IBM ruší home office, potrebuje viac kreatívnych nápadov
- Zdá sa, že trend práce odkiaľkoľvek poriadne ani nezačal a už sa aj končí.
- Zdá sa, že trend práce odkiaľkoľvek poriadne ani nezačal a už sa aj končí.
Vo svete a ani u nás na Slovensku nie je už nič výnimočné, ak firma svojim zamestnancom poskytuje možnosť práce z domu. Primárne však stále ide o IT sektor. Medzi prvými spoločnosťami, ktoré zaviedli benefit vo forme home office bol aj gigant IBM. Pre ich pracovníkov je úplne prirodzené, ak zamestnanec z jedného oddelenia sedí v Indii ďalší v USA a iný v Európe a navzájom sa spájajú len vďaka videohovoru. Zamestanci sa tak v podstate nikdy nemuseli vidieť naživo, no denne elektronicky komunikujú a vedú videokonferencie.
foto:facebook.com/ibmslovakia
Za jediný zaručený recept na úspech považuje kombináciu skvelých ľudí, správnych nástrojov, jasný cieľ, analýzu výsledkov a ešte jednu vec, ktorou je naozaj kreatívny a inšpiratívny tím, ktorých zmaximalizuje potenciál pracovného tímu.
Zaujímavé je, že Američania v IBM dnes vôbec neriešia celkovú produktivitu ich zamestnancov, v tejto oblasti sa zdá byť všetko v poriadku. Možno je to spojené aj s celkovou spokojnosťou zamestnancov, ktorí sú doma šťastní, a tým pádom aj ochotní pracovať.
foto:facebook.com/ibmslovakia
Celý problém tkvie v kľúčovom networkingu a v generovaní nových myšlienok. Inovatívne nápady a kreatívne návrhy sa stali esenciálnymi zložkami pre úspech v zložitom IT sektore. Spoločnosti ako IBM potrebujú mať svoje tímy pohromade viac ako kedykoľvek predtým. Púšťajú sa totiž do odvetví, akými sú cloudové riešenia alebo vývoj umelej inteligencie, na ktorých musí pracovať viac hláv.
foto:facebook.com/ibmslovakia
Konkurencia je aj na tomto poli veľmi výrazná. Spoločnosť, ktorá ako prvá príde s unikátnym riešením alebo technológiou sa automaticky stáva trensetterom a ikonou tohto odvetvia. Je si toho vedomá aj IBM, ktorá chce byť číslo jeden, možno aj vďaka tímu ľudí fyzicky prítomného v jednej zasadačke s balíkom farebných fixiek a stenou na kreslenie.
foto:facebook.com/ibmslovakia
Jeden zo zamestnancov z IBM sa pred nedávnom anonymne vyjadril, že väčšina jeho kolegov je z kroku spoločnosti naozaj rozrušená. Niektorí zo zamestnancov si už dokonca začali hľadať nové zamestnanie. Iní tvrdia, že prestali prispievať k budovaniu dlhodobých projektov, keďže si nie sú istí, či naďalej zotrvajú vo firme.
foto:flickr/ Peter Matula
Už minulý rok sa šéf inovácií IBM Jeff Smith vyjadril, že IBM sa musí stať opäť „živou“ firmou. Ak chce vytvárať inovácie a prinášať nové nápady, potrebuje byť živá v pracovných procesoch. „Tím lídri musia byť s (malým) tímom a tím musí byť na (fyzicky) určitom mieste.“
foto:flickr/ Peter Matula
Na zmeny sa možno pripravuje aj IBM Slovensko, ktorého kancelárie sú v skutku atraktívne. Aj vďaka vynoveným priestorom môže IBM nalákať množstvo nových ľudí, ktorí si budú vedieť predstaviť prácu aj bez možnosti home office. Tento rok sa im dokonca podarilo získať cenu za najkrajšiu, respektíve najpríjemnejšiu kanceláriu v súťaži Office roka.
foto:flickr/ Peter Matula
zdroj:qz.com