Honda má prvé súkromné mini lietadlo a hneď na prvý pokus sa vydarilo absolútne perfektne

  • Honda je známym pojmom v pozemnej doprave. Jej automobily a motocykle nie je možné prehliadnuť
  • Vedel si však, že firma začala vyrábať aj vlastné súkromné lietadlá HA-420 HondaJet?
  • Za 4,07 milióna eur získaš stroj, ktorý nielen dobre vyzerá, ale poskytuje komfortné cestovanie
lietadlo hondajet
facebook.com
  • Honda je známym pojmom v pozemnej doprave. Jej automobily a motocykle nie je možné prehliadnuť
  • Vedel si však, že firma začala vyrábať aj vlastné súkromné lietadlá HA-420 HondaJet?
  • Za 4,07 milióna eur získaš stroj, ktorý nielen dobre vyzerá, ale poskytuje komfortné cestovanie

HA-420 HondaJet je zatiaľ prvým pokusom o vzlietnutie do oblakov. Na to, že je to po prvýkrát sa súkromné mini lietadlo naozaj vydarilo. Ako je to možné? Firma je známa svojou trpezlivosťou. Príkladom môže byť superšportiak Honda NSX, ktorý sa mal po oznámení v roku 2007 objaviť na trhu o tri roky neskôr. Samozrejme, že sa tak nestalo a dočkali sme sa ho až v roku 2016. Inžinieri Hondy chcú dosiahnuť top kvalitu, nech to trvá akokoľvek dlho.

Podobný osud postihol aj prvé súkromné mini lietadlo. Idea o vytvorení lietadla sa zrodila už koncom osemdesiatych rokov. Prvá kresba z pera dizajnéra Michimasa Fujina vzišla v roku 1997. V roku 1999 bol zostrojený prvý koncept. Testovanie vo veternom tuneli následne potvrdilo, že je vhodné do reálnych podmienok a v roku 2003 bol zrealizovaný prvý let. O rok neskôr bol schválený komerčný vývoj.

Prvý let finálnej verzie lietadla sa však uskutočnil až v roku 2014. Že neskoro? U Hondy však nič výnimočné. Tým sa však naťahovanie neskončilo. Bolo treba získať potrebné certifikáty, ktoré sú nevyhnutné pri uvádzaní nových lietadiel na trh. Posledný európsky certifikát EASA získalo lietadlo v máji 2016. Dnes je tu finálny stroj, ktorý je priam ovenčený oslavnými ódami. Mal by byť najdokonalejším mini súkromným lietadlom na svete. Pri dĺžke 13,1 metra a rozpätí krídel 12,2 metra poskytuje pomerne vysokú úroveň komfortu, aj keď nepatrí k najväčším.

Netypické dizajnové vychytávky

Jeho výroba prebieha vo výrobných halách v Severnej Karolíne. Lietadlo používa dizajnérske „fičúrky“, ktoré prispievajú k výborným parametrom a výkonu. Začneme nosom. Bude to znieť smiešne, ale návrh špičky lietadla bol inšpirovaný párom topánok na vysokom opätku od značky Salvatore Ferragamo. Druhým netypickým krokom pri návrhu bolo umiestnenie dvojice Honda HF120 turbovrtuľových motorov. Tie sa nachádzajú na pylónoch nad každým krídlom. Vďaka tomu dochádza k redukcii hluku v kabíne.

Kabína lietadla je tvorená plastickým kompozitným materiálom spevneným karbónom. Kompozitný materiál bol použitý aj na celý trup lietadla a mal by dosahovať vyššiu pevnosť než klasický hliník. V lietadle nájdeš dva úložné priestory na batožinu. Jeden v prednej a druhý v zadnej časti. Čo ťa však čaká vo vnútri lietadla? Dostatok miesta pre štyroch cestovateľov. Okrem toho tu však objavíš ešte dve miesta navyše.

Jedno je pri dverách a druhé v pilotnej kabíne. Lietadlo totiž dokáže ukočírovať aj jeden pilot. Potreba druhého pilota tak odpadá. Do lietadla sa okrem toho podarilo „natlačiť“ miniatúrnu kúpeľňu a dokonca aj WC. Ak sa nezaobídeš bez pripojenia na internet, máš k dispozícii aj WiFi. Veľké okná ti poskytnú nielen parádny výhľad, ale aj dostatok svetla. Sedadlá využívajú systém plávajúcich guľových kĺbov, a tak si ich môžeš prispôsobiť úplne bez obmedzenia.

Na jedno naplnenie nádrže lietadlo zvládne preletieť vzdialenosť 2 253 kilometrov v prípade štyroch osôb na palube. Vzduch dokáže pretínať maximálnou rýchlosťou 782 km/h. Letieť vo výške 13 000 metrov je pre neho malinou. Vďaka tomu sa vyhne bežnej leteckej premávke. V súčasnosti sa vyrobí jeden kus týždenne. Záujem je obrovský a bjednávky budú vybavené až koncom roka 2018.

zdroj: businessinsider.com , wikipedia.org

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech