IKEA predstavuje vlastnú podobu Kámasútry. Dvojzmyselná reklama nenechá nikoho chladným

  • Reklama sa dá robiť sucho, ale aj s poriadne pikantným podtónom. Spoločnosť IKEA sa rozhodla pre horúcejšiu cestu
  • Predstavila svoju vlastnú podobu legendárnej knihy o umení lásky. Nový reklamný spot je plný dvojzmyslov
  • Na druhú stranu knihu lásky šikovne prepojila s vlastnými produktami
zdroj: Flickr
  • Reklama sa dá robiť sucho, ale aj s poriadne pikantným podtónom. Spoločnosť IKEA sa rozhodla pre horúcejšiu cestu
  • Predstavila svoju vlastnú podobu legendárnej knihy o umení lásky. Nový reklamný spot je plný dvojzmyslov
  • Na druhú stranu knihu lásky šikovne prepojila s vlastnými produktami

Švédska nábytkárska spoločnosť IKEA sa rozhodla priniesť do sveta reklamy trošku pikantnej príchute. Pri propagácii svojich najnovších produktov pre spálňu sa totiž rozhodla zvoliť zaujímavý postup. Keďže sa jedná o produkty pre spálne, kde človek nielen spí, ale sa aj venuje príjemným aktivitám vo dvojici prípadne vo vyššom počte zúčastnených, postavila svoju reklamu v spojení s knihou o umení lásky. Píše o tom v tlačovej správe na svojom webe.

V novom reklamnom spote totiž uvidíš ako vyzerá Kámasútra à la IKEA. Reklama je postavená nielen na samotnej knihe, ale celkovej atmosfére, ktorej dominuje atmosférická hudba a príjemne naladený hlas neznámeho muža. Ak si teda nespokojný v spálni a chceš viac, inšpiruj sa od najlepších. Presne táto veta rezonuje celým reklamným spotom. Každý si na základe úvodných slov uvedomí, že v tomto prípade pôjde o inú reklamu, než na akú je bežne zvyknutý.

Kámasútra, akú si ešte nevidel

A naozaj, toľko dvojzmyslov si v žiadnej reklame nevidel. Počas celej reklamy neznámy muž listuje v hrubej knihe s nápisom Kámasútra. „Množstvo ľudí cíti neskutočnú extázu pri polohe lotosový kvet, vďaka nádhernému paplónu a rámu z tvrdého dreva,“ hovorí voiceover.

„Ak sa rád predvádzaš, tak potom je otvorený šatník tou správnou cestou,“ pokračuje. Pri polohe želaná túžba za zasa hovorí o fantastickom a mäkkom povrchu pohovky. Ten ťa okamžite premení zo seriózneho človeka na živel. Bonusom je, že poskytuje dostatok priestoru pre troch ľudí.

Každá strana knihy je doplnená aj o ilustrácie. Samozrejme, jedná sa o ilustrácie samotných produktov. K príležitosti vydania reklamného spotu sa spoločnosť rozhodla vydať Kámasútru aj v digitálnej podobe. Každý človek má teraz možnosť povýšiť kvalitu svojho života v spálni na omnoho vyšší level.

O pikantnú reklamu sa postarali odborníci z marketingovej agentúry Ogilvy. Výsledok ukázal, že sa nejedná o „marketérov panicov“.

zdroj: ikea.com