Hybridné auto rady 5 od BMW sa pýši extrémne nízkou spotrebou

Richard Vitkovský / 18. júna 2017 / Auto

zdroj: youtube.com

Automobilka BMW nenápadne zaradila do svojej ponuky novú radu hybridných štvorkolesových tátošov. Nové autíčka majú zaujímavé vychytávky. Vyzerá to tak, že luxusná značka nenecháva nič na náhodu a pomaly, ale isto smeruje k plnohodnotným elektrickým automobilom. Aká je nová 5-ková rada? To sa dozvieš práve teraz.

Pokiaľ sleduješ vývoj v automobilovom svete, určite vieš, že situácia je tu pomerne premenlivá. Je isté, že postupne bude treba opustiť zastarané spaľovacie motory či už z dôvodu znečisťovania ovzdušia, alebo z dôvodu vyčerpávania zemských zdrojov paliva. Kam sa uberá vývoj? Predsa k elektrickým automobilom. Prechod však nie je jednoduchý a plnohodnotné elektromobily majú ešte svoje mušky.

Výrobcovia preto pozorne sledujú trendy a hlavne priekopníka v tomto odbore – firmu Tesla, ktorá prichádza s čoraz lepšími modelmi. V najbližších rokoch mnohé automobilky chystajú postupný prechod na elektrinu. Ten však musí byť jednoduchý, a preto sa v poslednej dobe dosť často skloňuje pojem „hybridné auto“. To ponúka výhody benzínového a elektrického pohonu. BMW predstavilo šesť nových hybridov.

auto bmw
zdroj fotografie: bmw.co.uk

BMW 530e – auto, ktoré nežerie trávu okolo cesty

Jedným z predstavených hybridov je BMW 530e. Toto auto naozaj nie je veľmi hladné. Spotreba na sto kilometrov je taká nízka, že tomu určite nebudeš veriť. Pri prejdení stovky bude štvorkolesový tátoš ľahší iba o 1,9 litra paliva.  Pritom automobil nie je žiadne tintítko, ale dizajnovo veľmi pekný stroj.

Pod kapotou tiká 135-kilowattový spaľovací motor, ktorý má krútiaci moment 320 Nm. Jeho elektrický brat má 85 kilowattov s krútiacim momentom 250 Nm. Kombinovane sa výkon oboch zastaví na 185 kilowattoch. Maximálna rýchlosť automobilu je pritom 235 km/h. Pri potrebe rýchleho úteku pri prekročení rýchlosti sa na stovku dostaneš za 6,2 sekundy, čo nie je úplne top zrýchlenie, ale postačí.

Nevýhodou hybridov je však menej miesta pre batérie.  Vstavané akumulátory s kapacitou 9,2 kWh totiž umožnia dojazd len okolo 50 kilometrov. Takže hrať sa naplno s elektrickým pohonom sa veľmi neoplatí. Aj napriek malému dojazdu sa zásluhou tohoto motora dostala spotreba na rekordne nízku úroveň.

Možností ako jazdiť je mnoho aj vďaka rôznym módom jazdy. Východiskový prednastavený režim sám nastavuje spoluprácu oboch motorov tak, aby bola jazda čo najlepšie vyvážená. Batéria sa dobíja buď s pomocou spaľovacieho motora alebo priamo zo siete vďaka špeciálnej bezdrôtovej nabíjačke, kde sa bude prúd prenášať vzduchom. Cena v USA bude pomerne zaujímavá a bude začínať na 51 400 dolároch.

 

 

Pridať komentár (0)