Google, Amazon či zastúpenie Číny. Toto sú najhodnotnejšie značky sveta

  • Na svete existuje nespočetné množstvo spoločností, ktoré dlhodobo budujú svoje meno
  • Nie každá má však natoľko silný brand, aby sa dokázala prebojovať do prvej desiatky nasledujúceho rebríčka
  • Ktoré spoločnosti majú najsilnejšie postavenie vo svete?
peniaze
pixabay
  • Na svete existuje nespočetné množstvo spoločností, ktoré dlhodobo budujú svoje meno
  • Nie každá má však natoľko silný brand, aby sa dokázala prebojovať do prvej desiatky nasledujúceho rebríčka
  • Ktoré spoločnosti majú najsilnejšie postavenie vo svete?

Čo je z dlhodobého hľadiska najťažšie pri budovaní firmy? No predsa budovanie silnej značky. Na silnú a dobre známu značku ľudia jednoducho len tak ľahko nezabudnú. Na svete je množstvo spoločností, ktorým sa to v nikdy nepodarí, ale taktiež mnoho takých, ktoré sa stanú vo svete pojmom. Rebríček tých najhodnotnejších značiek pre rok 2018 zverejnila spoločnosť WPP, ktorá je vôbec najväčšou reklamnou spoločnosťou na svete.

Výsledky hovoria za všetko. Cestou k úspechu je postupné a dlhoročné budovanie značky. V prvej trojke sa totiž umiestnili známy velikáni. Prvé miesto obsadila spoločnosť Google, ktorá svoje portfólio produktov pomaly, ale isto rozširuje. Už to dávno nie je len samotný vyhľadávač. Pod značku spadajú aj reproduktory, mobilné telefóny, VR riešenia a laptopy. Google zvíťazil už druhýkrát po sebe. Hodnota značky sa z roka na rok zvýšila o 23 %.

Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Apple, ktorej sa aj napriek obrovskej konkurencii podarilo zvýšiť hodnotu svojej značky o rovných 28 %. No a na treťom mieste sa umiestnil, samozrejme, Amazon. Kedysi čisto internetový obchod taktiež rozšíril portfólio svojich produktov na mnohé oblasti života. Čítačky kníh, reproduktory, sieť obchodov a produkty pre zdravie sú len zlomkom toho, čomu sa Amazon dnes venuje. Strieborná priečka tak nie je prekvapením. Hodnota značky totiž vzrástla o 49 %.

Tento rebríček je zaujímavý aj tým, že berie do úvahy nielen finančný nárast hodnoty značky, ale aj názory zákazníkov. Svoje želiezka v ohni tu má aj Čína. Čínske značky podľa WPP rastú dvojnásobnou rýchlosťou v porovnaní s americkými značkami. Vôbec prvýkrát sa dostala čínska spoločnosť aj do prvej desiatky.

Internetový predajca Alibaba, ktorý narástol o 92 % sa umiestnil na deviatom mieste. Konkurenčná čínska značka Jingdong sa umiestnila na 59 mieste s rastom 94 % a výrobca nápojov Moutai na 34 priečke s nárastom o 89 %.

Desiatka najhodnotnejších značiek sveta

Značka Hodnota značky v miliónoch dolárov
Vývoj hodnoty
1. Google 302 063 +23%
2. Apple 300 595 +28%
3. Amazon 207 594 +49%
4. Microsoft 200 987 +40%
5. Tencent 178 990 +65%
6. Facebook 162 106 +25%
7. Visa 145 611 +31%
8. McDonald’s 126 044 +29%
9. Alibaba 113 401 +92%
10. AT&T 106 698 -7%

 

zdroj: businesstech.co.za , thenational.ae

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK