Facebook vs Twitter: je to vôbec férový súboj?
- Nedávno sme narazili na článok Jana Řezába (Socialbakers), v ktorom sa vyjadril k situácii Twitteru. Podľa neho má Twitter skutočné problémy a to z dvoch nasledujúcich dôvodov:
- Nedávno sme narazili na článok Jana Řezába (Socialbakers), v ktorom sa vyjadril k situácii Twitteru. Podľa neho má Twitter skutočné problémy a to z dvoch nasledujúcich dôvodov:
1) Mesační aktívni používatelia
V druhom kvartály tohto roka vykázal Twitter nárast z 308 mil. na 316mil., čo je len 8 mil. kvartálny nárast. (Prečo sa spomína kvartálny a nie ročný nárast? Lebo pre spoločnosť ako Twitter musia byť aj kvartálne čísla omnoho väčšie).
V prípade Facebooku sú čísla úplne iné 1,441 mld. > 1,490 mld. v rovnakom období. Spočítané podčiarknuté je to 49 mil., čo dodať.
Facebook vs Twitter: 1-0
A teraz prichádzame k druhému problému Twitteru.
2) Príjmy
V podstate ani nejde až tak o príjmy celkovo. Stále je to značná suma peňazí. A v prípade US používateľov je to oproti Facebooku len polovičný rozdiel, čo nie je až tak zlé: Twitter – 4$ per US user, Facebook – 8$ per US&Canada user.
Problémom však je zvyšok sveta a ten je len ťažko zanedbať. Twitter láka väčšinou prémiové publikum, ktoré nepatrí do hlavného prúdu. Tu čísla ukazujú jednoznačne v prospech Facebooku: Twitter – 0,6$ per user, Facebook – 1,4$ per user.
Facebook vs Twitter: 2-0
Tieto dva ukazovatele sú dôvody, ale nie sú jadrom problému.
Jadrom problému je produkt Twitteru. Je skvelý na vertikály ako real-time news, Live eventy, politické debaty, oficiálne vyhlásenia. No žiadna z nich nie je dostatočne dobre filtrovaná. Hlavný problém Twitteru je teda jeho filtrovanie. Stále nemajú dokonca ani kategorizáciu. Dokonca český Socialbakers sú v podstate jediný neoficiálny index na prehliadanie medzi kategóriami značiek v Twitter štatistikách. Ak však ide o oficiálne štastiky na Twitteri, tam už to také ľahké nie je a to je ten problém.
Facebook KO Twitter… čas ukáže.
Twitter má teda problém. A pritom by to mohli krásne segmentovať do viacerých appiek ponúkajúcich lepšiu a prepojenejšiu funkcionalitu. Engagement by rástol a nárast užívateľov by bol automatickejší.
Takže Twitter, je čas na: a) Vybudovať appky a zapracovať filtrovanie a b) Umožniť iným, aby mu pomohli v tom budovaní.
Zdroj: Jan Řezáb, Mark Zuckerberg