Facebook si nechal patentovať technológiu na nahrávanie súkromných konverzácií bez tvojho vedomia

  • Sociálna sieť Facebook pravdepodobne plánuje využívať špionážne praktiky
  • Spoločnosť si nechala patentovať technológiu, ktorá využíva zvuky, ktoré sa nedajú zachytiť ľudským uchom
  • Tie dokážu prinútiť tvoj telefón, aby spustil nahrávanie zvuku bez tvojho vedomia
  • Sociálna sieť Facebook pravdepodobne plánuje využívať špionážne praktiky
  • Spoločnosť si nechala patentovať technológiu, ktorá využíva zvuky, ktoré sa nedajú zachytiť ľudským uchom
  • Tie dokážu prinútiť tvoj telefón, aby spustil nahrávanie zvuku bez tvojho vedomia

Facebook plánuje hru na špióna, a to všetko kvôli reklame. Vynález, ktorý si spoločnosť nechala patentovať by mal byť totiž zameraný na získavanie informácií bez vedomia užívateľa. Zaujímavé je to, že k tomu, aby táto technológia fungovala ako hodinky netreba mobilný telefón a ani pripojenie na internet. Postačí obyčajný televízor, bez ktorého sa dnes nezaobíde takmer žiadny človek. Nebezpečenstvo tak hrozí takmer každému.

Technológia by mala využívať práve televízne prijímače, ktoré by mali slúžiť ako nosič skrytej správy, ktorá v konečnom dôsledku prinúti tvoj mobilný telefón spustiť nahrávanie zvuku bez tvojho vedomia. Takýto vynález by chcel mať aj James Bond. Ako by to malo celé fungovať?

Facebook zatiaľ technológiu nevyužíva

Predstav si, že sleduješ televíznu reláciu. Čo sa stáva v tom najlepšom? Samozrejme, príde reklama. Človek ju však nejako pretrpí alebo ignoruje. Tvoj zapnutý mobilný telefón však nie je natoľko odolný ako ty. Facebook a zadávatelia reklamy v televízii totiž do reklamy umiestnia špeciálny zvuk. Človek tento zvuk nedokáže odhaliť, keďže je pre ľudské uši nepočuteľný. Tento zvuk je vlastne akási správa, ktorá by mala dokázať presvedčiť tvoj supermoderný a bezpečný telefón, aby sa stal nebezpečným a začal nahrávať zvuk.

Je to niečo ako nepočuteľná Morzeovka pre počítače. Tvoj telefón tomuto príkazu neodolá a jednoducho spustí nahrávanie. Takto môže nahrávať nielen to, čo sa deje v izbe počas reklamy, ale aj iné zvuky a samozrejme hlasy ľudí. Čo je však cieľom tejto tajnej operácie? Na základe nahratých zvukov počas reklamy môže zadávateľ reklamy zistiť, čo sa počas reklamy dialo. Sledovali ju ľudia? Stíšili zvuk? Prípadne prepli kanál? Alebo, nedajbože, dokonca opustili miestnosť?


Na základe týchto hlasových údajov by dokázali zistiť, koľko ľudí si reklamu naozaj pozrelo. Facebook by vysoko sledované reklamy zaradil medzi tie obľúbené a následne by vedel reklamu zacieliť lepšie ako kedykoľvek predtým.

Na vystrašené otázky verejnosti spoločnosť odpovedala nasledovne: „Facebook nevyužíva takéto praktiky, nezachytáva dáta z mikrofónu a ani dáta z kamier bez súhlasu.“ To, čo však dnes neexistuje, môže existovať zajtra. Patent totiž poukazuje na to, aké formy získavania informácií Facebook minimálne zvažoval, aj keď len na papieri.

zdroj: dailymail.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech