Historicky prvé SUV od Lamborghini je obrovský hit. Zakazníci míňajú desiatky tisíc aj na príplatkovú výbavu

  • Lamborghini sa rozhodlo šokovať svojich zákazníkov, a tak pred pár mesiacmi oznámilo nový a neobyčajný automobil
  • Priaznivci značky samozrejme čakali superšport, ktorý by lámal rekordy v rýchlosti
  • Nestalo sa tak a namiesto toho sa na trhu objavilo pekelne rýchle SUV-čko s názvom Urus
lamborghini
Lamborghini
  • Lamborghini sa rozhodlo šokovať svojich zákazníkov, a tak pred pár mesiacmi oznámilo nový a neobyčajný automobil
  • Priaznivci značky samozrejme čakali superšport, ktorý by lámal rekordy v rýchlosti
  • Nestalo sa tak a namiesto toho sa na trhu objavilo pekelne rýchle SUV-čko s názvom Urus

SUV-čka sú v súčasnosti veľmi lukratívnou časťou trhu. Priestranné, bezpečné a vždy pripravené na jazdu mimo nespevnenej vozovky. Niet sa čomu čudovať, že sa tento typ vozidiel stal obľúbeným rodinným automobilom. Na prudký nárast sa už pravdepodobne nemohli dlhšie dívať vo vedení luxusnej značky automobilov Lamborghini, ktorá v celej svojej histórii vyrábala väčšinou iba športové a veľmi rýchle vozidlá. Rozhodli sa však porušiť svoju tradíciu a vypustiť do sveta model, ktorý kompletne narušil výnimočnosť značky.

Nový model je zameraný viac masovo a komerčne. Lamborghini totiž v roku 2017 predalo „rekordných“ 3 815 kusov vozidiel, čo je v porovnaní s komerčnými značkami minoritný podiel. S vydaním tejto novinky sa však všetko zmenilo. O Urus majú záujem aj ľudia, ktorí nikdy predtým Lamborghini nevlastnili. Tento krok tak pritiahne nových zákazníkov. Množstvo tých skalných však vyjadruje nespokojnosť. Po uvedení vozidla sa tábor priaznivcov rozdelil na dve časti.

Jedna časť tento krok uvítala a druhá skupina sa cíti dotknutá. Značka pre nich stratila hodnotu a punc exkluzivity. Názor jednej časti však automobilku neovplyvní. Dôležité sú totiž čísla a tie hovoria jasne. V roku 2019 plánuje automobilka vyrobiť až 7000 vozidiel. Je dokonca predpoklad, že by táto méta mohla byť prekonaná o rovných 1000 kusov. Masová výroba tak nehrozí.

Lamborghini nemá kapacity na to, aby vyrábalo stovky tisíc vozidiel ročne. Okrem toho si chce zachovať punc exkluzivity. Preto vôbec neplánuje preniknúť na masový trh. To by možno znamenalo pre automobilku koniec a nervovo slabší priaznivci nemuseli vôbec uniesť.

Riskantný krok sa vyplatil

Čím však Urus zabodoval u nových zákazníkov? Stačí povedať, že tento stroj je najrýchlejším SUV-čkom sveta. O kvalite jeho materiálov svedčí aj jeho váha, ktorá atakuje hranicu 2,2 tony.  Dizajn sa inšpiroval viacerými vozidlami, napríklad Lamborghini Countachom či Aventadorom. K obrovskému výkonu prispieva dvakrát preplňovaný štvorliter s ôsmymi valcami. Maximálna rýchlosť je 305 km/h a na stovku dosiahne za 3,6 sekundy. Motor okrem výkonu prekvapí aj úspornosťou. Spotrebuje iba 10,6 litra na sto kilometrov. A cena?

Ta začína na 160 000 €. Zákazníci však pravidelne platia podstatne viac. Dôvodom sú príplatky. Ak chceš lepšie pneumatiky, autonómne riadenie, nočné videnie alebo napríklad špičkový audiosystém Bang & Olufsen Advanced 3D, zaplatíš si podstatne viac. Zákazníci v priemere doplácajú k cene vozidla 33 000 €.

zdroj: autobazar.eu , autoforum.cz , pravda.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech