Face­bo­ok spus­til voj­nu pro­ti Snap­cha­tu

Dárius Polák / 10. novembra 2016 / Business

Za posled­ný­ch pár rokov Face­bo­ok neuro­bil nič sig­ni­fi­kan­tné v boji pro­ti Snap­cha­tu. To sa za posled­né obdo­bie zme­ni­lo.

Predtým to Zuckerberg a spol. skúšali pomocou klonov Snapchatu, akým bol napr. Slingshot. Nikdy však nešli do otvorenej vojny. Až doteraz. Zuckerberg minulý týždeň vysvetlil, že spoločnosť v súčasnosti vidí kameru ako prostriedok, ktorým budú ľudia v budúcnosti komunikovať a zdieľať svoj obsah. Pod týmto má vedenie Facebooku na mysli súčasný trend, kedy ľudia využívajú na zdieľanie svojich zážitkov zo života namiesto písania textu viac fotky a videá. Preto sa sociálna sieť chce pre podporu tohto trendu sústrediť na zlepšenie svojich funkcií.

"Vo väčšine sociálnych aplikácii používame text box ako všeobecný spôsob zdieľania. Čoskoro však bude hlavným prostriedkom kamera," povedal samotný výkonný riaditeľ Facebooku. Hoci pri tomto vyhlásení nespomenul Snapchat, netreba byť v omyle - útok Facebooku na Snapchat sa práve začal.

1

Kamerová spoločnosť

Snapchat si prednedávnom zmenil obchodné meno na Snap Inc. a tvrdí, že je "kamerovou spoločnosťou." Táto sociálna sieť najprv začala s rozposielaním miznúcich správ. Po rokoch sa jej podarilo zbaviť sa titulu "sexting appka" a vyvinula sa v rapídne rastúcu sociálnu sieť s viac ako 150 miliónmi denných používateľov.

150 miliónov denných používateľov v porovnaní s 1,18 miliardami používateľov Facebooku vyzerá ako súboj Dávida s Goliášom. Snapchat však predstavuje existenčné ohrozenie Facebooku vďaka tomu, že sa mu podarilo zmeniť spôsob, akým ľudia zdieľajú fotky a videá. A hoci sa Facebook stal základným nástrojom pre prepájanie ľudí, Snapchat spopularizoval nový spôsob komunikácie, ktorý je veľmi vizuálny, prchký a predovšetkým zábavný.

Všemožnými filtrami Snapchat ohrozil Facebook v rôznych oblastiach. Čoraz viac spoločností investuje peniaze do reklamy Snapchatu, ktoré by inak boli investované Facebooku. Snapchat je takisto milovaný tínedžermi a mladými ľuďmi, ktorí predstavujú demografiu, ktorú sa Facebook bojí stratiť a rozhodol sa pre ňu vytvoriť tím, ktorého cieľom je dostať ich späť.

Pokiaľ by bolo tak, ako chcel Zuckerberg, Snapchat by sa stal členom Facebook skupiny, do ktorej patrí Instagram a WhatsApp. V roku 2013 sa snažil neúspešne kúpiť Snapchat za 3 miliardy dolárov. Spoločnosť teraz plánuje IPO, ktorého hodnota môže dosiahnuť 40 miliárd dolárov. Je už príliš neskoro kúpiť Snapchat, a preto druhá najlepšia vec, ktorú môže Facebook urobiť je začať ho kopírovať.

2

Nová Facebook kamera

Facebook momentálne testuje zmenu dizajnu svojej hlavnej aplikácie v Írsku, ktorá má mať podobné používateľské rozhranie ako Snapchat. Používatelia sú povzbudzovaní posielať svojim priateľom bláznivé selfie, ktoré zmiznú po 24 hodinách.

Zuckerberg dúfa, že zmena dizajnu sa spustí pre celý svet čo najskôr. Taká funkcia Instagram Stories, ktorá je priamym kopírovaním funkcie Snapchat Story je už teraz denne používaná viac ako 100 miliónmi ľudí. To je takmer 70 % celkových používateľov Snapchatu. Facebook takisto testuje klony Snapchatu v Messengeri a WhatsApp.

Hoci Facebook pravdepodobne nepresvedčí väčšinu používateľov, aby prestali používať Snapchat, môže vážne ohroziť jeho rast replikovaním kľúčových funkcií, ktoré poskytne pre viac ako miliardu svojich používateľov. To je výhoda, ktorú má Facebook nad každým protivníkom - bezkonkurenčný dosah na ľudí.

3

zdroj: businessinsider.com, zdroj fotografií: businessinsider.com

Pridať komentár (0)