Ferrari predstavilo nasledovníka svojho najúspešnejšieho modelu 488 GTB. Privítaj model F8 Tributo

  • Legendárna automobilová značka Ferrari predstavila nasledovníka úspešného modelu Ferrari 488 GTB
  • Ferrari F8 Tributo prinesie radosť všetkým fanúšikom značky
  • Kompletné predstavenie by sa malo odohrať už o mesiac na autosalóne v Ženeve
ferrari
zdroj: ferrari
  • Legendárna automobilová značka Ferrari predstavila nasledovníka úspešného modelu Ferrari 488 GTB
  • Ferrari F8 Tributo prinesie radosť všetkým fanúšikom značky
  • Kompletné predstavenie by sa malo odohrať už o mesiac na autosalóne v Ženeve

Automobilka Ferrari prekvapila všetkých svojich priaznivcov. Predstavila totiž nástupcu úspešného športového automobilu značky modelu Ferrari 488 GTB. Štvorkolesový tátoš, ktorý sa vyrába od roku 2015 tak nečakane dostal priameho nástupcu v podobe Ferrari F8 Tributo.

Jedná sa o priame nadviazanie na obľúbený automobil. Automobilka zatiaľ zverejnila len fotografie. Na automobil si však budú môcť siahnuť návštevníci autosalónu v Ženeve. Ten sa bude konať už budúci mesiac. Pozrime sa na to, čo predstavená novinka dokáže. V prvom rade sa nejedná o žiadny obyčajný automobil pre masy. Je to superšportiak, ktorý vďaka osemvalcovému motoru umiestnenému uprostred dokáže neskutočné veci.

Lepší vo všetkých oblastiach

Motor s objemom 3902 cm3 z predchádzajúceho modelu zostal aj naďalej. Jeho tvorcovia ho však potiahli z pôvodných 670 na 720 koní. Nejedná sa o extrémny skok, avšak dostatočný na to, aby sa parametre vozidla oproti predchodcovi o krôčik zlepšili. Červený diabol dokáže vystreliť z nuly na sto kilometrov len za 2,9 sekundy.

A maximálna rýchlosť? To je kapitola sama o sebe. Ručička tachometra sa zastaví až na hranici 340 km/h. Ak sa pozrieme na pôvodný model z roku 2015, tak v prípade zrýchlenia z nuly na stovku sa jedná o zanedbateľnú stotinu sekundy. V prípade maximálky je to zlepšenie o 10 km/h oproti predchodcovi. Nejedná sa o veľké skoky, ale aj malé vylepšenia potešia.

Automobil váži celkovo 1 330 kilogramov, čo je zníženie o 40 kilogramov v porovnaní s modelom Ferrari 488 GTB. Vylepšená bola taktiež aerodynamika karosérie a chladenie motora. O dizajnovú stránku sa tentoraz postaralo samotné Ferrari, ktoré tentokrát nevyužilo služby dizajnérskej spoločnosti Pininfarina.

Zmena tvaru karosérie prispela k zvýšeniu prítlaku automobilu o pekných 15 percent. Na autosalóne v Ženeve sa však o vozidle dozvieme omnoho viac. Pôvodne sa tiež špekulovalo, že automobil bude hybridným vozidlom. Túto informáciu zatiaľ Ferrari ani nepotvrdilo, ale ani nevyvrátilo. Na autosalóne bude novinka súperiť s konkurenciou od Lamborghini. Nemenej známy výrobca superšportiakov tu bude totiž predstavovať novinku s názvom Huracán Evo Spyder.

zdroj: bloomberg.com