Futuristický dizajn a vlastnosti, ktorými je ideálnym mestským autom 21. storočia. Privítaj revolučný elektromobil pre masy

  • Tesle pribúda čoraz viac konkurencie
  • Vynárajú sa mnohí výrobcovia, ktorých cieľom je ponúkať kvalitu a primeranú cenu
  • Lacné elektromobily majú určité obmedzenia, no existujú aj výnimky
  • Tesle pribúda čoraz viac konkurencie
  • Vynárajú sa mnohí výrobcovia, ktorých cieľom je ponúkať kvalitu a primeranú cenu
  • Lacné elektromobily majú určité obmedzenia, no existujú aj výnimky

Startup Uniti zo Švédska prichádza s automobilom, ktorým cieli na mestskú dopravu. Väčšina ľudí totiž využíva automobil na pohyb v rámci väčších miest či blízkeho okolia. Na cestu do práce alebo každodenné nákupy. V mestách je obrovskou výhodou vlastniť automobil menších rozmerov. Zaparkovať v dopravnej špičke nie je totiž jednoduché. S menším vozidlom sa dostaneš na miesta, ktoré majiteľom vozidiel typickej veľkosti robia vrásky na čele. Uniti One je presne také, aké potrebuješ na pohyb po meste – malé a svižné.

Dizajn vozidla je naozaj zaujímavý a nenájdeš na ňom takmer žiadnu ostrú hranu. Výrobcovia vedia, že ak chcú na trhu preraziť, musia ponúknuť to, po čom túži srdce zákazníka 21. storočia – nesmie chýbať kvalita, výbava, zaujímavé bonusy, a to všetko pri čo najnižšej cene. Nesplniteľné? S Uniti One sa to však podarilo pri cene začínajúcej na hranici 14 900 €.

Švédska kvalita

Aké prekvapenia výrobca pripravil? Pri návrhu vozidla sa v prvom rade myslelo na bezpečnosť posádky. Preto je vybavené nielen airbagmi, ale využíva taktiež moderné vychytávky, ako napríklad funkciu predvídania kolízií. Vďaka množstvu všadeprítomných senzorov spolupracujúcich s výkonnými procesorovými jednotkami by nemalo byť problémom vyhnúť sa nebezpečenstvu.

Ak nazrieš do interiéru, určite tvoj pohľad upúta netypické riadenie. To pripomína skôr vzdialenú budúcnosť než tradičný volant. Má podobu dvoch joystickov prepojených pomocou centrálneho displeja. Jednoducho paráda. Okrem toho tu nájdeš aj najmodernejšiu formu bezdotykového nabíjania. Obrovským bonusom je záložná batéria. Tá sa dá jednoducho vybrať, a tak si ju môžeš nabíjať priamo u seba doma.

V prípade problémov s hlavným akumulátorom je tento malý zdroj energie záchranným kolesom, pretože zaručí dojazd 30 kilometrov. Hlavná batéria má kapacitu 22kWh, čo je dostatok na takmer 300 km. Pri klasickom nabíjaní sa batéria dobije v priebehu troch hodín a desiatich minút. Možnosť rýchleho nabíjania je iná káva. Umožní dojazd až 200 kilometrov, a to iba po pol hodine na nabíjačke.

Od mestských vozidiel nečakáš výkon, avšak ani tu sa tento počin nenechá zahanbiť. Z nuly na osemdesiatku vyletíš len za 3,5 sekundy pri aktivácii športového módu. Maximálna rýchlosť je 130 kilometrov za hodinu, čo je na mesto plne postačujúce. Automobil bude v predaji od roku 2019 vo viacerých veziách – v dvojsedadlovej, štvorsedadlovej a päťsedadlovej verzii. Najvyššia bude stáť 19 900 €. O malé žihadlo je obrovský záujem. Výrobca už potvrdil tisícku objednávok.

zdroj: uniti.earth , inhabitat.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech