H&M vyrábalo nad rámec spotreby. Prebytočné oblečenie je teraz obrovský problém

  • H&M je známy švédky predajca lacného oblečenia, ktorý si svojím hospodárením pekne zavaril
  • Spoločnosť stojí na pokraji krízy kvôli šialenej výrobe oblečenia na sklad, ktoré nakoniec nebola schopná predať
H&M
flickr
  • H&M je známy švédky predajca lacného oblečenia, ktorý si svojím hospodárením pekne zavaril
  • Spoločnosť stojí na pokraji krízy kvôli šialenej výrobe oblečenia na sklad, ktoré nakoniec nebola schopná predať

Švédska značka lacného oblečenia H&M sa dostala do ošemetnej situácie úplne sama. Rozhodla sa totiž vyrábať obrovské množstva oblečenia aj napriek tomu, že predaje mali klesajúcu tendenciu. Takto to robila už dlhšiu dobu. V produktoch a oblečení vyrobenými na sklad sa ukrývalo rekordných 3,5 miliardy eur. Kto mal na svedomí bezhlavé míňanie financií spoločnosti je neznáme. Pravdepodobne to však bol nejaký „šikovný manažér“, ako to v takýchto prípadoch býva zvykom.

Ako sa táto deštruktívna situácia skončila si, domyslí každý sám. Predaje rapídne klesali a na sklade tovar v hodnote miliárd eur. O tom, že značka má poriadne problémy, svedčil aj pokles tržieb v minulom roku. Bolo to vôbec prvýkrát v priebehu dvadsiatich rokov, čo sa niečo takéto stalo. Pokles predajov majú na svedomí lacnejší online predajcovia, ktorým sieť predajní H&M jednoducho cenovo nedokáže konkurovať a pohotová konkurencia. Oproti minulému roku narástol počet skladových zásob spoločnosti o rovných 7 %.

Zákazníci si prídu na svoje

O tom, že to H&M s výrobou odevov naozaj preháňa, svedčí aj to, že jedna švédska elektráreň pri meste Štokholm sa rozhodla v minulom roku znížiť spaľovanie fosílnych palív. K tomu dopomohli aj balíčky vyradených odevov z neďalekého skladu H&M. Za minulý rok spálili 15 ton oblečenia.

Vďaka „šikovnému vedeniu“ sa tak kedysi úspešná spoločnosť dostáva do peknej šlamastiky. Za všetko môže zle nastavené hospodárenie spoločnosti a malý záujem o udržanie si zákazníka. V minulosti to bolo inak a značka sa snažila prilákať nových ľudí vďaka rôznym výnimočným akciám. Dnes tomuto venuje len minimálnu pozornosť.

H&M má však jedno jediné, a to je silné meno vo svete. Legendárny status len tak niečo nezničí. Značka priznáva chyby a chystá sa urobiť všetko preto, aby ich napravila čo najrýchlejšie. Potešujúce je to, že zo súčasnej situácie budú ťažiť hlavne zákazníci. V prvom rade pôjde o to, ako sa zbaviť nepredaného tovaru inak ako spálením. Zákazník tak môže čoskoro čakať zaujímavé zľavy. Okrem toho plánuje rozšírenie počtu internetových obchodov o 25 %, čo je oblasť, ktorej sa spoločnosť venovala len minimálne.

zdroj: nytimes.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech