Ford predviedol 700-koňový Mustang Shelby GT500. Je to najrýchlejší pretekár vhodný do bežnej premávky

  • Legendárna značka Ford predstavila najnovšiu verziu svojho ešte legendárnejšieho Mustangu GT Shelby 350
  • Shelby GT500 má pekelných 700 koní a je najnovším prírastkom do rodiny vozidiel Mustang
  • Najnovší model je aj napriek nadpriemerným parametrom legálne využiteľný v bežnej premávke
ford
ford
  • Legendárna značka Ford predstavila najnovšiu verziu svojho ešte legendárnejšieho Mustangu GT Shelby 350
  • Shelby GT500 má pekelných 700 koní a je najnovším prírastkom do rodiny vozidiel Mustang
  • Najnovší model je aj napriek nadpriemerným parametrom legálne využiteľný v bežnej premávke

Pretekárske vozidlá nie sú bežne určené na klasické cesty. Dôvodov je viacero, iná prevodovka, silný motor, ktorý poriadne žerie a množstvo iných komplikácií, ktoré prichádzajú s výkonnými vozidlami.

Spoločnosť Ford potichu vo svojich výrobných halách „upiekla“ nový Mustang GT Shelby 500, ktorý je nielen nefalšovaným nástupcom predchádzajúcich modelov, ale je najrýchlejším pretekárskym automobilom, ktorý môžeš legálne používať aj v bežnej premávke. Práve preto určite poteší množstvo fanúšikov extrémne výkonných strojov.

Mustang GT Shelby 500 nesie meno pretekára a inžiniera Carrolla Shelbyho, ktorý v roku 1967 pracoval na dizajne dnes legendárneho Mustangu. Stroj je priamym nástupcom GT Shelby 350. Najnovší prírastok do rodiny silných strojov bol predstavený na Detroit Auto Show. Pri návrhu finálnej verzie sa inžinieri inšpirovali u dvojice automobilov. Prvým z nich je superšportiak Ford GT a tým druhým pretekársky Mustang GT4.

Kombinácia technológií z týchto dvoch vozidiel z neho urobila akýsi hybrid medzi čistým pretekárskym vozidlom a osobným automobilom. Obsahuje totiž určité prvky a komfort, ktorý ponúkajú klasické vozidlá. Treba však upozorniť na to, že sa ikdy nebude jednať o klasický osobný automobil.

Pozrime sa však, čo tento stroj dokáže. Pod kapotou sa ukrýva osemvalcový motor s objemom 5,2 litra. Motor je umiestnený čo najnižšie v prednej časti vozidla. Tá tak pôsobí menej vypuklo. Vďaka motoru dosahuje automobil výkon tesne nad 700 koní a dokáže zrýchliť z nuly na stovku za menej ako tri sekundy. O precízne radenie rýchlostí sa stará sedemstupňová prevodovka. Tlmenie vozidla je riadené elektronicky a prispôsobuje sa vozovke v priebehu milisekúnd. Vozidlo by malo byť tiež vybavené karbónovými diskami kolies.

Automobil je, samozrejme, doplnený poriadne veľkým spojlerom. Za príplatok si môže zákazník vyžiadať nastaviteľnú verziu. Spoločnosť Michelin sa postarala o návrh pneumatík priamo na mieru. Vďaka nim bude automobil držať na vozovke ako pribitý. Ford zatiaľ zďaleka nezverejnil všetky informácie. Nevieme teda, kedy sa začne vozidlo vyrábať a nepoznáme podrobné parametre. Novinka je určená výhradne pre americký trh a do predaja by sa mala dostať koncom tohto roka v troch variantách.

zdroj: cnbc.com , novinky.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech