Ikea sa mení, od lacného nábytku sa chce posunúť k luxusu

  • Švédska nábytkárska spoločnosť Ikea sa snaží silou-mocou vymaniť z predsudkov, ktoré vznikli, keď začala predávať cenovo dostupný nábytok
  • Verejnosť sa totiž naučila, že tu nakúpi len ten najjednoduchší nábytok priemernej kvality. To však už dávno nie je pravda
IKEA
youtube Ikea
  • Švédska nábytkárska spoločnosť Ikea sa snaží silou-mocou vymaniť z predsudkov, ktoré vznikli, keď začala predávať cenovo dostupný nábytok
  • Verejnosť sa totiž naučila, že tu nakúpi len ten najjednoduchší nábytok priemernej kvality. To však už dávno nie je pravda

Značka Ikea cieli na širokú verejnosť. Do podvedomia ľudí sa teda zapísala nasledovne: Je to obrovský obchodný dom plný lacného nábytku, ktorého rukopis je pomerne jednoduché odhaliť. Ak sa naň pozrieš, hneď vieš, že je to práve nábytok z Ikea. Značka si problém uvedomuje a chce tento pohľad verejnosti zmeniť. Jej nábytok už totiž nie sú len nevkusné hranaté dosky, ako by si si mohol myslieť. Ponuka spoločnosti je dnes pomerne široká a nájdeš tu aj  kúsky vhodné napríklad do historického interiéru zámku. Stačí si len vybrať.

Práve zámok hrá jednu z úloh v novom reklamnom spote pre Ikea. Spoločnosť chce upozorniť na to, že jej nábytok sa hodí naozaj do každého priestoru. Spot má dve časti. Prvá sa odohráva v historických priestoroch zámku, kde si mladá dáma nasadzuje na krk krásny náhrdelník a s radosťou beží po obrovských komnatách. Následne skončí na pohodlnom gauči. V tom jej radosť preruší na prvý pohľad otravná staršia dáma, ktorá prizná, že skrine v nádhernom salóne sú vlastne z Ikea. A dobre urobila. Keby to nepovedala, veruže by si na to určite neprišiel.

Ikea už dávno nepatrí len do šedej kancelárie

V podobnom duchu sa nesie aj druhý spot, kde je narušiteľom muž, ktorý drzo vojde do luxusne vybavenej miestnosti, v ktorej sa milenci chystajú využiť pohodlný gauč na radovánky. Čo môže byť horšie, ako keď v očakávaní toto najlepšieho do miestnosti vojde cudzí chlap s tým, že ten gauč je vlastne z Ikea.

Cieľom týchto zaujímavých reklamných spotov je upozorniť na to, že produkty Ikea už dávno nie sú tou lacnou a nevkusnou snahou o nábytok, ale, že značka sa so svojim výrobkami nestratí ani v luxusných priestoroch. Nikoho pritom nenapadne, že nábytok je zo supermarketu.

Reklama nie je určená pre celý svet, ale je zacielená na španielsky trh. Pod jej tvorbu sa popísala španielska marketingová agentúra McCAnn, s ktorou Ikea spolupracovala v minulom roku na podobnom spote.

zdroj: m-journal.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech