Medzi Facebookom a Snapchatom začína tvrdá a špinavá hra!

Martin Bohunický / 17. marca 2016 / Business

Keď Facebook tento mesiac kúpil aplikáciu Masquerade, všetci začali debatovať, či tretí útok na Snapchat vyjde.

Už od roku 2012 sa Facebook snaží reagovať na všetko, čo Snapchat ponúka. Akvizícia Masquerade potvrdzuje, že vojna medzi týmito dvoma spoločnosťami opäť naberie na obrátkach. Vo video obsahu ležia miliardy dolárov a deliť sa nechce nikto.

 

Zlyhania Facebooku

Snapchat zasiahol mladých koncom roka 2011. Odvtedy sa Facebook márne snaží skopírovať funkcie, ktoré táto aplikácia ponúka.

V roku 2012 Facebook predstavile Poke – aplikáciu, ktorá dovoľuje posielať správy, fotky a videá, ktoré sa po čase sami zničia. Nefungovalo to a spoločnosť to zabalila. Neskôr to Facebook skúsil s aplikáciou Slingshot, ktorá bola údajne pod dôkladným dohľadom samotného Zuckerberga. No skončilo to len ďalším sklamaním.

evan-spiegel-mark-zuckerberg-snapchat-facebook

foto: vanityfair.com

A nie je to len o kopírovaní Snapchatu. Zuckerberg chcel spoločnosť kúpiť. Dvakrát. A Evan Spiegel ho dvakrát zrušil.

Facebook tvrdí, že Masquerade zostane samostatnou aplikáciou. Dá sa však očakávať, že postupne začne funkcionalitu zavádzať aj do Facebooku. Bude mať na to, aby porazila Snapchat Lens-esque?

Ambície na poli videa

Snapchat a Facebook majú mesačne približne rovnaký podiel. Treba však dodať, že Snapchat má výrazne menej používateľov a narozdiel od Facebooku neprehráva videá automaticky. 8 miliard videní videa denne na Snapchate je päťnásobok toho, čo mala firma v tomto čase minulý rok.

Facebook taktiež explodoval s videom. Navyše, veľkú časť pozornosti sústredí na live streaming, ktorý je určite vychytanejší ako to, čo ponúka Snapchat. Facebook na to šiel cez celebrity a najpopulárnejších tvorcov, vďaka čomu v tejto oblasti dominuje.

ARCHIV - A file picture dated 11 July 2013 of Mark Zuckerberg (R), chief executive officer and founder of Facebook Inc., and wife Priscilla Chan (L) attending Allen and Company 31st Annual Media and Technology Conference, in Sun Valley, Idaho, USA. EPA/ANDREW GOMBERT (zu dpa «Ehepaar Zuckerberg gründet Schule für Kinder aus armen Familien» vom 23.10.2015) +++(c) dpa - Bildfunk+++

foto: spiegel.de

Aj keď Snapchat ešte nemonetizuje tak agresívne, ako Facebook, pre potencionálnych inzerentov je extrémne atraktívny a to najmä pre oddané a aktívne publikum.

Boj o mozgy

Keďže toto nie je hra o fazuľky, spoločnosti hrajú často špinavú hru. Aj preto Snapchat prebral Facebooku Srirama Krishnana, ktorý vyvinul Facebook Audience Network. A podľa štatistík LinkedIn nie je jediný. Priamo z jednej firmy do druhej prešlo doposiaľ minimálne 20 zamestnancov z vyšších štruktúr.

Ako povedal jeden zamestnanec Facebooku, Snapchat je pre Facebook oveľa väčší problém, než sa doposiaľ mohlo zdať.

zdroj: businessinsider.com, titulná foto: mic.com

Pridať komentár (0)