uvedomuje si totiž, že prienik do krajiny by bol prvým úspešným krokom k prípadnému budúcemu povoleniu sociálnej siete na území Číny. Čínska vláda je však pripravená. Vie totiž, že v prípade pustenia Facebooku na svoje územie by sa o to pokúsili aj ďalšie spoločnosti podnikajúce v oblasti sociálnych médií.

zdroj: bbc.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech