IKEA podporí LGBTI komunitu na Slovensku špeciálnou dúhovou taškou. Zisk z predaja poputuje na dobrú vec
- Moderné firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich sa zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBTI
- Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdú s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú ľudí patriacich do LGBTI komunity
- Patrí sem aj IKEA, ktorá najnovšie v rámci podpory párov rovnakého pohlavia, predstavila limitovanú edíciu dúhových tašiek
- Moderné firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich sa zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBTI
- Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdú s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú ľudí patriacich do LGBTI komunity
- Patrí sem aj IKEA, ktorá najnovšie v rámci podpory párov rovnakého pohlavia, predstavila limitovanú edíciu dúhových tašiek
IKEA Slovensko spustila predaj limitovanej edície dúhovej tašky STORSTOMMA. Podľa nábytkárskej spoločnosti, „táto taška znesie všetko – rastliny, knihy oblečenie, ale neznesie nenávisť. Nie je to len taška, skrýva v sebe posolstvo. Symbol.“
Spoločnosť tiež deklarovala, že celý zisk z jej predaja venujeme organizáciám, ktoré poskytujú oporu, služby a poradenstvo osobám LGBT +, ktoré prechádzajú krízou.
Podpora všetkým
Podobnú tašku, avšak nesúcu názov KVANTIG, predstavila IKEA už v minulosti a to pri príležitosti osláv LGBT Pridu. Týmto ikonickým produktom a ochrannou známkou chce spoločnosť zdôrazniť jej záväzok k rozmanitosti a preukázať podporu všetkým bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu alebo rodovú identitu.
IKEA je za práva LGBTI komunity aktívna aj vo svojom jadre
„Rovnosť je naša konkurenčná výhoda. Môžeme zaručiť, že začlenenie jednotlivcov LGBT + je prospešné na mnohých úrovniach, napríklad na zlepšenie motivácie a angažovanosti našich tímov, zníženie fluktuácie zamestnancov a prípadov diskriminácie a zlepšenie pracovného prostredia a celkovej lojality, “ povedala Elena López z IKEA.
Medzi heslá firmy patrí „Buď sám sebou. Tvoja jedinečnosť robí IKEA lepšou.“
Zaujímavosťou je, že počas prvých 2 rokov prechádza každý zamestnanec a zamestnankyňa spoločnosti sériou workshopov, ktoré podporujú inklúziu, emočnú inteligenciu a búrajú podvedomé predsudky. Súčasťou workshopov sú aj modelové situácie – ako napríklad správne reagovať v situácii, keď si zákazník vyžiada zmenu pracovníka, ktorý dohliada na deti v detskom kútiku, pretože zistil, že je gay.
Zamestnanec má v tomto prípade zákazníkovi vysvetliť, že v IKEA rešpektujú každého pracovníka takého, aký je. A keďže je vysoko kvalifikovaný na túto prácu, nevidia dôvod na jeho výmenu.
„Často sa v našom stredoeurópskom regióne stretávame s postojom, že načo treba takýto tréning, však my predsa nediskriminujeme, nemáme predsudky… A aj vďaka workshopom si potom zamestnanci uvedomia, že tie stereotypné predstavy predsa len každý z nás má,“ dodala v oficiálnej správe Charita Diverzity Eva Šalamounová, HR specialist IKEA.
Spoločnosť tiež pripomína, že už 17. máj je Medzinárodný deň proti homofóbii, transfóbii a bifóbii.
„Chceme, aby ste v tento deň vyjadrili podporu všetkým ľuďom, aby sa cítili ako súčasť kolektívu a získali rešpekt za svoju jedinečnosť. Vo svete, kde sa ostatní ľudia občas cítia ohrození rozdielmi, prichádzame my a vzdávame poctu rozmanitosti. Tam, kde iní vidia svet čierno-bielo, my vidíme dúhu,“ píše spoločnosť na svojom webe.
Zdroj: ikea.com