IKEA podporí LGBTI komunitu na Slovensku špeciálnou dúhovou taškou. Zisk z predaja poputuje na dobrú vec

  • Moderné firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich sa zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBTI
  • Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdú s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú ľudí patriacich do LGBTI komunity
  • Patrí sem aj IKEA, ktorá najnovšie v rámci podpory párov rovnakého pohlavia, predstavila limitovanú edíciu dúhových tašiek
IKEA
  • Moderné firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich sa zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBTI
  • Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdú s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú ľudí patriacich do LGBTI komunity
  • Patrí sem aj IKEA, ktorá najnovšie v rámci podpory párov rovnakého pohlavia, predstavila limitovanú edíciu dúhových tašiek

IKEA Slovensko spustila predaj limitovanej edície dúhovej tašky STORSTOMMA. Podľa nábytkárskej spoločnosti, „táto taška znesie všetko – rastliny, knihy oblečenie, ale neznesie nenávisť. Nie je to len taška, skrýva v sebe posolstvo. Symbol.“ 

Spoločnosť tiež deklarovala, že celý zisk z jej predaja venujeme organizáciám, ktoré poskytujú oporu, služby a poradenstvo osobám LGBT +, ktoré prechádzajú krízou.

Podpora všetkým

Podobnú tašku, avšak nesúcu názov KVANTIG, predstavila IKEA už v minulosti a to pri príležitosti osláv LGBT Pridu. Týmto ikonickým produktom a ochrannou známkou chce spoločnosť zdôrazniť jej záväzok k rozmanitosti a preukázať podporu všetkým bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu alebo rodovú identitu.

zdroj: IKEA

IKEA je za práva LGBTI komunity aktívna aj vo svojom jadre

„Rovnosť je naša konkurenčná výhoda. Môžeme zaručiť, že začlenenie jednotlivcov LGBT + je prospešné na mnohých úrovniach, napríklad na zlepšenie motivácie a angažovanosti našich tímov, zníženie fluktuácie zamestnancov a prípadov diskriminácie a zlepšenie pracovného prostredia a celkovej lojality, “ povedala Elena López z IKEA.

Medzi heslá firmy patrí „Buď sám sebou. Tvoja jedinečnosť robí IKEA lepšou.“

Zaujímavosťou je, že počas prvých 2 rokov prechádza každý zamestnanec a zamestnankyňa spoločnosti sériou workshopov, ktoré podporujú inklúziu, emočnú inteligenciu a búrajú podvedomé predsudky. Súčasťou workshopov sú aj  modelové situácie – ako napríklad správne reagovať v situácii, keď si zákazník vyžiada zmenu pracovníka, ktorý dohliada na deti v detskom kútiku, pretože zistil, že je gay. 

zdroj: Unsplash/Mercedes Mehling

Zamestnanec má v tomto prípade zákazníkovi vysvetliť, že v IKEA rešpektujú každého pracovníka takého, aký je. A keďže je vysoko kvalifikovaný na túto prácu, nevidia dôvod na jeho výmenu.

 „Často sa v našom stredoeurópskom regióne stretávame s postojom, že načo treba takýto tréning, však my predsa nediskriminujeme, nemáme predsudky… A aj vďaka workshopom si potom zamestnanci uvedomia, že tie stereotypné predstavy predsa len každý z nás má,“ dodala v oficiálnej správe Charita Diverzity Eva Šalamounová, HR specialist  IKEA.

Spoločnosť tiež pripomína, že už 17. máj je Medzinárodný deň proti homofóbii, transfóbii a bifóbii.

Chceme, aby ste v tento deň vyjadrili podporu všetkým ľuďom, aby sa cítili ako súčasť kolektívu a získali rešpekt za svoju jedinečnosť. Vo svete, kde sa ostatní ľudia občas cítia ohrození rozdielmi, prichádzame my a vzdávame poctu rozmanitosti. Tam, kde iní vidia svet čierno-bielo, my vidíme dúhu,“ píše spoločnosť na svojom webe

Zdroj: ikea.com

Najnovšie videá

Trendové videá